Kiwi

2 grudzień 2015

Promowanie spożycia owoców zawiera również analizę branży na poziomie międzynarodowym. Z tego powodu CSO (Centrum Usług Owocowo-Warzywnych) - promotor projektu Fruitness, enjoy it!, współfinansowanego przez Unię Europejską i rząd włoski, koncentruje się na jednym z owoców objętych projektem, który w tych tygodniach osiąga apogeum swojego sezonu handlowego: kiwi.

Kiwi jest owocem, który od 2005 roku uzyskał rosnące uznanie, o czym świadczą dane odnotowane na poziomie europejskim. Wśród najważniejszych Krajów produkujących kiwi w UE28 na pierwszym miejscu znajdują się Włochy z produkcją rzędu   495.505 ton zaplanowaną na lata 2015/2016 i prawie 24.450 ha objętych uprawami kiwi (na plantacjach liczących ponad 2 lata). Kolejne miejsce zajmuje Grecja z przewidywaną ilością 170.000 ton, po niej  Francja  z 60.000 ton i Portugalia z 24.000 ton.
Podczas ostatniej kampanii eksport włoskiego kiwi osiągnął wysokość 323.000 ton. Wśród głównych odbiorców Krajów UE28 prawie wszystkie wykazały wzrost dodatni w porównaniu z rokiem poprzednim: Niemcy + 1%, Francja + 30%, Holandia i Wielka Brytania + 12%, zaś w Hiszpanii utrzymała się stała wielkość obrotu. Ilości nieznacznie niższe odnotowano natomiast w Polsce, Belgii, Austrii i na Litwie.

Pasjonatom kiwi dzisiejszy rynek oferuje szereg alternatyw. Tradycyjnym owocom o zielonym miąższu towarzyszą odmiany o innym kolorze miąższu i innym smaku, jak np. kiwi żółte.
Kiwi idealnie się nadaje do spożycia na świeżo, ale jest również znakomitym składnikiem w kuchni, do deserów, koktajli i słonych potraw.  Jest to owoc o doskonałych właściwościach odżywczych, bogaty w witaminę C i inne składniki idealnie spełniające wiele funkcji korzystnych dla zdrowia, wyniku czego można go uznać za prawdziwy zapas energii. Nic dziwnego, że jest jednym z głównych liderów projektu Fruitness, enjoy it!, uaktualnionego w 2013 roku dla promowania korzystnego wpływu spożywania owoców wśród dorosłej młodzieży w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwecji, Danii i Polsce.

W celu rozpowszechniania i informowania konsumentów o pozytywnych efektach włączenia kiwi do stylu odżywiania w ramach kampanii Fruitness, enjoy it!, od końca listopada do stycznia zaplanowano liczne degustacje i promocje zarówno w Niemczech, jak i w Wielkiej Brytanii w punktach sprzedaży pod głównymi szyldami wielkiej dystrybucji.

Press information: Fruitecom Srl

Przeczytaj również:

Ochrona przed mrozem: o 2 stopnie więcej dzięki ekranom Arrigoni

15 kwiecień 2024
W związku z problemami wynikającymi ze zmiany klimatu, szkody spowodowane późnymi przymrozkami stanowią coraz większe zagrożenie, a zdarzenia tego rodzaju mogą od samego początku zagrozić uprawom i wynikom całego roku rolniczego. Arrigoni oferuje zróżnicowaną gamę innowacyjnych produktów łagodzących niskie temperatury, mogących zapobiegać lub ograniczać występowanie szkód spowodowanych przez mróz. »

Co wydarzyło się w branży spożywczej w ciągu ostatniego miesiąca?

14 kwiecień 2024
Innowacja ma kluczowe znaczenie w SIAL Paris – i nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż w SIAL Start-up Village, która jest prowadzona we współpracy z Sesamers. Obecna w 24 krajach Sesamers to globalna sieć wydarzeń technologicznych zapoczątkowana przez specjalistów w 2015 roku. „Dzięki 10-letniemu doświadczeniu pomagamy innowacyjnym firmom zabłysnąć na scenie, budować lepsze wydarzenia i skalować strategię wpływu” – mówi sieć znana również jako Start-up Sesame. »

W kwietniu Ucima kontynuuje swoją działalność targową

12 kwiecień 2024
Ponad 50 włoskich firm wybiera się na Circle Pack Chile, Djazagro i Korea Pack. Po udanym udziale w targach Propak Vietnam na początku tego miesiąca, Ucima przygotowuje się do kontynuowania międzynarodowej działalności wystawienniczej poprzez obecność na trzech kolejnych targach branżowych, potwierdzając swoje zaangażowanie w promowanie włoskiego przemysłu opakowaniowego na poziomie globalnym. »
Partnerzy