Otwartość i różnorodność

7 luty 2024
The photo exhibition entitled Faces of Fresh Produce in Hall 27 portrays decision-makers in the fresh produce business and includes a photocall for trade visitors to FRUIT LOGISTICA.

2024-02-07-fa.jpg
Fresh fruit puts you in a good mood: supply chain expert Natasha Solano at the photo shoot. © Yves Salmon

They juggle strawberries or take an enthusiastic bite out of an apple: the large-format photographs by the British photographer Yves Salmon on display at FRUIT LOGISTICA 2024 in Hall 27 are proof that these people enjoy their work.

The idea for the unusual photo project entitled Faces of Fresh Produce took shape at FRUIT LOGISTICA 2020 and ASIA FRUIT LOGISTICA 2020. At the international fruit and vegetable trade fairs, Yves Salmon and the project’s initiator Chris White, managing director of Fruitnetmedia International and chair of the international committee of FRUIT LOGISTICA, set up an improvised photo studio in one of the meeting rooms for a few hours at a time. Then they asked the CEOs or proprietors of well-known companies to go before the camera, each with an item characterising their position.

Among those photographed were Piet Karsten from South Africa. He established the Karsten Group, the biggest grape producer in the southern hemisphere. He proudly displays the fruit he exports to half the world. Supply chain specialist Natasha Solano holds the contents of an entire fruit basket on her arm, while Winstone Chee, head of fresh produce for Walmart China, juggles an apple and an orange.

2024-02-07-fa1.jpg
An enthusiastic fruit producer for 55 years: Piet Karsten, founder of the Karsten Group. ©Yves Salmon

What is striking is the lack of stress in their faces. They emanate calm instead. “Some of them have been loyal to this business for decades. They represent an international and diverse sector to which many remain closely tied for their entire working lives – myself included“, says Chris White, a journalist for the fruit and vegetable trade for 35 years. “With this project, we wanted to show who is behind its products and services.“

After the photo shoot in 2020 the intention was initially to exhibit the pictures at future trade fairs and publish a catalogue. However, that was delayed by four years due to the pandemic. “The exhibition re-unites us with these photographs beyond a computer screen“, says a delighted Chris White. All the Faces of Fresh Produce still work in the business, even if they have changed their jobs. Thus, many will come face-to-face at FRUIT LOGISTICA 2024 with an image four years younger than the present day.

Messe Berlin providing generous space for a display of 70 photographs from this series is one thing. Another is the fact that visitors to the fair get a chance to photograph themselves. A photo cubicle lets them take selfies in front of a FRUIT LOGISTICA-themed background – as a souvenir and for distribution on social media.

The exhibition entitled Faces of Fresh Produce is open throughout FRUIT LOGISTICA in Hall 27 on Stand A61.


Przeczytaj również:

Targi Fruit Logistica były bardziej międzynarodowe niż kiedykolwiek

13 luty 2024
„FRUIT LOGISTICA reprezentuje całą linię produkcyjną. Dzięki temu możemy spotkać się z obecnymi klientami, którzy już pracują z naszymi produktami. Inni poznają nas na targach i znajdują odpowiednie rozwiązania dla swojej firmy. Chętnie wrócimy za rok z większe stoisko, aby lepiej zaspokoić popyt.” — Don van Haeff, doradca ds. sprzedaży, Light4Food. FRUIT LOGISTICA 2024 przyciągnęła wystawców z 94 krajów i gości branżowych z ponad 145 krajów. »

Pomyślne wyniki tegorocznej edycji FRUIT LOGISTICA na wymagającym rynku globalnym

12 luty 2024
Wiodące na świecie targi branży owocowo-warzywnej, które odbyły się w dniach 7-9 lutego, odnotowały wzrost liczby zwiedzających, wystawców i powierzchni wystawienniczej. Targi miały także bardziej międzynarodowy charakter niż kiedykolwiek. FRUIT LOGISTICA pozostaje sercem branży owocowo-warzywnej: w targach wzięło udział ponad 66 000 odwiedzających, ponad 24 000 pracowników wystawców i 450 przedstawicieli mediów. Swoje innowacje zaprezentowało 2770 wystawców. »

Moldovan Fruits celebruje swój triumf na targach Fruit Logistica 2024

8 luty 2024
Rok 2023 był udany dla mołdawskich owoców. Wiśnie, śliwki, winogrona i jabłka produkowane w Mołdawii trafiały do coraz większej liczby konsumentów w Unii Europejskiej oraz na tak odległych rynkach, jak kraje Zatoki Perskiej i regiony Azji. Mołdawscy producenci dostosowali swoje technologie produkcji i pozbiórów, zapewniając produkty wysokiej jakości i bezpieczne. »
Partnerzy