Lidera Zakupów 2015

23 październik 2015

Konkurs Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki pod patronatem Krajowej Izby Gospodarczej i Harvard Business Review na Lidera Zakupów 2015 rozstrzygnięty!!

Kapituła Konkursu składająca się  z przedstawicieli biznesu, mediów biznesowych oraz nauki - osób zapewniających interdyscyplinarną ocenę zgłoszeń z perspektywy
strategii organizacji i roli zakupów dla budowania przewagi konkurencyjnej organizacji - pod przewodnictwem pana Andrzeja Arendarskiego przyznała tytuł Lidera Zakupów 2015
 
panu Łukaszowi Świderskiemu - PKN ORLEN S.A.
 
za zrealizowanie projektu pod tytułem: Kreowanie Wartości - czyli Transformacja Roli Zakupów w Projektach CAPEX.
 
Projekt był odpowiedzią na opóźnienia w zadaniach inwestycyjnych i na nieefektywności wynikające z tych opóźnień. W ścisłej współpracy wdrożono ustrukturyzowane podejście (Front End Engineering Design, macierz odpowiedzialności RACI oraz współodpowiedzialność zespołów projektowych) do projektów inwestycyjnych.
W wyniku projektu, w roku 2014 po raz pierwszy zrealizowano zaplanowane inwestycje w 100% oraz osiągnięto znaczący wzrost EBITDA CAPEX.
 
Kapituła konkursu przyznała również wyróżnienia dla następujących osób:
 
pani Katarzynie Żurek-Smoleń - The Royal Bank of Scotland plc
 
za zrealizowanie projektu: Globalna konsolidacja usług prawnych w 34 krajach regionów EMEA i APAC z wykorzystaniem narzędzia Meksykańskiej Fali
 
oraz
 
Panu Janowi Stasiakowi - Grupa Bunge w Polsce
 
za zrealizowanie projektu: Transformacja funkcji zakupowej spółek grupy Bunge w Polsce.
 
Statuetki dla Lidera Zakupów 2015 oraz dla wyróżnionych w konkursie wręczyli:
pani Profesor Aleksandra Laskowska – Rutkowska
pan Paweł Kubisiak, zastępca redaktora naczelnego Harvard Business Review Polska
i pan Andrzej Piłat, wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej
podczas największego w Polsce spotkania branży zakupowej - konferencji PROCON/POLZAK 2015 w Warszawie.
 
Konkurs Lider Zakupów 2015 został ogłoszony przez Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki aby wyróżnić tych, którzy wywarli znaczący wpływ na efektywność
swoich organizacji i przyczynili się do podnoszenia konkurencyjności firmy.

Jego celem była promocja osobowości lub zespołów, które:
- zaprojektowały i dokonały udanego wdrożenia innowacyjnego lub oryginalnego usprawnienia przyczyniającego się do podwyższenia konkurencyjności firmy;
- podniosły rangę i znaczenie funkcji zakupów w swojej firmie oraz w branży;
- przyczyniły się do wzrostu prestiżu polskich zakupów na forum międzynarodowym.

Spośród wszystkich zgłoszeń do finału zakwalifikowano 12 projektów.

Kapituła oceniała:
- wpływ na efektywność i/lub konkurencyjność danej organizacji
- innowacyjność rozwiązania
- wpływ na prestiż Zakupów w organizacji i/lub poza organizacją             
- współpracę Zakupów z wewnętrznym partnerem biznesowym.

Gratulujemy zwycięzcom i zapraszamy do kolejnej edycji konkursu w roku 2016.

Na podst. mat. prasowych: PSML

Przeczytaj również:

Innowacje na Konferencji Maszynowej podczas TSW 2025

24 październik 2024
Podczas nadchodzących Targów Sadownictwa i Warzywnictwa (TSW 2025) w Kielcach, serdecznie zapraszamy do udziału w Konferencji Maszynowej, która odbędzie się 23 stycznia 2025. To wydarzenie, które zgromadzi ekspertów i entuzjastów nowoczesnych technologii ogrodniczych – idealne miejsce, by podzielić się swoją wiedzą, nawiązać kontakty i poznać najnowsze trendy w Ogrodnictwie 4.0 i 5.0. »

Macfrut Academy, nowa lekcja wideo na temat chilijskiej wiśni

23 październik 2024
Chilijski łańcuch dostaw wiśni jest tematem nowego odcinka Macfrut Academy, innowacyjnej platformy promowanej przez Macfrut. Spotkanie w czwartek, 24 października, o godz. 17:00 (czasu włoskiego) na lekcję wideo poświęconą jednemu z wiodących na świecie sektorów produkcji wiśni. Bardziej szczegółowo odcinek koncentruje się na procesie po zbiorach, ze szczególnym uwzględnieniem technologii, które umożliwiają eksport 90% tego owocu na całym świecie. »

PPWR, niepraktyczne i szkodliwe rozporządzenie dla całego łańcucha dostaw

21 październik 2024
Europejskie rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR), przyjęte przez Parlament Europejski 24 kwietnia, znacząco wpływa na łańcuch dostaw świeżych owoców i warzyw, szczególnie tam, gdzie zakazuje stosowania opakowań plastikowych. Europejskie świeże owoce i warzywa są już sprzedawane luzem w 50% przypadków, a opakowania plastikowe stosowane w tym sektorze stanowią zaledwie 1,5% wszystkich opakowań żywności. »
Partnerzy