WorldFood Warsaw dla handlu
8 luty 2016
Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw to ważne wydarzenie dla polskiego i zagranicznego sektora spożywczego. W tym również dla przedstawicieli handlu, na których czeka wiele korzyści z udziału w wystawie.
Podczas III edycji targów, która odbędzie się w dniach 19-21 kwietnia, już po raz kolejny zostanie zorganizowana specjalna strefa spotkań handlowych. Udział w niej wezmą wystawcy – polskie i międzynarodowe firmy zajmujące się produkcją, dystrybucją, importem oraz eksportem żywności i napojów, ale także przedstawiciele handlu - kupcy, reprezentanci działów zakupów czy kadra zarządzająca sieci spożywczych.
Strefa spotkań handlowych to specjalnie wydzielona przestrzeń biznesowa. Organizatorzy targów umożliwiają wcześniejsze umawianie spotkań pomiędzy zainteresowanymi podmiotami. Udział w tych spotkaniach jest korzystny nie tylko dla producentów żywności, ale również dla przedstawicieli sieci, którzy mogą nawiązać kontakty biznesowe z partnerami często nieobecnymi jeszcze na rynku polskim. Jest to więc okazja na wzbogacenie asortymentu półek sklepowych o nowe produkty.
Agnieszka Szpaderska, manager targów przekonuje, że „rozmowy handlowe podczas targów pomagają w budowaniu optymalnego portfolio produktów i marek, a udział w konferencjach branżowych poświęconych między innymi kwestiom nowoczesnego handlu czy bieżącym wyzwaniom sektora pozwala na lepsze monitorowanie sytuacji rynkowej, śledzenie trendów czy podnoszenie konkurencyjności”.
Warto podkreślić, że w spotkaniach handlowych II edycji targów udział wzięli przedstawiciele licznych sieci handlowych, tj. Auchan, SPS Handel, Avita, TOPAZ, Organic Farma Zdrowia, Ekowital, Zarówno reprezentanci sieci, jak i wystawcy wyrażali pozytywne opinie na temat tej strefy.
„W poprzedniej edycji targów WordlFood Warsaw miałam okazję brać udział w spotkaniach biznesowych odbywających się na terenie targów. Były to jedne z lepiej zorganizowanych spotkań w jakich miałam okazję uczestniczyć - ciche miejsca do rozmów i negocjacji, idealnie dopasowani ofertą producenci i dostawcy oraz świetna oprawa. Udało nam się zyskać parę ciekawych kontaktów i nawiązać współpracę z polskim dostawcą, która mam nadzieję i tak się zapowiada, będzie trwała przez lata. Myślę że podczas rozmów na stoisku nie udałoby się tak dobrze poznać firm jak przy indywidualnych spotkaniach. Późniejsza wizyta i obejrzenie produktów to dobre dopełnienie rozmów” – przekonuje Katarzyna Linoż, dyrektor ds. marketingu i nowych produktów firmy Eko-Wital.
Patronem merytorycznym targów WorldFood Warsaw jest Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, która jest również organizatorem jednego z paneli tematycznych poświęconych funkcjonowaniu łańcucha dostaw żywności i zmianom, jakie w nim następują.
„Sektor handlu w Polsce jest w przededniu znaczących zmian. Planowane są nowe podatki, rozwija się eksport poza Europę, nieodległą perspektywą jest TTIP. Warto wziąć udział w WorldFood Warsaw, aby dowiedzieć się o zmianach na rynku, które są nie do uniknięcia, a trudno je sobie uświadamiać w wirze codziennej pracy. Sądzę, że osią tych zmian staną się reakcje obronne opodatkowanych gigantów rynku. Zaistnieją one w polityce handlowej wobec dostawców, dotycząc asortymentu, jakości, cen, struktury marż, proporcji produktów „brandowych” do marek handlowców, itd.
Warto zatem być na tych targach, by móc o tym poważnie porozmawiać z przedstawicielami wszystkich w zasadzie ogniw łańcuchów dostaw. Zmiana warunków handlowych w łańcuchu to nie tylko sfera polityk cenowych, zmiana struktury dostawy, ale także decyzja o wyborze całych rynków i sprzedaży eksportowej czy wewnątrzwspólnotowej. Będą z nami eksperci, będzie administracja, będą przedsiębiorcy i ich doradcy, czyli tzw. research rynkowy – pomogą tym decyzjom. W sytuacji spodziewanych zmian dobrze wiedzieć, czego się nie wie i wiedzieć gdzie można lub wręcz trzeba pytać. Po to są takie imprezy, aby pomysł na biznes pociągał trafne decyzje – informuje Andrzej Faliński, dyrektor generalny POHiD.
Targi WorldFood Warsaw na stałe już wpisały się w kalendarz wydarzeń biznesowych sektora spożywczego. O ich randze najlepiej świadczy udział znakomitych ekspertów, wciąż rosnąca liczba wystawców i zwiedzających z całego świata (w tym z Chin, Ukrainy, Litwy, Białorusi, Łotwy, Niemiec, Estonii, Francji, Holandii i wielu innych krajów). Co ważne, aż 94% uczestników targów to osoby decyzyjne w firmach – właściciele, prezesi, kierownicy poszczególnych działów.
III edycja targów WorldFood Warsaw odbędzie się w dniach 19-21 kwietnia. Wszystkich przedstawicieli sieci handlowych chcących skorzystać z programu VIP Buyers Club serdecznie zapraszamy.
Na podst. mat prasowych: WorldFood Warsaw
Przeczytaj również:
Innowacje na Konferencji Maszynowej podczas TSW 2025
24 październik 2024
Podczas nadchodzących Targów Sadownictwa i Warzywnictwa (TSW 2025) w Kielcach, serdecznie zapraszamy do udziału w Konferencji Maszynowej, która odbędzie się 23 stycznia 2025. To wydarzenie, które zgromadzi ekspertów i entuzjastów nowoczesnych technologii ogrodniczych – idealne miejsce, by podzielić się swoją wiedzą, nawiązać kontakty i poznać najnowsze trendy w Ogrodnictwie 4.0 i 5.0. »
Macfrut Academy, nowa lekcja wideo na temat chilijskiej wiśni
23 październik 2024
Chilijski łańcuch dostaw wiśni jest tematem nowego odcinka Macfrut Academy, innowacyjnej platformy promowanej przez Macfrut. Spotkanie w czwartek, 24 października, o godz. 17:00 (czasu włoskiego) na lekcję wideo poświęconą jednemu z wiodących na świecie sektorów produkcji wiśni. Bardziej szczegółowo odcinek koncentruje się na procesie po zbiorach, ze szczególnym uwzględnieniem technologii, które umożliwiają eksport 90% tego owocu na całym świecie. »
PPWR, niepraktyczne i szkodliwe rozporządzenie dla całego łańcucha dostaw
21 październik 2024
Europejskie rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR), przyjęte przez Parlament Europejski 24 kwietnia, znacząco wpływa na łańcuch dostaw świeżych owoców i warzyw, szczególnie tam, gdzie zakazuje stosowania opakowań plastikowych. Europejskie świeże owoce i warzywa są już sprzedawane luzem w 50% przypadków, a opakowania plastikowe stosowane w tym sektorze stanowią zaledwie 1,5% wszystkich opakowań żywności. »