Owoce jagodowe pod lupą

30 czerwiec 2017
Polacy mają coraz większą wiedzę na temat owoców jagodowych. Nasza świadomość o zawartych w tych owocach witaminach i mikroelementach ciągle wzrasta. Z roku na rok o zasadach zdrowego odżywiania wiemy więcej i chętniej poszukujemy informacji na ten temat. Z badań przeprowadzonych w 2017 roku w ramach kampanii „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” wynika, iż 4 na 5 badanych zna korzyści płynące ze spożywania owoców jagodowych.
Ile kosztują, jak wpływają na nasze zdrowie, gdzie i kiedy możemy je kupić? Dzięki odpowiedziom respondentów między innymi na te pytania obliczony został wskaźnik świadomości na temat owoców jagodowych. W Polsce jest on bardzo wysoki i wynosi aż 82,8%. W ciągu 3 lat wzrósł o 6,8%. Jednym z elementów wpływających na wzrost tej świadomości są działania informacyjne prowadzone od 2015 roku w ramach kampanii pn. „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” realizowanej przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej. Akcje odbywają się na rynkach pięciu europejskich państw: Polski, Finlandii, Szwecji, Austrii i Czech. W ramach kampanii prowadzony jest portal www.power-fruits.eu oraz profile na Facebooku, z których można w łatwy i przystępny sposób dowiedzieć się więcej o walorach odżywczych owoców jagodowych, a także poznać ciekawe przepisy na jagodowe dania. W kampanię zaangażowani są także eksperci zajmujący się zdrowym żywieniem, produkcją owoców oraz dziennikarze. Od 3 lat uczestniczą oni w organizowanych przez Związek Sadowników RP w Warszawie, Helsinkach, Sztokholmie, Wiedniu i Pradze spotkaniach informacyjnych.
Popularność europejskich owoców jagodowych rośnie również dlatego, że są one po prostu coraz powszechniej dostępne.

Przeczytaj również:

Ochrona przed mrozem: o 2 stopnie więcej dzięki ekranom Arrigoni

15 kwiecień 2024
W związku z problemami wynikającymi ze zmiany klimatu, szkody spowodowane późnymi przymrozkami stanowią coraz większe zagrożenie, a zdarzenia tego rodzaju mogą od samego początku zagrozić uprawom i wynikom całego roku rolniczego. Arrigoni oferuje zróżnicowaną gamę innowacyjnych produktów łagodzących niskie temperatury, mogących zapobiegać lub ograniczać występowanie szkód spowodowanych przez mróz. »

Co wydarzyło się w branży spożywczej w ciągu ostatniego miesiąca?

14 kwiecień 2024
Innowacja ma kluczowe znaczenie w SIAL Paris – i nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż w SIAL Start-up Village, która jest prowadzona we współpracy z Sesamers. Obecna w 24 krajach Sesamers to globalna sieć wydarzeń technologicznych zapoczątkowana przez specjalistów w 2015 roku. „Dzięki 10-letniemu doświadczeniu pomagamy innowacyjnym firmom zabłysnąć na scenie, budować lepsze wydarzenia i skalować strategię wpływu” – mówi sieć znana również jako Start-up Sesame. »

W kwietniu Ucima kontynuuje swoją działalność targową

12 kwiecień 2024
Ponad 50 włoskich firm wybiera się na Circle Pack Chile, Djazagro i Korea Pack. Po udanym udziale w targach Propak Vietnam na początku tego miesiąca, Ucima przygotowuje się do kontynuowania międzynarodowej działalności wystawienniczej poprzez obecność na trzech kolejnych targach branżowych, potwierdzając swoje zaangażowanie w promowanie włoskiego przemysłu opakowaniowego na poziomie globalnym. »
Partnerzy