Lidera Zakupów 2015

23 październik 2015

Konkurs Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki pod patronatem Krajowej Izby Gospodarczej i Harvard Business Review na Lidera Zakupów 2015 rozstrzygnięty!!

Kapituła Konkursu składająca się  z przedstawicieli biznesu, mediów biznesowych oraz nauki - osób zapewniających interdyscyplinarną ocenę zgłoszeń z perspektywy
strategii organizacji i roli zakupów dla budowania przewagi konkurencyjnej organizacji - pod przewodnictwem pana Andrzeja Arendarskiego przyznała tytuł Lidera Zakupów 2015
 
panu Łukaszowi Świderskiemu - PKN ORLEN S.A.
 
za zrealizowanie projektu pod tytułem: Kreowanie Wartości - czyli Transformacja Roli Zakupów w Projektach CAPEX.
 
Projekt był odpowiedzią na opóźnienia w zadaniach inwestycyjnych i na nieefektywności wynikające z tych opóźnień. W ścisłej współpracy wdrożono ustrukturyzowane podejście (Front End Engineering Design, macierz odpowiedzialności RACI oraz współodpowiedzialność zespołów projektowych) do projektów inwestycyjnych.
W wyniku projektu, w roku 2014 po raz pierwszy zrealizowano zaplanowane inwestycje w 100% oraz osiągnięto znaczący wzrost EBITDA CAPEX.
 
Kapituła konkursu przyznała również wyróżnienia dla następujących osób:
 
pani Katarzynie Żurek-Smoleń - The Royal Bank of Scotland plc
 
za zrealizowanie projektu: Globalna konsolidacja usług prawnych w 34 krajach regionów EMEA i APAC z wykorzystaniem narzędzia Meksykańskiej Fali
 
oraz
 
Panu Janowi Stasiakowi - Grupa Bunge w Polsce
 
za zrealizowanie projektu: Transformacja funkcji zakupowej spółek grupy Bunge w Polsce.
 
Statuetki dla Lidera Zakupów 2015 oraz dla wyróżnionych w konkursie wręczyli:
pani Profesor Aleksandra Laskowska – Rutkowska
pan Paweł Kubisiak, zastępca redaktora naczelnego Harvard Business Review Polska
i pan Andrzej Piłat, wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej
podczas największego w Polsce spotkania branży zakupowej - konferencji PROCON/POLZAK 2015 w Warszawie.
 
Konkurs Lider Zakupów 2015 został ogłoszony przez Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki aby wyróżnić tych, którzy wywarli znaczący wpływ na efektywność
swoich organizacji i przyczynili się do podnoszenia konkurencyjności firmy.

Jego celem była promocja osobowości lub zespołów, które:
- zaprojektowały i dokonały udanego wdrożenia innowacyjnego lub oryginalnego usprawnienia przyczyniającego się do podwyższenia konkurencyjności firmy;
- podniosły rangę i znaczenie funkcji zakupów w swojej firmie oraz w branży;
- przyczyniły się do wzrostu prestiżu polskich zakupów na forum międzynarodowym.

Spośród wszystkich zgłoszeń do finału zakwalifikowano 12 projektów.

Kapituła oceniała:
- wpływ na efektywność i/lub konkurencyjność danej organizacji
- innowacyjność rozwiązania
- wpływ na prestiż Zakupów w organizacji i/lub poza organizacją             
- współpracę Zakupów z wewnętrznym partnerem biznesowym.

Gratulujemy zwycięzcom i zapraszamy do kolejnej edycji konkursu w roku 2016.

Na podst. mat. prasowych: PSML

Przeczytaj również:

Pole testowe o powierzchni około 3000 m2 na targach Macfrut 2024

23 kwiecień 2024
Innowacje branży zostaną zaprezentowane na powierzchni około 3000 metrów kwadratowych, podzielonej na dwie hale: jedną przeznaczoną do uprawy owoców (Hala C1 - Agri Field Solution) i drugą do produkcji bezglebowej techniki, ogrodnictwo komercyjne i przemysłowe oraz mechanizacja (hala A1 – Machinery Solutions). Oba te obszary pozwalają odwiedzającym przekonać się na własne oczy, co mogą zastosować w praktyce we własnym gospodarstwie. »

Pierwsza edycja Fruit Attraction w Brazylii odzwierciedla potencjał brazylijskiego sektora owoców i warzyw

22 kwiecień 2024
Fruit Attraction, jedne z wiodących na świecie międzynarodowych targów branży owocowo-warzywnej, zakończyły swoją pierwszą edycję w Brazylii, na terenie São Paulo Expo. Trzydniowe wydarzenie zgromadziło cały łańcuch produkcyjny sektora, z obecnością 45 krajów i 8 stanów brazylijskich (São Paulo, Bahia, Pernambuco, Rio Grande do Norte, Maranhão, Pará, Espírito Santo i Paraná) oraz 12 000 gości . »

Nowe zabezpieczenia w branży spożywczej – ekologia w centrum uwagi

22 kwiecień 2024
Biorąc pod uwagę cele zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym, gdzie jednym z nim jest ograniczenie ilości odpadów opakowaniowych, coraz więcej firm poszukuje opakowań w pełni przyjaznych środowisku. Dlatego już dziś firma Silny&Salamon wprowadza zamknięcia do opakowań produktów spożywczych wykonane w całości z biomateriałów i nadające się do przetworzenia. »
Partnerzy