Indie i Singapur - kraje partnerskie na Fruit Attraction 2019

11 maj 2019

Zgodnie z polityką zwiększania relacji handlowych przedsiębiorstw owocowo-warzywnych między krajami Unii Europejskiej a innymi rynkami spoza UE, Fruit Attraction 2019 będzie gościć Indie i Singapur jako kraje importujące.

11. edycja targów, organizowana przez IFEMA i FEPEX, która odbędzie się w dniach 22-24 października, oprócz procedury zaproszenia władz obu krajów, znaczną sumą budżetową przeznaczy na przyciągnięcie głównych graczy na tych rynkach do Madrytu. Ponad 100 handlowców, menedżerów zakupów, operatorów, importerów i detalistów z Indii i Singapuru. Kraje te będą również głównymi bohaterami World Fresh Forum, przestrzeni sieci biznesowych współorganizowanej z ICEX, która zajmie się stosunkami handlowymi istniejącymi między tymi krajami i umożliwi prezentację możliwości biznesowych.

W ostatnich latach nastąpił gwałtowny wzrost eksportu świeżych owoców i warzyw do Singapuru, zarówno z Hiszpanii, jak i ogólnie z UE i jest to jeden z głównych czynników wyboru Singapuru jako jednego z krajów-gości w najbliższej edycji Fruit Attraction. Singapur jest również ważnym węzłem dystrybucyjnym dla innych krajów regionu.

Przesyłki hiszpańskie wzrosły z 4 mln euro w 2014 r. Do 9,5 mln euro w 2017 r., Koncentrując się głównie na owocach. Głównym eksportem owoców są persimmony lub kaki o wartości 1,9 mln euro; jagody, z 1 milionem euro; cytryny, z 945 917 euro; brzoskwinie z 937 035 euro; i śliwki, z 811,292 euro.
W 2018 r. i zgodnie z najnowszymi oficjalnymi danymi do listopada z Generalnej Dyrekcji Celnej, eksportowano 3 502 tony o wartości 7,1 mln euro, z czego 3 464 tony były owocami o wartości 7,02 mln euro, a 38 ton stanowiły warzywa o wartości 133,938 euro.

W UE eksport owoców i warzyw do Singapuru wzrósł o 6% w ciągu ostatnich czterech lat, z 22 492 ton do 24 247 ton w 2017 r., przy 60-procentowym wzroście wartości z 20,8 mln euro do 35 mln euro. Głównymi produktami eksportowanymi były jabłka, kiwi i persimmony, w kategorii owoców i cebuli, w kategorii warzyw. W 2018 r., począwszy od listopada, eksport owoców i warzyw do Singapuru wynosił 163 tony, o wartości 30,1 mln euro.

Indie również rozwinęły się pozytywnie jako odbiorca hiszpańskich i unijnych owoców i warzyw. W 2014 r. eksport z Hiszpanii wyniósł 582 tony, czyli 546 059 euro. Do 2017 r. wzrósł on do 2335 ton i 2,5 mln euro, przy wzroście wolumenu o 301% i 358%. Mimo to wolumeny są wciąż niewielkie, więc Fruit Attraction może przyczynić się do poprawy pozycji sektora hiszpańskiego na tym rynku. W listopadzie 2018 r. dostawy wyniosły 1728 ton i warte 1,6 mln euro, przy czym głównymi eksportowanymi produktami były jabłka i gruszki.

Jeśli chodzi o wywóz z UE do Indii w ciągu ostatnich czterech lat, od 2014 r. do 2017 r. wzrósł on o 416% pod względem wielkości i 309% pod względem wartości, łącznie 60,556 ton i 46,7 mln euro, przy czym głównym produktem eksportowanym były jabłka o masie 40 269 ton i 31 mln euro, według danych Europejskiego Urzędu Statystycznego, Eurostat, przetwarzanych przez FEPEX. Przesyłki do listopada 2018 r. wyniosły 14 184 tony i 15,1 mln euro.
 
Europa Południowa staje się nowym ośrodkiem o trwałej ekspansji i rosnącym znaczeniu w światowym handlu owocami i warzywami, a także bramą do Europy z Ameryki Łacińskiej, która strategicznie pozycjonuje Fruit Attraction jako główną platformę i punkt kontaktowy dla świeżych produktów operatorów.

Przeczytaj również:

Konferencje TSW 2021 online

9 kwiecień 2021
Zapraszamy do udziału w konferencjach online. Konferencje będą transmitowane na platformie: www.tsw.pl. Agenda wydarzenia: https://tsw.pl/article/konferencje Podczas konferencji będzie możliwość zadawania pytań do ekspertów na czacie. Wszystkie prezentacje będą dostępne na naszej stronie po konferencji. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Zapraszamy do rejestracji: https://tsw.pl/v-register »

Zapraszamy do rejestracji na targi WorldFood Poland Virtual Expo

8 kwiecień 2021
Najważniejsze wydarzenie branży spożywczej, handlu, oraz sektora HoReCa, które odbędzie się w dniach: 20-22 kwietnia 2021 r. Specjalnie dla Państwa udostępniamy kod do bezpłatnej rejestracji – należy wybrać Bilet Branżowy oraz wpisać kod promocyjny: Kod rabatowy: FOOD13 WordFood Poland Virtual EXPO 2021 to wyjątkowa platforma internetowa, która umożliwia dostęp do tysięcy przedstawicieli branży spożywczej, których można zaprosić na spotkanie, a następnie podjąć z nimi współpracę. »

Nadchodzi kolejny sezon jabłkowy – co czeka sadowników i jak się przygotować?

8 kwiecień 2021
Działalność wielu branż w obecnej sytuacji związanej z globalną epidemią COVID-19 jest postawiona pod znakiem zapytania. Według ekspertów Unii Owocowej, rok 2021 dla producentów owoców i warzyw, będzie kolejnym rokiem poświęconym zdobywaniu nowych rynków i prezentowaniu polskich owoców na arenie międzynarodowej, ale to także kolejny rok borykania się ze stale rosnącymi kosztami w sektorze. »
Partnerzy