Kiwi

2 grudzień 2015

Promowanie spożycia owoców zawiera również analizę branży na poziomie międzynarodowym. Z tego powodu CSO (Centrum Usług Owocowo-Warzywnych) - promotor projektu Fruitness, enjoy it!, współfinansowanego przez Unię Europejską i rząd włoski, koncentruje się na jednym z owoców objętych projektem, który w tych tygodniach osiąga apogeum swojego sezonu handlowego: kiwi.

Kiwi jest owocem, który od 2005 roku uzyskał rosnące uznanie, o czym świadczą dane odnotowane na poziomie europejskim. Wśród najważniejszych Krajów produkujących kiwi w UE28 na pierwszym miejscu znajdują się Włochy z produkcją rzędu   495.505 ton zaplanowaną na lata 2015/2016 i prawie 24.450 ha objętych uprawami kiwi (na plantacjach liczących ponad 2 lata). Kolejne miejsce zajmuje Grecja z przewidywaną ilością 170.000 ton, po niej  Francja  z 60.000 ton i Portugalia z 24.000 ton.
Podczas ostatniej kampanii eksport włoskiego kiwi osiągnął wysokość 323.000 ton. Wśród głównych odbiorców Krajów UE28 prawie wszystkie wykazały wzrost dodatni w porównaniu z rokiem poprzednim: Niemcy + 1%, Francja + 30%, Holandia i Wielka Brytania + 12%, zaś w Hiszpanii utrzymała się stała wielkość obrotu. Ilości nieznacznie niższe odnotowano natomiast w Polsce, Belgii, Austrii i na Litwie.

Pasjonatom kiwi dzisiejszy rynek oferuje szereg alternatyw. Tradycyjnym owocom o zielonym miąższu towarzyszą odmiany o innym kolorze miąższu i innym smaku, jak np. kiwi żółte.
Kiwi idealnie się nadaje do spożycia na świeżo, ale jest również znakomitym składnikiem w kuchni, do deserów, koktajli i słonych potraw.  Jest to owoc o doskonałych właściwościach odżywczych, bogaty w witaminę C i inne składniki idealnie spełniające wiele funkcji korzystnych dla zdrowia, wyniku czego można go uznać za prawdziwy zapas energii. Nic dziwnego, że jest jednym z głównych liderów projektu Fruitness, enjoy it!, uaktualnionego w 2013 roku dla promowania korzystnego wpływu spożywania owoców wśród dorosłej młodzieży w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwecji, Danii i Polsce.

W celu rozpowszechniania i informowania konsumentów o pozytywnych efektach włączenia kiwi do stylu odżywiania w ramach kampanii Fruitness, enjoy it!, od końca listopada do stycznia zaplanowano liczne degustacje i promocje zarówno w Niemczech, jak i w Wielkiej Brytanii w punktach sprzedaży pod głównymi szyldami wielkiej dystrybucji.

Press information: Fruitecom Srl

Przeczytaj również:

Rejestracja handlowa otwarta dla Fruit Attraction 2024 i LIVEConnect

10 czerwiec 2024
rofesjonaliści z branży owocowo-warzywnej mogą teraz zakupić karnety dla zwiedzających na 16. edycję Fruit Attraction. Targi organizowane przez IFEMA MADRID i FEPEX odbędą się w dniach 8-10 października i po raz kolejny zgromadzą w Madrycie całą społeczność światowego przemysłu owocowo-warzywnego. Fruit Attraction oferuje różne możliwości wejścia, dostosowane do potrzeb odwiedzających. Od profesjonalnego karnetu jednodniowego (dziennego) do trzydniowego. »

Krajowe Mistrzostwa Kawy w Singapurze powracają do Specialty Coffee & Tea Asia, gdzie odbędą się pierwsze w historii SIGEP Asia

8 czerwiec 2024
Edycja już 26–28 czerwca 2024 r. w Sands Expo & Convention Center Singapore. SCTA jest obecnie częścią inauguracyjnego SIGEP Asia, pierwszej w historii azjatyckiej edycji wiodących na świecie włoskich międzynarodowych targów rzemieślniczych branży lodów, ciast, piekarni i kawy SIGEP, które mają gościć do 10 000 gości branżowych i kupujących oraz ponad 250 wystawców i marek z 20 krajów i regionów. »

Fruit Attraction ogłasza nową edycję konkursu Innovation Hub Awards

6 czerwiec 2024
Już kolejny rok Fruit Attraction organizuje nową edycję konkursu Innovation Hub Awards. Nagrody te, honorujące innowacyjność i przedsiębiorczość w branży owocowo-warzywnej, mają na celu wystawianie i współwystawianie firm, które zgłaszają najlepszy projekt, produkt lub usługę, kładąc nacisk na kryteria innowacyjności, zrównoważonego rozwoju, stosowanej technologii i wiedzy. Firmy biorące udział w Fruit Attraction 2024 zainteresowane uczestnictwem mogą to zrobić do 4 września »
Partnerzy