Znaczenie targów dla branży HoReCa

12 marzec 2023
Jak się okazuje przedstawiciele branży HoReCa, w której relacje biznesowe często stanowią o sukcesie, potrzebują mocnych ogólnopolskich targów branżowych. Wystawiennictwo to narzędzie marketingowe, które pozwala skutecznie docierać do klientów, na miejscu prezentować rozwiązania, ich funkcjonalności i jakość. Czy Gastro targi SMAKKispełnią oczekiwania branży i staną się kluczową imprezą w Polsce, wpisując się tym samym w europejski kalendarz spotkań, na których trzeba być? Wiele na to wskazuje.

Branża HoReCa od zawsze była nakierowana na budowanie wzajemnych relacji. Przedstawiciele większości firm dostarczających produkty i usługi na jej rzecz, dobrze się znają, współpracują i wymieniają informacjami, co wspiera konkurencyjność tego rynku i pozwala tworzyć coraz lepsze rozwiązania. To uzasadnia, dlaczego branżowe targi są ważnym elementem strategii marketingowych wielu firm z sektora gastronomicznego.  

Moc targów

Jak twierdzi dr Beata Kozyra, prezes Polskiej Izby Przemysłu Targowego w wywiadzie opublikowanym na portalu oohmagazine.pl, każda firma, która rozważa uczestnictwo w targach, powinna zrobić kalkulację krótko i długofalowych korzyści z tym związanych.

– W ciągu dwóch, trzech targowych dni w jednym miejscu można spotkać się z potencjalnymi nabywcami, którzy przychodzą z konkretnym zamiarem poznania produktu czy usługi. To ogromna oszczędność czasu, a zarazem wysoka efektywność w dotarciu do klienta. Należy skalkulować, ile czasu zajęłoby zespołowi handlowców osobiste dotarcie do dużej grupy klientów rozproszonej po całej Polsce, ile rozmów telefonicznych należałoby odbyć, maili wysłać i kilometrów przejechać – mówi dr Beata Kozyra.

Targi przynoszą także długofalowe korzyści w postacibudowania i utrwalania relacji biznesowych. Stanowią też okazję do tworzenia eksperckiego wizerunku firmy, w tym pozyskania uwagi przedstawicieli mediów, którzy odwiedzają branżowe wydarzenia, by śledzić nowości. Możliwość obserwacji trendów rynkowych i poczynań konkurencji to bez wątpienia kolejne z atutów biznesowych eventów.   

Oczekiwania przedstawicieli branży HoReCa

Firmy z branży HoReCa potwierdzają, że wydarzenia targowe to istotny element działań promocyjnych i edukacyjnych. Jak podkreśla Marcin Wajda, dyrektor komunikacji i marketingu Winterhalter Gastronom Polska, targi są miejscem, które jednoczy branżę, co jest ich niezaprzeczalnym atutem, a czego nie da się przenieść do internetu. 

– Winterhalter Gastronom Polska wspiera polską gastronomię już od 25 lat. Przez ten czas zarówno sama marka, jak i profesjonalne zmywarki stały się wręcz ikoną solidności i niezawodności wśród polskich restauratorów. Dzielimy się wiedzą, więc na zbliżających się SMAKKach pokażemy restauratorom, jak optymalizować biznes i generować dodatkowe oszczędności w tak trudnych dla nas wszystkich czasach – zapowiada Marcin Wajda.

Z kolei Mieczysław Kozłowski, prezes firmy KOMAT postrzega targi przede wszystkim jako możliwość spotkań z inwestorami, serwisantami, kucharzami, barmanami i najbardziej kompetentnymi osobami pracującymi w profesjonalnej kuchni i za barem, ale także jako dobrą okazję do omówienia z klientami nietypowych zamówień, które wymagają indywidualnego podejścia.

– W trakcie takich spotkań możemy dokładnie poznać oczekiwania, abezpośrednie rozmowy są dla nas inspiracją. Często w ich wyniku powstają nie tylko nowe rozwiązania, ale także nowe produkty, dzięki czemu klient otrzymuje wymarzoną kuchnię i idealnie dostosowaną do konkretnych potrzeb zabudowę barową – podkreśla Mieczysław Kozłowski.

GastrotargiSMAKKi z nowym konceptem postrzegane są jako szansa dla branży. Rozmowy z wystawcami pokazują, ze firmy oczekują dobrego spotkania, określonego przez bogatą, różnorodną i kompletną ofertę, dopracowane szczegóły, odpowiednią promocję, a takżefrekwencję odwiedzających.

–Liczę, że uda się odbudować znaczenie targów HoReCa w Polsce, a targi SMAKKi mają szansę stać się istotnym wydarzeniem tej części Europy. Wierzę w jego sukces, tym bardziej, że odpowiadają za nie osoby, które mają doświadczenie w branży i robią to z pasją – dodaje prezes firmy KOMAT.

