Giga® powraca i dzieli się sukcesem

6 luty 2024

Double quantities for the apple that encourages sharing. To accompany consumers’ social moments until the end of summer. 

Giga®, the mighty apple in the VOG – Home of apples assortment, has made a triumphant return to the markets to share its powerful flavour and rich tropical and fruity aromas with retailers and consumers. 

This year the apple for sharing has reached excellent quality levels. With a harvest of 9,700 tonnes for integrated production and 300 tonnes for organic – more than double the previous season – Giga® by Marlene® is aiming to gather a growing audience in Italy and Europe.

“You only have to taste it to realise that Giga ® has an edge,” comments Hannes Tauber, Marketing Manager at VOG. “We have received a lot of positive feedback from consumers, who appreciate its strong character, even in the skin. It is a firm, satisfying apple. Perfect for sharing at home. We want to create new consumption moments for the apple world and Giga® is bound to win over new fans, increasing consumption.” 

Giga® is an apple with a medium-large size. It has a long storage life, including in the home, retaining its crunchiness and rich taste. Its sweetness and aromatic intensity invite consumers to enjoy it with friends and family. Sharing therefore becomes a key asset.

“We are looking forward to sharing the success of Giga® with our customers, offering an outstanding apple also during the spring and summer periods,” adds VOG Sales Manager Klaus Hölzl. “Sales started in mid-January, but the sales season will explode from March onwards for this excellent apple, which deserves a prominent place in fruit and vegetable departments. Its reliability and extraordinary storage life, even in high temperatures, make it perfect for the warmer weather, when it can become a great summer dessert to share all together”. 

Giga® will be one of the main contract apples of the future: the planted hectares will ensure ample product availability. And there will also be continuous support in the medium and long term with regard to Marketing. In spring, communication campaigns will start again to engage consumers in the mightiness of Giga® and its concept: too good not to share.

Przeczytaj również:

Targi Fruit Logistica były bardziej międzynarodowe niż kiedykolwiek

13 luty 2024
„FRUIT LOGISTICA reprezentuje całą linię produkcyjną. Dzięki temu możemy spotkać się z obecnymi klientami, którzy już pracują z naszymi produktami. Inni poznają nas na targach i znajdują odpowiednie rozwiązania dla swojej firmy. Chętnie wrócimy za rok z większe stoisko, aby lepiej zaspokoić popyt.” — Don van Haeff, doradca ds. sprzedaży, Light4Food. FRUIT LOGISTICA 2024 przyciągnęła wystawców z 94 krajów i gości branżowych z ponad 145 krajów. »

Pomyślne wyniki tegorocznej edycji FRUIT LOGISTICA na wymagającym rynku globalnym

12 luty 2024
Wiodące na świecie targi branży owocowo-warzywnej, które odbyły się w dniach 7-9 lutego, odnotowały wzrost liczby zwiedzających, wystawców i powierzchni wystawienniczej. Targi miały także bardziej międzynarodowy charakter niż kiedykolwiek. FRUIT LOGISTICA pozostaje sercem branży owocowo-warzywnej: w targach wzięło udział ponad 66 000 odwiedzających, ponad 24 000 pracowników wystawców i 450 przedstawicieli mediów. Swoje innowacje zaprezentowało 2770 wystawców. »

Moldovan Fruits celebruje swój triumf na targach Fruit Logistica 2024

8 luty 2024
Rok 2023 był udany dla mołdawskich owoców. Wiśnie, śliwki, winogrona i jabłka produkowane w Mołdawii trafiały do coraz większej liczby konsumentów w Unii Europejskiej oraz na tak odległych rynkach, jak kraje Zatoki Perskiej i regiony Azji. Mołdawscy producenci dostosowali swoje technologie produkcji i pozbiórów, zapewniając produkty wysokiej jakości i bezpieczne. »
Partnerzy