Future Private Labels 2016 z sukcesami

22 czerwiec 2016
Pierwsze w Polsce wydarzenie w stu procentach poświęcone polskiej branży marek własnych - Future Private Labels w Targach Kielce okazało się strzałem w „10”. Formuła, która połączyła III Targi Producentów Marek Własnych i specjalistyczną Konferencję, a także warsztaty opakowań i konkurs na najlepsze opakowanie marki własnej, została doceniona. W ciągu dwóch dni, 15-16 czerwca wydarzenie odwiedziło 800 specjalistów branży – kupców i przedstawicieli sieci handlowych, producentów private labels oraz producentów i projektantów opakowań.

Od produktów FMCG po karmy i chemię do aut
Targi Producentów Marek Własnych zgromadziły 83 wystawców z 9 krajów – Białorusi, Czech, Grecji, Litwy, Niemiec, Węgier, Włoch, Ukrainy oraz Polski. Ekspozycja była większa o 15 procent od ubiegłorocznej. Na stoiskach targów prezentowano z roku na rok większą różnorodność produktów marek własnych. Oprócz wielkiej gamy spożywczych artykułów oraz produktów gotowych do spożycia i napojów oraz alkoholi, wystawcy oferowali także przyprawy, chemię do domu i auta, środki higieny, kosmetyki, perfumy, ale także karmy dla zwierząt, artykuły do ich pielęgnacji oraz opakowania dla produktów marek własnych.
- W Kielcach, podczas targów marek własnych, pojawiliśmy się po raz drugi. Tegoroczna edycja była dla nas bardzo udana, nawiązaliśmy kilka ciekawych kontaktów, myślę za zaowocują współpracą. Mamy nadzieję gościć podczas Future Private Labels w przyszłym roku – komentował wydarzenie Bogdan Ryś, prezes Marina Spices.
Targi były miejscem prezentacji 17 firm z Ukrainy. Jedną z nich była firma Galicia, producent soków, która przyciągała wzrok wielu zwiedzających ciekawą aranżacją stoiska.
- Jesteśmy na targach Future Private Labels w Kielcach po raz pierwszy. Nasze odczucia są bardzo pozytywne. Spotkaliśmy wiele ciekawych osób, zarówno na konferencji jak i w rozmowach kuluarowych, na stoisku. Myślę, że przełoży się to na naszą dalszą działalność na terenie Polski i nie tylko – mówił Michał Przyłucki z ukraińskiej firmy Galicia.
 Podczas Future Private Labels, w gablotach eksponowano galerię produktów marek własnych. Swoją nową ofertę prezentowały znane sieci handlowe jak: Piotr i Paweł, Społem, Biedronka, Superpharm, Stokrotka oraz pojawił się też produkty Krakowskiego Kredensu i Top Food.  
120 słuchaczy konferencji
Uzupełnieniem targowej oferty podczas Future Private Labels 2016 była rozbudowana formuła konferencji z udziałem ekspertów z kraju i zagranicy. 120 słuchaczy miało okazję zapoznać się z merytorycznymi prognozami dla branży. O tym, jak skutecznie rozwijać marki własne, jak wykorzystać ich potencjał,
oraz w jakim kierunku zmierzać powinien sektor private labels, mówił między innymi Joao Ramos, dyrektor strategii produktu w Jeronimo Martins Polska. O światowych trendach dla sektora private labels, o markach premium, docenianych przez klientów mówił  kolejny gość konferencji - Remy Medina, międzynarodowy konsultant marek własnych. W konferencji udział wzięli także Andrzej Maria Faliński – dyrektor  Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, Maciej Ptaszyński dyrektor Polskiej Izby Handlu, Dorota Kałowska, ekspert zarządzania marką własną. 
- Targi Kielce i wydarzenie Future Private Labels wraz z tak rozbudowaną konferencją to miejsce, gdzie polski handel może pokazać swoją siłę. Nie jesteśmy jeszcze rynkiem zdominowanym przez marki własne, to około 36 procent rynku FMCG. Ale rozwijamy się jako rynek, rośnie zapotrzebowanie na nowe produkty private labels. Polskie marki własne cechują się znakomitą jakością – komentował wydarzenie Andrzej Maria Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, jeden z prelegentów konferencji, uczestnik panelu dyskusyjnego na temat prognoz dla rynku w Polsce.
Wielkie zainteresowanie wzbudziły prelekcje dotyczące badań rynku i prognoz na lata 2016-2020, przygotowane przez agencję PMR, ale także niezmiernie ciekawe wystąpienia dotyczące analiz etnograficznych i kłamstw w konsumenckich badaniach, wygłoszone przez Martę Marcjanik z Izmałkowa Consulting. Podobne zainteresowanie wzbudzała u słuchaczy Karolina Liberka z Mintel mówiąc o pokoleniu millennialsów, czyli pokoleniu Y, spośród którego obecnie rekrutują się najbardziej wpływowi konsumenci. 
 
