Anuga 2025: Zoptymalizowane doświadczenie targowe dzięki nowo zaprojektowanej strukturze hali

20 sierpień 2024

Optimised hall structure strengthens synergies of the ten trade shows +++ Improved orientation and shorter routes between segments +++ Anuga Alternatives as a pioneering platform for protein alternatives

The leading global trade fair, Anuga, the No. 1 for Food & Beverage Business, is presenting itself in Cologne from 4 - 8 October 2025 with a newly designed hall structure. Thanks to targeted strategic adjustments, the individual trade shows are more clearly segmented and offer an improved orientation across the product sections. Thematically-related topics – such as Anuga Alternatives and Anuga Organic for example - are moving closer together on the fair grounds, which will create synergies. Dealers benefit from shorter routes.

With its ten trade shows, the largest international trade fair for the global food industry provides a complete market overview of the offer of food and beverages available worldwide. The individual trade shows offer products and services in the segments protein alternatives, bread and bakery products, frozen and convenience foods, dairy products, delicatessen and gourmet items, meat and organic products as well as hot and cold beverages.

An overview of the most important changes

 
Anuga reacts to the industry developments with a new trade show and hall concept
The introduction of the trade show Anuga Alternatives is one reason for the new design of the hall. This innovation constitutes a strategic further development of Anuga and thematically bundles protein alternatives gained from insects, plants, fungi, algae and cell-cultivated meat in one trade show. With this move, Anuga is reacting to the consumers' and trade's worldwide growing demand for alternative protein sources.

According to Anuga's knowledge partner, Innova Market Insights, F&B products containing insect-based proteins have recorded an annual growth rate of +114% over the past five years. Sports nutrition and cereal products made from alternative protein sources are showing a growth rate of +11% and 32% respectively. Here, insect-based protein is mainly used for sports powders, sports bars as well as for cereal and energy bars.

Cultivated and microbial-based proteins including mycoprotein and non-animal-based whey protein are recording a CAGR of +10%. Algae-based products are growing at a CAGR rate of +17%, whereby kelp, red algae and kelp extract are showing the strongest growth. The new protein sources not only offer ecological advantages, they also open up economic opportunities for the trade and industry.

"The new trade show and the redesigned hall structure reflects Anuga's claim, as a pioneer of the global food industry, that it adapts in line with the industry's changing needs. In this way, we are creating more efficient processes, grouping segments together thematically, bundling the meat halls in the North and the Fine Food halls in the South to ensure an optimised trade fair visit. The new hall concept also offers better networking and encourages business transactions," stated Jan Philipp Hartmann, Director of Anuga.

The new hall plan can be found at Hall plan | Anuga.

Companies can register for the coming Anuga, which is being staged from 04.-08.10.2025 under the following link: Become an exhibitor | Anuga. The early bird offer ends on 30.09.2024. 

Przeczytaj również:

Przyszłość smakuje dobrze dzięki różnorodności żywności – branża spożywcza na Grüne Woche 2025

4 grudzień 2024
Podczas Grüne Woche 2025 wspólne stoisko Federacji Niemieckiego Przemysłu Żywności i Napojów (BVE) i Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Żywnościowego „Przyszłość smakuje dobrze” skupi się na różnorodności we wszystkich jej aspektach: jako podstawie bezpieczeństwa żywnościowego, jako podstawie preferencji personelu oraz jako niezbędny element składowy długoterminowych strategii zrównoważonego rozwoju »

ISM przedstawia najważniejsze wydarzenia Sweet Week 2025

4 grudzień 2024
Nowe formaty wydarzeń i treści dostarczają odpowiedzi na pilne problemy branżowe +++ Słodki Tydzień to namacalne przeżycie dzięki Szczytowi produkcyjnemu Sweet Week i Słodkiemu Tygodniowi – Etapowi rozmów i degustacji +++ Networking i ukierunkowane dobieranie partnerów w centrum uwagi. W dniach 2–5 lutego 2025 r. świat słodyczy i przekąsek skieruje uwagę na Kolonię, ponieważ Sweet Week – wyjątkowa synergia targów pomiędzy ISM i ProSweets Cologne – zbliży branżę. »

Bardziej ekologiczna droga dla brokułów

4 grudzień 2024
Innowacyjne opakowania ze zmodyfikowaną atmosferą/modyfikowaną wilgotnością (MA/MH) opracowane przez StePacPPC ułatwiają odejście od wypełnionych lodem pudełek z polistyrenu i woskowanych pudełek kartonowych do pakowania świeżych brokułów i innych warzyw na potrzeby przesyłek długodystansowych zarówno w USA, jak i w Japonii. JA Otofuke – główny producent brokułów – już korzysta z toreb StePacPPC Xtend®MA/MHbulk do transportu brokułów drogą lądową z Hokkaidoto Yokohama. »
Partnerzy