Rozwiązania FarmFresh nabierają tempa w eksporcie pitai produkowanej w Brazylii

20 marzec 2024

Termotécnica EPS conservers extend fruit shelf-life, allowing it to reach more distant markets, with higher prices and greater profitability 

Serving the country’s largest Brazilian pitaya producers, Termotécnica FarmFresh solutions, were on display at the 3rd Brazilian Pitaya Symposium and the 1st Latin American Pitaya Meeting on March 6th, 7th and 8th in Criciúma, Santa Catarina, state in southern Brazil. Sponsored by the Association of Pitaya Producers of Brazil (APPIBRAS) and the Agricultural Research and Rural Extension Company of the State of Santa Catarina (EPAGRI), the events brought together producers and researchers from Brazil, Argentina, Venezuela, Nicaragua, to exchange experiences and disseminate innovative practices.

Pitaya cultivation is gaining ever more markets, both nationally as well as in exports to countries such as England, Spain, Portugal, the United States and the United Arab Emirates, bringing higher prices and greater profitability. The states of São Paulo, Santa Catarina and Pará stand out, plus production has also been growing in Paraná, Minas Gerais, Ceará, Goiás, Espírito Santo and Distrito Federal. 

The brothers Diego and Tiago de Matos Nascimento, of Nascimento Frutas, from São João do Sul (SC), are the largest Brazilian producers and exporters of Palora-type pitaya, an extremely sweet, tasty fruit that attains greater commercial value. The company, which exports to several countries around the world, mainly to Spain and the United Kingdom, has, since 2019, been using FarmFresh conservers in EPS – better known as Styrofoam* – which extend the shelf-life of fruits by up to 30%. “Today we use 100% of Termotécnica’s conservers. The pitaya maintains its quality with longer shelf life and the beauty of the fruits stands out even more in the white packaging”, state the producers.

Temperature maintenance and impact absorption during handling and transport provided by EPS also ensure that the pitaya “petals” that cover the fruit remain preserved for longer. The fruits remain protected in storage throughout the production and logistics chain, allowing additional days in the retailer with commercial quality. 

 * Styrofoam is a trademark registered by third parties.


Przeczytaj również:

SIAL Paris organizuje SIAL SUMMITS i pierwszą edycję nagrody CSR „SIAL For Change”

18 lipiec 2024
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) jest sercem misji targów SIAL Paris i wpływa na każdy aspekt wydarzenia, od SIAL Talks i konkursów po doświadczenia na targach.SIAL z determinacją stara się sprostać wyzwaniom jutra związanym z ochroną środowiska i żywnością. Przejrzystość ma fundamentalne znaczenie dla SIAL, podobnie jak pozytywny wpływ, jaki targi mają wywrzeć na ekosystemy. »

Targi Gardenia już za 3 miesiące

18 lipiec 2024
18-letnia ewolucja Targów Gardenia znajdzie w tym roku swoją dojrzałą odsłonę: nie tylko termin skrojony na życzenie branży i na jej sugestię ulokowany możliwie wczesną jesienną porą, ale i inne aspekty: powrót do pawilonów 7, 7A, 8, 8A oraz 6, przeniesienie na dni robocze (środa-piątek, aby zmaksymalizować udział profesjonalnej publiczności) oraz mocniejszy niż dotychczas nacisk na pozyskanie zwiedzających spoza granic Polski. »

Nowe zapotrzebowanie na powierzchnię na targach FRUIT LOGISTICA 2025

17 lipiec 2024
Duże zainteresowanie wystawców, zwłaszcza z Azji, skłoniło wiodące na świecie targi produktów świeżych do rozważenia dalszej ekspansji. Zapotrzebowanie na powierzchnię wystawienniczą na targach FRUIT LOGISTICA 2025 jest tak duże, że ich organizator rozważa dalszą rozbudowę o nowe hale na terenie targów Messe Berlin. Udział chińskich wystawców był już na rekordowym poziomie w 2024 r., a w 2025 r. może być jeszcze wyższy. »
Partnerzy