Oczekiwania przedstawicieli branży HoReCa

11 marzec 2023

Wydarzenia targowe pozwalają skutecznie pozyskiwać kontakty biznesowe i budować rozpoznawalność marek. Jak się okazuje, przedstawiciele branży HoReCa potrzebują dziś mocnych ogólnopolskich targów branżowych, by budować relacje i prezentować na żywo produkty i ich funkcjonalności. 

Wystawiennictwo to narzędzie marketingowe, które pozwala skutecznie docierać do klientów, na miejscu prezentować rozwiązania, ich funkcjonalności i jakość. Czy Gastro targi SMAKKi spełnią oczekiwania branży i staną się kluczową imprezą w Polsce, wpisując się tym samym w europejski kalendarz spotkań, na których trzeba być? Wiele na to wskazuje.

Branża HoReCa od zawsze była nakierowana na budowanie wzajemnych relacji. Przedstawiciele większości firm dostarczających produkty i usługi na jej rzecz, dobrze się znają, współpracują i wymieniają informacjami, co wspiera konkurencyjność tego rynku i pozwala tworzyć coraz lepsze rozwiązania. To uzasadnia, dlaczego branżowe targi są ważnym elementem strategii marketingowych wielu firm z sektora gastronomicznego.  

Moc targów

Jak twierdzi dr Beata Kozyra, prezes Polskiej Izby Przemysłu Targowego w wywiadzie opublikowanym na portalu oohmagazine.pl, każda firma, która rozważa uczestnictwo w targach, powinna zrobić kalkulację krótko i długofalowych korzyści z tym związanych.

– W ciągu dwóch, trzech targowych dni w jednym miejscu można spotkać się z potencjalnymi nabywcami, którzy przychodzą z konkretnym zamiarem poznania produktu czy usługi. To ogromna oszczędność czasu, a zarazem wysoka efektywność w dotarciu do klienta. Należy skalkulować, ile czasu zajęłoby zespołowi handlowców osobiste dotarcie do dużej grupy klientów rozproszonej po całej Polsce, ile rozmów telefonicznych należałoby odbyć, maili wysłać i kilometrów przejechać – mówi dr Beata Kozyra.

Targi przynoszą także długofalowe korzyści w postacibudowania i utrwalania relacji biznesowych. Stanowią też okazję do tworzenia eksperckiego wizerunku firmy, w tym pozyskania uwagi przedstawicieli mediów, którzy odwiedzają branżowe wydarzenia, by śledzić nowości. Możliwość obserwacji trendów rynkowych i poczynań konkurencji to bez wątpienia kolejne z atutów biznesowych eventów.   

Oczekiwania przedstawicieli branży HoReCa

Firmy z branży HoReCa potwierdzają, że wydarzenia targowe to istotny element działań promocyjnych i edukacyjnych. Jak podkreśla Marcin Wajda, dyrektor komunikacji i marketingu Winterhalter Gastronom Polska, targi są miejscem, które jednoczy branżę, co jest ich niezaprzeczalnym atutem, a czego nie da się przenieść do internetu. 

– Winterhalter Gastronom Polska wspiera polską gastronomię już od 25 lat. Przez ten czas zarówno sama marka, jak i profesjonalne zmywarki stały się wręcz ikoną solidności i niezawodności wśród polskich restauratorów. Dzielimy się wiedzą, więc na zbliżających się SMAKKach pokażemy restauratorom, jak optymalizować biznes i generować dodatkowe oszczędności w tak trudnych dla nas wszystkich czasach – zapowiada Marcin Wajda.

Z kolei Mieczysław Kozłowski, prezes firmy KOMAT postrzega targi przede wszystkim jako możliwość spotkań z inwestorami, serwisantami, kucharzami, barmanami i najbardziej kompetentnymi osobami pracującymi w profesjonalnej kuchni i za barem, ale także jako dobrą okazję do omówienia z klientami nietypowych zamówień, które wymagają indywidualnego podejścia.

– W trakcie takich spotkań możemy dokładnie poznać oczekiwania, abezpośrednie rozmowy są dla nas inspiracją. Często w ich wyniku powstają nie tylko nowe rozwiązania, ale także nowe produkty, dzięki czemu klient otrzymuje wymarzoną kuchnię i idealnie dostosowaną do konkretnych potrzeb zabudowę barową – podkreśla Mieczysław Kozłowski.

GastrotargiSMAKKi z nowym konceptem postrzegane są jako szansa dla branży. Rozmowy z wystawcami pokazują, ze firmy oczekują dobrego spotkania, określonego przez bogatą, różnorodną i kompletną ofertę, dopracowane szczegóły, odpowiednią promocję, a takżefrekwencję odwiedzających.

–Liczę, że uda się odbudować znaczenie targów HoReCa w Polsce, a targi SMAKKi mają szansę stać się istotnym wydarzeniem tej części Europy. Wierzę w jego sukces, tym bardziej, że odpowiadają za nie osoby, które mają doświadczenie w branży i robią to z pasją – dodaje prezes firmy KOMAT.

Z kolei Marcin Wajda z Winterhalter Gastronom Polska określa SMAKKi jako powiew świeżości i nowe otwarciedla idei centralnych targów ogólnopolskich, które powinny być koronnym świętem całego sektora HoReCa. 

– Włosi mają swój Host Milano, Hiszpanie MadridFusión, a my SMAKKi. Tak, poprzeczka jest zawieszona bardzo wysoko i tylko SMAKKi mają szansę nie tylko jej dosięgnąć, ale w długiej perspektywie stać się najważniejszą imprezą w Polsce i wpisać się w europejski kalendarz imprez, w których trzeba wziąć udział – podkreśla.

Przeczytaj również:

Ochrona przed mrozem: o 2 stopnie więcej dzięki ekranom Arrigoni

15 kwiecień 2024
W związku z problemami wynikającymi ze zmiany klimatu, szkody spowodowane późnymi przymrozkami stanowią coraz większe zagrożenie, a zdarzenia tego rodzaju mogą od samego początku zagrozić uprawom i wynikom całego roku rolniczego. Arrigoni oferuje zróżnicowaną gamę innowacyjnych produktów łagodzących niskie temperatury, mogących zapobiegać lub ograniczać występowanie szkód spowodowanych przez mróz. »

Co wydarzyło się w branży spożywczej w ciągu ostatniego miesiąca?

14 kwiecień 2024
Innowacja ma kluczowe znaczenie w SIAL Paris – i nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż w SIAL Start-up Village, która jest prowadzona we współpracy z Sesamers. Obecna w 24 krajach Sesamers to globalna sieć wydarzeń technologicznych zapoczątkowana przez specjalistów w 2015 roku. „Dzięki 10-letniemu doświadczeniu pomagamy innowacyjnym firmom zabłysnąć na scenie, budować lepsze wydarzenia i skalować strategię wpływu” – mówi sieć znana również jako Start-up Sesame. »

W kwietniu Ucima kontynuuje swoją działalność targową

12 kwiecień 2024
Ponad 50 włoskich firm wybiera się na Circle Pack Chile, Djazagro i Korea Pack. Po udanym udziale w targach Propak Vietnam na początku tego miesiąca, Ucima przygotowuje się do kontynuowania międzynarodowej działalności wystawienniczej poprzez obecność na trzech kolejnych targach branżowych, potwierdzając swoje zaangażowanie w promowanie włoskiego przemysłu opakowaniowego na poziomie globalnym. »
Partnerzy