Z kolei Marcin Wajda z Winterhalter Gastronom Polska określa SMAKKi jako powiew świeżości i nowe otwarciedla idei centralnych targów ogólnopolskich, które powinny być koronnym świętem całego sektora HoReCa. 

– Włosi mają swój Host Milano, Hiszpanie MadridFusión, a my SMAKKi. Tak, poprzeczka jest zawieszona bardzo wysoko i tylko SMAKKi mają szansę nie tylko jej dosięgnąć, ale w długiej perspektywie stać się najważniejszą imprezą w Polsce i wpisać się w europejski kalendarz imprez, w których trzeba wziąć udział – podkreśla.

W programie Gastro targów SMAKKi

Gastro targi SMAKKi, które odbędą się 23-25 marca br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie,zakresem tematycznym znacznie wykroczą poza dotychczasowe branżowe spotkania. Poza kompleksową ofertą wyposażenia, tj. mebli, urządzeń i instalacji niezbędnych do prowadzenia restauracji, barów, punktów cateringowych, a także wachlarzem żywności, napojów, kaw i deserów, program wypełni praktyczna wiedza z kilku obszarów, która przyda się właścicielom i zarządzającym lokalami gastronomicznymi. 

Wyjątkowa będzie strefa Zielonej EkoKuchni, gdzie zainteresowani dowiedzą się, jak optymalizować koszty, ograniczać straty, generować mniej odpadów i nie marnować żywności.Mnóstwo praktycznych informacji będzie można również zaczerpnąć planując udział w SMAKKach Merytorycznie, podczas których odbędą się, rozłożone na wszystkie targowe dni, konferencje i debaty poświęcone marketingowi, strategii, zarządzaniu personelem, budowaniu przewagi konkurencyjnej i aspektom prawnym prowadzenia działalności. 

Moc emocji, smaków i zapachów towarzyszyć będzie Festiwalowi Kawowych Smaków, który uatrakcyjnią: Olimpiada Kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk, profesjonalne zawody baristów „CUP of Poland” skierowane do palarni kaw rzemieślniczych i dużych korporacyjnych, a także nowość - Mistrzostwa Polski TONiC Espresso, w których uczestnicy powalczą o tytuł mistrza w przygotowaniu tonic espresso, chłodzącego napoju na bazie kawy. 

Już dziś warto zaplanować udział w Gastro taragch SMAKKi jako wystawca lub odwiedzający, by stać się częścią perspektywicznego wydarzenia, na które z uwagą czeka branża HoReCa.

Przeczytaj również:

W centrum uwagi branża świeżych produktów na Macfrut

6 maj 2025
Dziś w Rimini Expo Centre minister Francesco Lollobrigida otworzył 42. edycję międzynarodowych targów owoców i warzyw. Od dziś do 8 maja targi będą pełne: 1400 wystawców (40% z zagranicy), 1500 kupców, wystawy tematyczne, około 100 wydarzeń. Jedną z nowości jest duża arena poświęcona zdrowej żywności, The Healthy Food Show. Egipt jest krajem partnerskim, z dużym obszarem goszczącym 40 firm, podczas gdy Lacjum jest regionem partnerskim trzydniowych targów, prezentując 11 produktów owocowo-warzywnych PDO i PGI. »

Warsaw Food Expo 2025 – biznes ze smakiem

30 kwiecień 2025
Już w dniach 20–22 maja 2025 roku w Ptak Warsaw Expo odbędzie się największe wydarzenie dla branży spożywczej w Polsce — Warsaw Food Expo. To nie tylko targi — to przestrzeń spotkań, rozmów, wymiany doświadczeń i budowania przyszłości rynku spożywczego. Wyjątkowe wydarzenie przyciągnie producentów, dystrybutorów, handlowców oraz przedstawicieli sektora spożywczego. W jednym miejscu zgromadzą się liderzy rynku, startupy wprowadzające innowacje oraz firmy, które chcą wyznaczać nowe trendy w świecie żywności. »

Macfrut 2025: Najbardziej międzynarodowa i innowacyjna edycja w historii

22 kwiecień 2025
Rozwój, innowacje i zrównoważony rozwój: rozmowa z Renzo Piraccinim o Macfrut 2025. Macfrut 2025, zaplanowany na 6–8 maja w Rimini Expo Centre, zapowiada się na najbardziej wszechstronną i międzynarodową edycję do tej pory, dzięki szerokiej gamie treści, rosnącej liczbie uczestników i nowym tematom przewodnim. W tym roku wydarzenie będzie gościć ponad 1400 wystawców, z których 40% pochodzi z zagranicy, oraz 1500 najlepszych kupców z całego świata. »
Partnerzy