Konkurs Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki pod patronatem Krajowej Izby Gospodarczej i Harvard Business Review na Lidera Zakupów 2015 rozstrzygnięty!!
Kapituła Konkursu składająca się z przedstawicieli biznesu, mediów biznesowych oraz nauki - osób zapewniających interdyscyplinarną ocenę zgłoszeń z perspektywy
strategii organizacji i roli zakupów dla budowania przewagi konkurencyjnej organizacji - pod przewodnictwem pana Andrzeja Arendarskiego przyznała tytuł Lidera Zakupów 2015
panu Łukaszowi Świderskiemu - PKN ORLEN S.A.
za zrealizowanie projektu pod tytułem: Kreowanie Wartości - czyli Transformacja Roli Zakupów w Projektach CAPEX.
Projekt był odpowiedzią na opóźnienia w zadaniach inwestycyjnych i na nieefektywności wynikające z tych opóźnień. W ścisłej współpracy wdrożono ustrukturyzowane podejście (Front End Engineering Design, macierz odpowiedzialności RACI oraz współodpowiedzialność zespołów projektowych) do projektów inwestycyjnych.
W wyniku projektu, w roku 2014 po raz pierwszy zrealizowano zaplanowane inwestycje w 100% oraz osiągnięto znaczący wzrost EBITDA CAPEX.
Kapituła konkursu przyznała również wyróżnienia dla następujących osób:
pani Katarzynie Żurek-Smoleń - The Royal Bank of Scotland plc
za zrealizowanie projektu: Globalna konsolidacja usług prawnych w 34 krajach regionów EMEA i APAC z wykorzystaniem narzędzia Meksykańskiej Fali
oraz
Panu Janowi Stasiakowi - Grupa Bunge w Polsce
za zrealizowanie projektu: Transformacja funkcji zakupowej spółek grupy Bunge w Polsce.
Statuetki dla Lidera Zakupów 2015 oraz dla wyróżnionych w konkursie wręczyli:
pani Profesor Aleksandra Laskowska – Rutkowska
pan Paweł Kubisiak, zastępca redaktora naczelnego Harvard Business Review Polska
i pan Andrzej Piłat, wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej
podczas największego w Polsce spotkania branży zakupowej - konferencji PROCON/POLZAK 2015 w Warszawie.
Konkurs Lider Zakupów 2015 został ogłoszony przez Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki aby wyróżnić tych, którzy wywarli znaczący wpływ na efektywność
swoich organizacji i przyczynili się do podnoszenia konkurencyjności firmy.
Jego celem była promocja osobowości lub zespołów, które:
- zaprojektowały i dokonały udanego wdrożenia innowacyjnego lub oryginalnego usprawnienia przyczyniającego się do podwyższenia konkurencyjności firmy;
- podniosły rangę i znaczenie funkcji zakupów w swojej firmie oraz w branży;
- przyczyniły się do wzrostu prestiżu polskich zakupów na forum międzynarodowym.
Spośród wszystkich zgłoszeń do finału zakwalifikowano 12 projektów.
Kapituła oceniała:
- wpływ na efektywność i/lub konkurencyjność danej organizacji
- innowacyjność rozwiązania
- wpływ na prestiż Zakupów w organizacji i/lub poza organizacją
- współpracę Zakupów z wewnętrznym partnerem biznesowym.
Gratulujemy zwycięzcom i zapraszamy do kolejnej edycji konkursu w roku 2016.
Na podst. mat. prasowych: PSML