 Ważny temat opakowań  
   Popularnością cieszyły się podczas Future Private Labels 2016 specjalne warsztaty opakowań, poprowadzone przez Dorotę Kałowską, eksperta zarządzania marką własną i koordynatora programu FPL. Tematem były „Skuteczne opakowania mare własnych – trendy i inspiracje”. W warsztatach udział wzięło 50 osób.
 Wydarzenie w Targach Kielce stało się również miejscem rozstrzygnięcia pierwszego konkursu na najlepsze opakowanie produktu marki własnej „Best Private Labels Packaging”, zorganizowanego pod patronatem wydawnictwa „Packaging Polska”. W sześciu kategoriach produktowych rywalizowało ze sobą 36 konkursowych produktów. Zwycięzcą w kategorii „Food/fresh to go” została linia czekolad Piotr i Paweł. Produkt ten został również nagrodzony przez zwiedzających targi. W kategorii „Unusual Packaging” zwyciężył Dada Box Promocyjny na Pieluszki, którego producentem jest Jeronimo Martins Polska. Po użyciu pieluszek jako zabawka - wóz kempingowy. Jeronimo Martins Polska został także nagrodzony w kategorii „Personal Care” za linię mydeł Linda oraz w kategorii „Household” za opakowanie produktu Ultra Perfume. Wyróżnienie w kategorii „Beverages” otrzymała natomiast  firma Red Baron Brand Support za butelkę Whisky Red Baron.

Materiały presowe: FPL Kielce

Przeczytaj również:

Sukces jubileuszowej 10 edycji Targów RetailShow

3 grudzień 2019
Zakończyło się największe wydarzenie targowe branży handlowej. Przez dwa dni targi RetailShow były miejscem, gdzie ponad 200 wystawców prezentowało najnowsze rozwiązania dla sieci handlowych i sklepów. Odwiedzający wzięli udział w szeregu prelekcji i warsztatów, które inspirowały do działania, poszerzały wiedzę i dostarczały odpowiedzi na nurtujące branżę pytania. »

Protection of organic crops

3 grudzień 2019
Arrigoni, the group specializing in the production protective screens for agriculture, is confirmed as an excellent ally for organic farming. The excellent results obtained following a test in the field for the control of flea beetles bear this out. Both SCIROCCO MD WHITE (windbreak and medium shading net, in flat weave HDPE monofilament) and BIOMAGLIA (light polyamide net, anti-insects and anti-frost) were tested, positioned on the crop immediately after sowing and kept until the harvest. »

ESSA Renews its Commitment to Engage with Authorities and Continue to Providing Quality Products

2 grudzień 2019
Sprouted seeds constitute a wide variety of ready-to-eat food categories which are appreciated by consumers all over Europe. Following the EHEC crisis in 2011, the European Institutions and national competent authorities have been concerned about the microbiological risk of freshly consumed sprouts. Therefore, a number of sprout growers united and created ESSA in 2012 to establish a network »
Partnerzy