WorldFood Warsaw dla handlu

8 luty 2016
Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw to ważne wydarzenie dla polskiego i zagranicznego sektora spożywczego. W tym również dla przedstawicieli handlu, na których czeka wiele korzyści z udziału w wystawie.
Podczas III edycji targów, która odbędzie się w dniach 19-21 kwietnia, już po raz kolejny zostanie zorganizowana specjalna strefa spotkań handlowych. Udział w niej wezmą wystawcy – polskie i międzynarodowe firmy zajmujące się produkcją, dystrybucją, importem oraz eksportem żywności i napojów, ale także przedstawiciele handlu -  kupcy, reprezentanci działów zakupów czy kadra zarządzająca sieci spożywczych.
Strefa spotkań handlowych to specjalnie wydzielona przestrzeń biznesowa. Organizatorzy targów umożliwiają wcześniejsze umawianie spotkań pomiędzy zainteresowanymi podmiotami. Udział w tych spotkaniach jest korzystny nie tylko dla producentów żywności, ale również dla przedstawicieli sieci, którzy mogą nawiązać kontakty biznesowe z partnerami często nieobecnymi jeszcze na rynku polskim. Jest to więc okazja na wzbogacenie asortymentu półek sklepowych o nowe produkty.
Agnieszka Szpaderska, manager targów przekonuje, że „rozmowy handlowe podczas targów pomagają w budowaniu optymalnego portfolio produktów i marek, a udział w konferencjach branżowych poświęconych między innymi kwestiom nowoczesnego handlu czy bieżącym wyzwaniom sektora pozwala na lepsze monitorowanie sytuacji rynkowej, śledzenie trendów czy podnoszenie konkurencyjności”.
Warto podkreślić, że w spotkaniach handlowych II edycji targów udział wzięli przedstawiciele licznych sieci handlowych, tj. Auchan, SPS Handel, Avita, TOPAZ, Organic Farma Zdrowia, Ekowital, Zarówno reprezentanci sieci, jak i wystawcy wyrażali pozytywne opinie na temat tej strefy.
„W poprzedniej edycji targów WordlFood Warsaw miałam okazję brać udział w spotkaniach biznesowych odbywających się na terenie targów. Były to jedne z lepiej zorganizowanych spotkań w jakich miałam okazję uczestniczyć - ciche miejsca do rozmów i negocjacji, idealnie dopasowani ofertą producenci i dostawcy oraz świetna oprawa. Udało nam się zyskać parę ciekawych kontaktów i nawiązać współpracę z polskim dostawcą, która mam nadzieję i tak się zapowiada, będzie trwała przez lata. Myślę że podczas rozmów na stoisku nie udałoby się tak dobrze poznać firm jak przy indywidualnych spotkaniach. Późniejsza wizyta i obejrzenie produktów to dobre dopełnienie rozmów” – przekonuje Katarzyna Linoż, dyrektor ds. marketingu i nowych produktów firmy Eko-Wital.
Patronem merytorycznym targów WorldFood Warsaw jest Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, która jest również organizatorem jednego z paneli tematycznych poświęconych funkcjonowaniu łańcucha dostaw żywności i zmianom, jakie w nim następują.
„Sektor handlu w Polsce jest w przededniu znaczących zmian. Planowane są nowe podatki, rozwija się eksport poza Europę, nieodległą perspektywą jest TTIP. Warto wziąć udział w WorldFood Warsaw, aby dowiedzieć się o zmianach na rynku, które są nie do uniknięcia, a trudno je sobie uświadamiać w wirze codziennej pracy. Sądzę, że osią tych zmian staną się reakcje obronne opodatkowanych gigantów rynku. Zaistnieją one w polityce handlowej wobec dostawców, dotycząc asortymentu, jakości, cen, struktury marż, proporcji produktów „brandowych” do marek handlowców, itd.
Warto zatem być na tych targach, by móc o tym poważnie porozmawiać z przedstawicielami wszystkich w zasadzie ogniw łańcuchów dostaw. Zmiana warunków handlowych w łańcuchu to nie tylko sfera polityk cenowych, zmiana struktury dostawy, ale także decyzja o wyborze całych rynków i sprzedaży eksportowej czy wewnątrzwspólnotowej. Będą z nami eksperci, będzie administracja, będą przedsiębiorcy i ich doradcy, czyli tzw. research rynkowy – pomogą tym decyzjom. W sytuacji spodziewanych zmian dobrze wiedzieć, czego się nie wie i wiedzieć gdzie można lub wręcz trzeba pytać. Po to są takie imprezy, aby pomysł na biznes pociągał trafne decyzje – informuje Andrzej Faliński, dyrektor generalny POHiD. 
Targi WorldFood Warsaw na stałe już wpisały się w kalendarz wydarzeń biznesowych sektora spożywczego. O ich randze najlepiej świadczy udział znakomitych ekspertów, wciąż rosnąca liczba wystawców i zwiedzających z całego świata (w tym z Chin, Ukrainy, Litwy, Białorusi, Łotwy, Niemiec, Estonii, Francji, Holandii i wielu innych krajów). Co ważne, aż 94% uczestników targów to osoby decyzyjne w firmach – właściciele, prezesi, kierownicy poszczególnych działów.
III edycja targów WorldFood Warsaw odbędzie się w dniach 19-21 kwietnia. Wszystkich przedstawicieli sieci handlowych chcących skorzystać z programu VIP Buyers Club serdecznie zapraszamy.

Na podst. mat prasowych: WorldFood Warsaw

Przeczytaj również:

Macfrut Academy, nowa lekcja wideo

17 wrzesień 2024
Profesor Bruno Mezzetti z Marche Polytechnic University opowie o wykorzystaniu markerów molekularnych, przewidywaniu genomicznym, nowych osiągnięciach w hodowli i o tym, w jaki sposób narzędzia bioinformatyczne mogą przyspieszyć innowację odmian. Nowa lekcja wideo na temat osiągnięć w produkcji truskawek, ze szczególnym uwzględnieniem sposobów poprawy i utrzymania ich jakości, zostanie opublikowana w czwartek 19 września o 17:00 czasu włoskiego (UTC+2). »

Rozwiń swój biznes w Egipcie na targach Pacprocess MEA

17 wrzesień 2024
pacprocess MEA, Międzynarodowa Wystawa Przetwórstwa i Pakowania na Bliskim Wschodzie i w Afryce, to kompleksowa i bardzo ukierunkowana wystawa, która odpowiada na wymagania sektorów żywności, napojów, słodyczy, piekarni, farmaceutyków, kosmetyków, dóbr nieżywnościowych i przemysłowych w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki. Targi gromadzą lokalnych i międzynarodowych interesariuszy branży z całego łańcucha wartości, aby zaprezentować najnowocześniejsze technologie i nawiązać partnerstwa. »

XI Food Safety Congress

17 wrzesień 2024
Wyspecjalizowane prelekcje, ciekawe panele dyskusyjne oraz możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy ekspertami branży żywnościowej to zasadnicze elementy Kongresu Bezpieczeństwa Żywności. Ponadto wydarzenie jest doskonałą okazją do nawiązywania kontaktów biznesowych. Organizatorem Kongresu jest International Featured Standards (IFS), instytucja odpowiedzialna za powszechnie uznawaną na świecie certyfikację zapewnienia jakości i bezpieczeństwa produktów oraz PPH Ewa BIS Sp. z o.o. »
Partnerzy