Fruchtwelt Bodensee 2020

20 wrzesień 2019

Friedrichshafen – At Fruchtwelt Bodensee, young entrepreneurs with ideas on fruit cultivation and agriculture are to be given a platform for networking and drawing the attention of international trade visitors to their ideas. Starting now, founders of startups can apply to present themselves at no charge in the new startup area of the trade fair. “We our offering new market participants the opportunity to showcase their innovative products and services, which could range from practical approaches to fruit waste recycling through to digital solutions. Communication between young and established companies offers something for both sides: some will benefit from the experience and others from the innovation or a new way of thinking,” says Project Manager Petra Rathgeber.

From February 14 to 16, farmers, fruit growers, and distillers from all over Europe, along with around 400 exhibitors, will come together to find out more about and exchange ideas relating to commercial fruit cultivation, distillation, and agricultural technology. The professional highlight of the fair will be the 39th Lake Constance Fruit Growing Days, which includes a program of lectures on current topics relating to cultivation methods, land use, processing, marketing, and new legislation.
Fruchtwelt Bodensee will be open from February 14 to 16, 2020.

Przeczytaj również:

POLECO 2024 – biznesowe wydarzenie dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska

6 listopad 2024
Targi POLECO 2024 potwierdziły swój status kluczowego wydarzenia biznesowego w branży ochrony środowiska i gospodarki komunalnej, przyciągając ponad 5000 uczestników gotowych nawiązać wartościowe kontakty handlowe oraz wymienić się wiedzą o najnowszych trendach i technologiach w tej dynamicznie rozwijającej się branży. Wystawcy z 10 krajów zaprezentowali innowacyjne rozwiązania – od zaawansowanych maszyn do segregacji i recyklingu »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID

5 listopad 2024
Przeprowadzone testy na terenie zakładu wyrobów spożywczych potwierdziły, że technologia RFID sprawdzi się w optymalizacji procesu inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi we wszystkich wskazanych lokalizacjach. Szacunki wskazują, iż przy liczbie 10 tys. środków trwałych do zinwentaryzowania metodą tradycyjną potrzeba 30 pełnych dni, a za pomocą RFID 2 dni, natomiast samo tworzenie raportu zajmie 5 min przy 5 dniach metodą ręczną. »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID na przykładzie producenta spożywczego

5 listopad 2024
Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej. »
Partnerzy