Otwartość i różnorodność

7 luty 2024
The photo exhibition entitled Faces of Fresh Produce in Hall 27 portrays decision-makers in the fresh produce business and includes a photocall for trade visitors to FRUIT LOGISTICA.

2024-02-07-fa.jpg
Fresh fruit puts you in a good mood: supply chain expert Natasha Solano at the photo shoot. © Yves Salmon

They juggle strawberries or take an enthusiastic bite out of an apple: the large-format photographs by the British photographer Yves Salmon on display at FRUIT LOGISTICA 2024 in Hall 27 are proof that these people enjoy their work.

The idea for the unusual photo project entitled Faces of Fresh Produce took shape at FRUIT LOGISTICA 2020 and ASIA FRUIT LOGISTICA 2020. At the international fruit and vegetable trade fairs, Yves Salmon and the project’s initiator Chris White, managing director of Fruitnetmedia International and chair of the international committee of FRUIT LOGISTICA, set up an improvised photo studio in one of the meeting rooms for a few hours at a time. Then they asked the CEOs or proprietors of well-known companies to go before the camera, each with an item characterising their position.

Among those photographed were Piet Karsten from South Africa. He established the Karsten Group, the biggest grape producer in the southern hemisphere. He proudly displays the fruit he exports to half the world. Supply chain specialist Natasha Solano holds the contents of an entire fruit basket on her arm, while Winstone Chee, head of fresh produce for Walmart China, juggles an apple and an orange.

2024-02-07-fa1.jpg
An enthusiastic fruit producer for 55 years: Piet Karsten, founder of the Karsten Group. ©Yves Salmon

What is striking is the lack of stress in their faces. They emanate calm instead. “Some of them have been loyal to this business for decades. They represent an international and diverse sector to which many remain closely tied for their entire working lives – myself included“, says Chris White, a journalist for the fruit and vegetable trade for 35 years. “With this project, we wanted to show who is behind its products and services.“

After the photo shoot in 2020 the intention was initially to exhibit the pictures at future trade fairs and publish a catalogue. However, that was delayed by four years due to the pandemic. “The exhibition re-unites us with these photographs beyond a computer screen“, says a delighted Chris White. All the Faces of Fresh Produce still work in the business, even if they have changed their jobs. Thus, many will come face-to-face at FRUIT LOGISTICA 2024 with an image four years younger than the present day.

Messe Berlin providing generous space for a display of 70 photographs from this series is one thing. Another is the fact that visitors to the fair get a chance to photograph themselves. A photo cubicle lets them take selfies in front of a FRUIT LOGISTICA-themed background – as a souvenir and for distribution on social media.

The exhibition entitled Faces of Fresh Produce is open throughout FRUIT LOGISTICA in Hall 27 on Stand A61.


Przeczytaj również:

SIAL Paris organizuje SIAL SUMMITS i pierwszą edycję nagrody CSR „SIAL For Change”

18 lipiec 2024
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) jest sercem misji targów SIAL Paris i wpływa na każdy aspekt wydarzenia, od SIAL Talks i konkursów po doświadczenia na targach.SIAL z determinacją stara się sprostać wyzwaniom jutra związanym z ochroną środowiska i żywnością. Przejrzystość ma fundamentalne znaczenie dla SIAL, podobnie jak pozytywny wpływ, jaki targi mają wywrzeć na ekosystemy. »

Targi Gardenia już za 3 miesiące

18 lipiec 2024
18-letnia ewolucja Targów Gardenia znajdzie w tym roku swoją dojrzałą odsłonę: nie tylko termin skrojony na życzenie branży i na jej sugestię ulokowany możliwie wczesną jesienną porą, ale i inne aspekty: powrót do pawilonów 7, 7A, 8, 8A oraz 6, przeniesienie na dni robocze (środa-piątek, aby zmaksymalizować udział profesjonalnej publiczności) oraz mocniejszy niż dotychczas nacisk na pozyskanie zwiedzających spoza granic Polski. »

Nowe zapotrzebowanie na powierzchnię na targach FRUIT LOGISTICA 2025

17 lipiec 2024
Duże zainteresowanie wystawców, zwłaszcza z Azji, skłoniło wiodące na świecie targi produktów świeżych do rozważenia dalszej ekspansji. Zapotrzebowanie na powierzchnię wystawienniczą na targach FRUIT LOGISTICA 2025 jest tak duże, że ich organizator rozważa dalszą rozbudowę o nowe hale na terenie targów Messe Berlin. Udział chińskich wystawców był już na rekordowym poziomie w 2024 r., a w 2025 r. może być jeszcze wyższy. »
Partnerzy