Cydr Lubelski wyznacza kierunek kategorii

29 maj 2016
W 2016 r. konsumpcja cydru w Polsce może wzrosnąć do 15 mln litrów. Wartość rynku osiągnie 130 mln zł. To prawie połowa polskiego rynku win musujących.
- Po trzech latach od wprowadzenia cydru możemy mówić o sukcesie. Rynek rośnie. W ubiegłym roku przekroczył 10 mln litrów. W 2016 r. spodziewamy się ponownie kilkudziesięcioprocentowego wzrostu - mówi Prezes AMBRA S.A. Robert Ogór. - Potencjał rynku oceniamy na 1–2 proc. ilościowej konsumpcji piwa, co oznacza nawet 80 mln litrów rocznie.

Dziś ok. 30 proc. dorosłych konsumentów deklaruje, że spróbowało cydru w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Do spożycia piwa przyznaje się ponad 70 proc. Polaków.
- Cydr stał się smaczną, naturalną i cieszącą się dużym zainteresowaniem alternatywą dla piwa, a tym samym pełnoprawnym uczestnikiem rynku alkoholi. Dzięki swojej uniwersalności wpisuje się we wszystkie okazje, w których konsumenci sięgają po alkohol, od tych kameralnych po imprezowe i festiwalowe. Cydr wypity w Polsce w 2015 r. przewyższył wielkość konsumpcji takich alkoholi jak wermut, brandy, rum czy gin - podkreśla Michał Rozalicz, Dyrektor Marketingu AMBRA S.A.
Wyniki badań rynkowych przeprowadzonych po ostatnim sezonie na zlecenie AMBRA pokazują, że konsumenci określili już, czego oczekują od kategorii. Stawiają na produkt naturalny, wytwarzany ze świeżo tłoczonego soku z jabłek, nie z koncentratu. Istotna jest regionalność, pochodzenie produktu, jego tożsamość. To podkreśla jego autentyczność i wysoką jakość.
- Ci, którzy sięgają po cydr bardziej zwracają uwagę na jakość i pochodzenie składników niż konsumenci innych produktów. Jest to zrozumiałe, ponieważ właśnie naturalny smak polskich jabłek wyróżnia cydr na tle innych alkoholi, co potwierdza struktura rynku. Polacy, zgodnie z deklaracjami, kupują naturalny cydr ze świeżego soku z polskich jabłek, bo ten smakuje im najbardziej – podkreśla Michał Rozalicz.
Dowodem na to są udziały rynkowe lidera - Cydru Lubelskiego, najbardziej naturalnego, wytwarzanego wyłącznie ze świeżego soku z polskich jabłek. Co drugi litr cydru wypijany w Polsce to Cydr Lubelski.
- Obok wysokiej jakości cydru konsumenci oczekują też jego różnorodności. Poszukują szerszej oferty, chcą odkrywać smak cydrów gatunkowych i odmianowych – dodaje Michał Rozalicz. - Potwierdza to ubiegłoroczny sukces pierwszego cydru jednoodmianowego z Antonówek, który wyprodukowany na niewielką skalę w przededniu Lubelskiego Święta Młodego Cydru, zadebiutował też w wybranych sieciach handlowych i cieszył się tam dużym zainteresowaniem. Te świadomie formułowane przez konsumentów potrzeby są jeszcze niezaspokojone, co pokazuje, jaki potencjał ma kategoria.

Ponad 50% obecnych konsumentów cydru deklaruje chęć spróbowania cydrów gatunkowych i odmianowych.
- Różnorodność odmian polskich jabłek daje możliwość stworzenia cydrów, które zachowują charakterystyczny smak i zapach poszczególnych odmian. Przed cydrem otwiera się więc taka sama perspektywa rozwoju jaką obserwujemy w piwach, gdzie coraz popularniejsze stają się właśnie piwa rzemieślnicze, regionalne. Naturalny cydr ze świeżego soku też może mieć różnorodne gatunki oraz odmiany - mówi Agata Domaradzka, Brand Manager Cydru Lubelskiego, AMBRA S.A.
Dlatego w tym sezonie AMBRA wprowadza nową edycję limitowaną Perry Lubelski, wytwarzany ze świeżo tłoczonego soku ze słodkich polskich gruszek odmiany Konferencja. Jesienią do stałej oferty wejdzie jednoodmianowy Cydr Lubelski Słodka Antonówka.

Informacja prasowa: Kuźnia PR.
Badanie własne AMBRA S.A.

Przeczytaj również:

GPG wprowadza na rynek nową genetykę jeżyn

22 maj 2024
Global Plant Genetics (GPG) i polski program hodowli Rubusa Niwa właśnie zawarły umowę licencyjną na dwie nowe odmiany jeżyny pierwiosnkowej. Umowa dotyczy reprezentowania przez GPG odmian Maryna i Juhas na szeregu terytoriów międzynarodowych. Światowy przemysł jeżynowy rośnie nieprzerwanie od wielu lat i niezwykle istotne jest wprowadzenie na rynek ulepszonych odmian, które pomogą w tym rozwoju i jeszcze bardziej go przyspieszą »

Interpera2024: skupienie się na wizytach technicznych

22 maj 2024
Interpera 2024 zgromadzi międzynarodowy sektor gruszek w dniach 26–27 czerwca w Óbidos w Portugalii. Oprócz głównego dnia konferencji organizatorzy przygotowali gruszkowe wizyty techniczne, których po prostu nie można przegapić! Uczestnicy zapoznają się z uprawą i ochroną gruszek w Portugalii. Program będzie łączył wymianę wiedzy i wizyty w firmach. Uczestnicy Interpera 2024 zostaną przeniesieni do serca regionu gruszkowego Rocha, w obszar znany jako Oeste, gdzie koncentruje się 90% produkcji. »

Macfrut - miejsce, w którym można dowiedzieć się, w jakim kierunku zmierza ten sektor

20 maj 2024
Macfrut, międzynarodowe wydarzenie dla branży świeżych produktów, po raz kolejny spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem wystawców. W trzydniowych targach w Rimini Expo Centre wzięło udział ogółem 56 200 osób, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z rokiem ubiegłym. To była najbardziej ekscytująca edycja jak dotąd i widać, że branża jest dynamiczna i pewna przyszłości. Powodów do zadowolenia z przebiegu tej imprezy jest wiele. »
Partnerzy