Apetyt na ekologię i tradycję

26 styczeń 2016
Polacy coraz więcej uwagi przywiązują do żywności organicznej i produktów z certyfikatami. Równie chętnie sięgamy po żywność tradycyjną, lokalną czy pochodzącą „prosto od rolnika”.Rynek żywności ekologicznej w Polsce wciąż jest nienasycony, ale popyt na bio produkty rośnie bardzo szybko. Szacunkowa wartość tego rynku w naszym kraju wynosi około 700 mln złotych – co stanowi niespełna 0,3% całego sektora spożywczego.

„Polski rynek certyfikowanych, ekologicznych produktów wciąż jest rynkiem początkującym  w porównaniu z rynkami innych krajów UE, chociaż dynamika rozwoju  (ok. 20% rocznie) jest odczuwalna. Ten rynek jest wymagający, ale ma obiecujące perspektywy. Patrząc na tempo jego rozwoju w UE optymistycznie prognozujemy  przyszłość. Apetyt na ekologiczne produkty jeszcze długo w Polsce nie będzie zaspokojony, a zainteresowanie ekologiczną żywnością będzie nadal rosło” – mówi Katarzyna Kot, dyrektor marketingu firmy Pharmovit, która będzie jednym z wystawców specjalnej strefy EcoFood podczas III edycji Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw. 

W Polsce działa około 800 specjalistycznych sklepów ze zdrową żywnością. Funkcjonują one głównie w dużych miastach, choć rosnąca popularność żywności organicznej powoduje, że te sklepy coraz częściej przenoszą się również do mniejszych aglomeracji. Ponadto coraz częściej sieci handlowe i dyskonty wzbogacają ofertę o produkty z certyfikatami jakości, oznaczone ekologicznym liściem lub unijnymi znakami Chronione Oznaczenie Geograficzne, Chroniona Nazwa Pochodzenia, Gwarantowana Tradycyjna Specjalność.

Na wzrost spożycia produktów ekologicznych, tradycyjnych i regionalnych wpływ ma stopniowe podnoszenie świadomości polskich konsumentów odnośnie tych wyrobów – metod produkcji, zachowania dbałości o środowisko naturalne, niezmiennych od lat receptur, kontroli odpowiednich instytucji nad procesem wytwarzania. Polacy czerpią swoją wiedzę z licznych kampanii promocyjnych eksponujących walory tego typu żywności, pokazujących jej producentów, wyjaśniających skąd się bierze wyjątkowość danych produktów. Ponadto rozwojowi rynku żywności organicznej i tradycyjnej sprzyja większa dostępność tych produktów oraz ich spadająca cena.
Zainteresowanie ze strony konsumentów stymuluje producentów, którzy w ekologii czy tradycji dostrzegają szansę na rozwój.

„Obecnie w Polsce panuje moda na wyroby ekologiczne. Można nazwać to również modą na zdrowie. Każdy certyfikat zobowiązuje nas – producentów, do stawiania sobie poprzeczki coraz wyżej. Obecnie, chcąc pójść z duchem czasu, wymagającymi gustami konsumentów, a co za tym idzie, nowoczesnymi trendami na rynku żywności dążymy do wytwarzania produktów idealnych smakiem bez wykorzystywania wspomagaczy. Współpraca z rolnikami, którzy uprawiają warzywa w czystych rejonach Polski oraz doskonalenie przekazywanej z pokolenia na pokolenie receptury pozwala osiągnąć założony cel – produkt, do którego klienci nieustannie powracają”
– przekonuje Katarzyna Surowiec z tradycyjnej, rodzinnej firmy Ogródek Dziadunia.

Rosnące znaczenie tego typu żywności w Polsce i na świecie dostrzegli organizatorzy targów WorldFood Warsaw. Podczas III edycji wystawy odbędzie się specjalna strefa EcoFood dedykowana produktom organicznym i żywności z certyfikatami. Na producentów czeka specjalna oferta wystawiennicza, dużo możliwości biznesowych, a także bogaty program merytoryczny, który jednego dnia w całości będzie poświęcony ekologii.

„Strefa EcoFood to idealne miejsce zarówno do podtrzymywania  relacji z klientami, jak i do pozyskiwania nowych kontaktów biznesowych. Zapotrzebowanie na certyfikowane produkty ekologiczne wciąż rośnie a tego typu targi to bardzo dobre miejsce, żeby zaprezentować swoją ofertę, zwłaszcza że od początku 2016 roku wprowadziliśmy kilkanaście nowych produktów” – przekonuje Katarzyna Kot z firmy Pharmovit produkującej żywność bio i funkcjonalną.

III edycja biznesowych targów WorldFood Warsaw odbędzie się w dniach 19-21 kwietnia 2016 w Warszawskim Centrum EXPO XXI.

Więcej informacji: www.worldfood.pl

Przeczytaj również:

Ostatnie wolne miejsca na wystawę w Fruit Attraction!

12 maj 2024
Fruit Attraction, kluczowe wydarzenie dla wszystkich profesjonalistów z branży owocowo-warzywnej, otworzy swoje podwoje w IFEMA Madrid w dniach 8–10 października. 4 powierzchnie wystawiennicze w 10 halach. Nie przegap okazji i weź udział jako wystawca; dołącz do liderów w branży i rozwijaj swój biznes. Wśród odwiedzajacych Fruit Attraction są: Producenci i przetwórcy produktów, Importerzy i eksporterzy, Hurtownicy i handlowcy, Kanały sprzedaży detalicznej i dystrybucji, Transport, »

Macfrut - dzień trzeci

10 maj 2024
Nowe granice podkładek. Powrót do przeszłości w świecie podkładek dla najpopularniejszych włoskich roślin owocowych, takich jak jabłka, gruszki i owoce pestkowe. Kierunek badań ma na celu odzyskanie „starego” wigoru tych roślin, aby uczynić je odpornymi na nowe fitopatologie. Wyłoniło się to podczas Międzynarodowego Sympozjum Podstawek, w którym uczestniczyli czołowi badacze z całego świata. Orodnictwo włoskie i europejskie w ogóle przesuwa się na wschód, szczególnie do Azerbejdżanu, Uzbekistanu czy Mołdawii, »

Macfrut drugiego dnia

9 maj 2024
Międzynarodowe targi sektora świeżych produktów, które do jutra odbędą się w Rimini Expo Center, w centrum uwagi znajdą się innowacje w biorozwiązaniach i badania odmianowe w sektorze winogron stołowych. Zaprezentowano także Program Transformacji Rolnej Demokratycznej Republiki Konga. Demokratyczna Republika Konga ma bardzo duży potencjał i dąży do stworzenia możliwości partnerstwa dla włoskich i europejskich firm pragnących inwestować w tym państwie afrykańskim. »
Partnerzy