Wino i alkohole wysokoprocentowe na targach WorldFood Warsaw

2 marzec 2017
Polska to największy w Unii Europejskiej oraz czwarty na świecie producent wódki. Głó́wnymi rynkami eksportowymi są m.in. Stany Zjednoczone i Francja, ale również Węgry, Wielka Brytania, Włochy i Kanada. Polskie marki docierają również do tych bardziej odległych miejsc na świecie jak Singapur, Hongkong lub Chile.
Polaków charakteryzuje wielki szacunek oraz duma z alkoholi narodowych. Podobnie jak Japończyków, którzy nieustanie podkreślają walory sake promując ją w kraju i na całym świecie. Polska wódka również powinna doczekać się takich czasów i promocji. Rodzimi producenci nieustannie odczuwają skutki podwyżki akcyzy na wyroby spirytusowe o 15 proc., do której doszło 1 stycznia 2014 roku. Co więcej Polska ma najwyższą stawkę akcyzy w regionie. Targi WorldFood Warsaw to szansa na nowe perspektywy w tych trudnych czasach.
Jednym z ulubionych napojów alkoholowych Polaków wciąż pozostaje piwo, co potwierdzają badania Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research. Badania ukazują, że konsumenci piwa deklarują wyraźnie, że swój wolny czas chętnie spędzają przed telewizorem. Jeżeli chodzi o wina to, aż jedna piąta badanych wskazała, że to ich ulubiony napój alkoholowy. Fanów wina wyróżnia fakt, że wolny czas spędzają częściej na poznawaniu literatury.
Liczba Polaków, którzy kupują produkty spożywcze w tym alkohole przez Internet zwiększa się coraz szybciej. Wartość rynku e-commerce na koniec 2016 r. sięgnęła 36 mld PLN. Prognozy na 2017 r. są jeszcze lepsze bo wartość rynku przekroczy 40 mld PLN. Na przestrzeni ostatnich lat handel winami przez Internet osiągnął wzrost z 1 do 5%. To bardzo wygodne rozwiązanie dla osób, które konsumują wino oraz posiadają piwnice na wina. Warto podkreślić, że konsumenci coraz częściej mogą kupić unikalne wina w sieciach, których oferta jest z roku na rok bogatsza. Coraz większa rzesza Polaków jest zainteresowana konsumpcją wina. Zmieniła się również kultura picia, coraz częściej odwiedzamy restauracje, gdzie wybieramy i smakujemy wina. Świadomość polskiego konsumenta jest na coraz wyższym poziomie, zwłaszcza jeżeli chodzi o dobór szczepów i regionów. Odkrywamy już nie tylko wina zagraniczne ale stajemy się miłośnikami win rodzimych. 
Targi WorldFood Warsaw to gratka dla producentów, dystrybutorów i smakoszy win. Strefa Wine&Spirites z roku na rok jest coraz większa. Aktualna oferta targowa jest bogata w rozmowy B2B, panele dyskusyjne i wielu innych atrakcji. Na co można liczyć w tym roku?
„Przygotowaliśmy wiele ciekawostek oraz innowacji zarówno dla wystawców, jak i zwiedzających, które gwarantują, że tegoroczna edycja będzie jeszcze ciekawsza. Firmy, prezentujące swoje produkty w sektorze Wine&Spirits, mogą liczyć przede wszystkim na spotkania z właściwie dobranymi grupami odbiorców. Wśród nich znajdą się osoby decydujące o zakupie alkoholi z punktów sprzedaży takich jak: sklepy specjalistyczne, sieci sklepów i supermarketów, przedstawiciele branży HoReCa, importerzy, dystrybutorzy. Dla wygody wystawców biorących udział w targach przygotowany zostanie serwis kieliszkowy. Firmy będą mogły nawiązać liczne kontakty biznesowe i wymienić się doświadczeniami z przedstawicielami sektora alkoholowego z całego świata ”- informuje Agnieszka Szpaderska, manager Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw.
Dla wszystkich zainteresowanych branżą winiarską odbędą się  szkolenia wprowadzające w świat win. Organizatorzy zapraszają do podróży przez regiony, odmiany, rodzaje, roczniki i style. Pozwoli to zainteresowanym dowiedzieć się, jak rozpoznawać wina z różnych regionów, jak dobierać poszczególne rodzaje win do odpowiednich potraw, a także jak ułożyć kartę win.
Zwiedzający będą mieli okazję do zapoznania się z szeroką ofertą alkoholi z całego świata oraz poszerzenia wiedzy o winie połączone z degustacją napojów z różnych regionów, to gratka dla każdego, nie tylko dla osób mających styczność z racji swojej profesji, ale także dla miłośników, znawców czy koneserów z branży.
Do zobaczenia w dniach 11-13 kwietnia na Międzynarodowych Targach Żywności i Napojów WorldFood Warsaw.
Rejestracja odwiedzjących: www.worldfood.pl/Rejestracja-on-line

Przeczytaj również:

Konsorcjum Fresh Produce wzywa rząd do umożliwienia oficjalnych inspekcji

7 maj 2024
„Staliśmy się pośmiewiskiem Europy”: Szef konsorcjum Fresh Produce krytykuje strategię graniczną Wielkiej Brytanii Nigel Jenney, dyrektor naczelny konsorcjum Fresh Produce Consortium (FPC), potępił rozwiązanie graniczne przyjęte przez rząd Wielkiej Brytanii po brexicie. „Rząd w zręczny sposób stworzył najbardziej nieefektywną i kosztowną granicę na świecie” – stwierdziła Jenney. „Ta jedyna w życiu szansa została zaprzepaszczona”. »

Ulepszenia monitorowania Echinothrips dzięki nowej pułapce Bug-Scan® Green

6 maj 2024
Zaprojektowane z myślą o optymalizacji monitorowania, nowe pułapki samoprzylepne Bug-Scan® Green okazały się siedmiokrotnie bardziej atrakcyjne dla Echinothrips niż żółte lub niebieskie pułapki samoprzylepne. „W przypadku wciornastków, które rzadko latają, atrakcyjne lepkie pułapki są kluczem do skutecznego rozpoznania – zasadniczej części skutecznego programu kontroli IPM” – mówi Yannah Cornelis, menedżer produktu ds. monitorowania i rozpoznania. »

Caprichos del Paladar potwierdza sukces Burgood podczas 37. edycji Gourmets Show

30 kwiecień 2024
Murcjańska firma Caprichos del Paladar po raz kolejny podbiła publiczność swoimi ekskluzywnymi produktami podczas 37. Salonu Smakoszy. Ta edycja oznaczała konsolidację Burgood, innowacyjnego burgera z karczochami, który po przejściu innych międzynarodowych wydarzeń spotkał się z doskonałym przyjęciem na najbardziej ekskluzywnych targach wysokiej jakości żywności i napojów w Europie. »
Partnerzy