Konferencja Cydr Lubelski – Nie filtrujemy!
Robert Ogór, Prezes AMBRA S.A.
- Polskie jabłka to owoce o wyjątkowych walorach. Mamy ich w kraju nie tylko najwięcej, ale są też naprawdę świetne. Od najlepszych i wyjątkowych jabłek do cydru, tak jak od najlepszych winogron do wyjątkowych win, droga jest jednak bardzo daleka. (…) Jesteśmy na początku. Za kilka lat, mam nadzieję, będzie szansa na wyjątkowy, doceniany unikalny cydr, który w pełni wyrazi bogactwo polskich jabłek.
Artur Dubaj, Główny Technolog AMBRA S.A.
- W jednej litrowej butelce cydru mamy około półtora kilograma jabłek (…). Hasło życie bez filtra dokładnie i precyzyjnie opisuje proces technologiczny produkcji cydru niefiltrowanego, którego kilka krótkich etapów to: mycie jabłek, tłoczenie soku, proces fermentacji, czyli moment, gdzie powstaje alkohol, leżakowanie oraz nalewanie, butelkowanie cydru. Być może brzmi to bardzo nieskomplikowanie, natomiast sama natura niefiltrowanego cydru, proces produkcji jest niezmiernie trudny. Mamy tutaj do czynienia z produktem wybitnie naturalnym, polegającym na przeniesieniu całego bogactwa owocu do cydru. Brak filtracji oraz odmienna metoda leżakowania z osadem, miąższem jabłkowym sprawia, że na samym końcu dostajemy pełnię smaku, głębie i aromatyczność zdecydowanie lepszą, bardziej intensywną niż w przypadku cydru filtrowanego. (…) Cydr Niefiltrowany przenosi z jabłek maksymalną ilość wartości odżywczych, prozdrowotnych, smaku i związków aromatycznych do butelki.
Robert Ogór, Prezes AMBRA S.A.
- Prognozy dotyczące rynków tak młodych, jak rynek cydru są zawsze trochę loterią. Cztery lata temu zanim zaproponowaliśmy pomysł Cydru Lubelskiego w Polsce, cydru w zasadzie nie było. Dzisiaj to około 100 mln złotych wartości i około 10 mln litrów. Jest to oczywiście wciąż kropla w porównaniu z konsumpcją piwa.
Artur Dubaj, Główny Technolog AMBRA S.A.
- Światem wina i cydru rządzą te same reguły, które potem determinują jego smak, aromatyczność i głębię. Natura decyduje o udanych zbiorach, o pysznym aromatycznym jabłku czy sytuacjach trudnych dla sadowników, takich jak np. susza. To wszystko ma później odzwierciedlenie w cydrze.
Agata Domaradzka, Dyrektor Marketingu AMBRA S.A.
- Konsumenci cydru to młodzi ludzie, którzy interesują się tym, co dzieje się na świecie i śledzą trendy. Oni chcą próbować nowych rzeczy, sięgać po nowe alkohole, takie jak cydr. Jednocześnie bardzo ważne jest dla nich pochodzenie, korzenie, autentyczność, regionalność. Oni chcę wiedzieć, skąd ten produkt pochodzi? Kto za nim stoi? Gdzie jest wytwarzany? Ważne, żeby to nie był kolejny anonimowy produkt na półce. Jeśli mówimy o okazjach konsumpcji cydru, to wchodzi on w okazje związane z orzeźwieniem, czyli wszelkiego rodzaju spotkania przy grillu, ale również koncerty. Myślę, że stajemy się pełnoprawną alternatywą dla piwa. (…) Konsumenci, którzy piją cydr tworzą polski lifestyle i oczekują, że cydr będzie dowcipny, zabawny, pokaże coś, co ich zainspiruje. W tym roku kampanią niefiltrowanego cydru, chcemy zainspirować konsumentów i jeszcze mocniej ich zachęcić do tego, by byli po prostu sobą, naturalni.
Robert Walewski, Brand Manager Cydru Lubelskiego
- Dyrektorem artystycznym naszej trasy Cydr Lubelski Spragnieni Lata jest Tymon Tymański, więc nie moglibyśmy nie być autentyczni w tym, co robimy, iść na skróty, na łatwiznę… Trasa Cydr Lubelski Spragnieni Lata podobnie jak nasza idea naturalnego cydru ma podobne bezkompromisowe podejście. Zapraszamy artystów, którzy idą swoją drogą, są prawdziwi w tym, co robią, mają odwagę nie popaść w masowość i walczyć o swoją tożsamość. To hasło, które nam od początku przyświeca przy układaniu line upu trasy.
Tymon Tymański, Dyrektor artystyczny trasy Cydr Lubelski Spragnieni Lata
- Porównując do piłkarskiego świata, muzycy trasy Cydr Lubelski Spragnieni Lata to pierwsza liga, która jutro stanie się ekstraklasą. Pokazujemy brzmienia, które dzisiaj jeszcze może nie do końca są znane, ale będą bardzo znane! (…) W naszym przypadku oznacza to promowanie nowej muzyki, wskazywanie pewnych kierunków, tendencji muzycznych.
Mat. prasowe: Kuźnia PR