
PUB BAR ASIA 2025 – nawiąż kontakty z decydentami i liderami branży
20 luty 2025
Rynek piwa rzemieślniczego w regionie ASEAN stale rośnie, a Wietnam pozostaje liderem rynku, ze względu na ciągły wzrost zarówno konsumpcji, jak i wolumenu produkcji. W rezultacie Wietnam został ogłoszony stolicą piwa rzemieślniczego ASEAN.
W 2022 r. konsumpcja piwa w Wietnamie stanowiła 2,2% światowego rynku, czyli około 3,8 miliarda litrów, co czyni go pierwszym krajem w regionie ASEAN i drugim w regionie Azji po Korei Południowej.
Rozwój rynku piwa rzemieślniczego przebiegał następująco: Dało to Wietnamowi gwarancję międzynarodowego sukcesu jako producenta piwa rzemieślniczego na arenie światowej, o czym świadczą cztery złote medale na World Beer Awards 2020 i jeden brązowy medal na Asia Beer Championships 2021. Ten sukces doprowadził do wzrostu eksportu wietnamskiego piwa rzemieślniczego do Ameryki, Europy i Azji.
Czynniki, które pozwoliły Wietnamowi odnieść sukces w penetracji rynku piwa rzemieślniczego Pod względem produkcji Wietnam wykorzystuje ponad 70 lokalnych składników, takich jak kawa, czekolada, trawa cytrynowa, różne przyprawy, durian itp., używanych do produkcji różnych piw rzemieślniczych.
Ponadto rząd wietnamski wprowadził przepisy i procedury dotyczące zakładania tego typu działalności, które nie są skomplikowane. W szczególności nie ma minimalnej ilości ani zdolności produkcyjnej. Otwiera to możliwość łatwiejszego rozpoczęcia poważnego biznesu przez małych producentów.
Jednak pomimo otwartości mali producenci są również narażeni na ryzyko, a mianowicie wyższe ceny sprzedaży w porównaniu z piwami dostępnymi na rynku ogólnym. Pomimo tych wad małe marki mają również ważne zalety: smak i sposób produkcji oraz aromaty napojów nowej generacji. Dzięki temu wietnamski rynek piwa rzemieślniczego nadal rośnie.
Innym krajem, na który warto zwrócić uwagę, jeśli chodzi o rynek piwa rzemieślniczego ASEAN, są Filipiny, ponieważ picie alkoholu jest tam powszechne. Doprowadziło to do powstania kultury picia, która w języku tagalskim jest określana jako „Laklak i Inuman Na”, którą można zaobserwować podczas spotkań towarzyskich, urodzin i festiwali. Doprowadziło to do tego, że Filipińczycy wydają stosunkowo duże kwoty pieniędzy na napoje alkoholowe. Piwo jest najpopularniejszym napojem alkoholowym. Filipińczycy coraz częściej piją piwo rzemieślnicze, którego udział w rynku wynosi 72% (około 2,1 miliarda litrów).
Wraz z ciągłą ekspansją szacuje się, że cały filipiński rynek piwa będzie wart około 413 810,3 miliona PHP w 2026 r., co stanowi wzrost o około 30% w porównaniu z 2022 r.
Przewiduje się, że tajski rynek piwa, który jest obecnie wart około 260 miliardów bahtów, zwolni w 2024 r., ponieważ gospodarka jeszcze się nie odrodziła, co powoduje, że konsumenci pozostają ostrożni w wydatkach.
Istnieją również ograniczenia prawne. Istnieją ograniczenia dotyczące produkcji i marketingu, które również spowodowały spowolnienie na tajskim rynku piwa rzemieślniczego. Obecnie rynek tajskiego piwa rzemieślniczego jest wart około 2 miliardy bahtów.
Wszystkich zainteresowanych rynkiem piwa rzemieślniczego i innymi rodzajami napojów alkoholowych, zapraszamy do odwiedzenia PUB & BAR Asia 2025, wydarzenie pubowe i barowe w Tajlandii, które odbędzie się od 23 do 27 lipca 2025 r. w BITEC Bangna w Bangkoku.
Przeczytaj również:

POLAGRA+TAROPAK = kompleksowe spojrzenie na sektor spożywczy
25 czerwiec 2025
W odpowiedzi na potrzeby rynku, Targi POLAGRA 2025 zostaną połączone z Targami TAROPAK – wydarzeniem w pełni dedykowanym rozwiązaniom opakowaniowym, etykietowaniu oraz logistyce. To wyjątkowa okazja, by w jednym miejscu zapoznać się z kompleksową ofertą dla całego łańcucha produkcyjnego – od surowców i technologii, przez przetwórstwo, aż po pakowanie i dystrybucję gotowego produktu. Dzięki tej synergii, producenci z różnych segmentów branży spożywczej będą mogli:
znaleźć innowacyjne rozwiązania »

Świeże inicjatywy napędzają globalny wzrost na targach ASIA FRUIT LOGISTICA 2025
24 czerwiec 2025
ASIA FRUIT LOGISTICA zwiększa globalny handel dzięki nowym funkcjom i silniejszemu udziałowi międzynarodowemu. Targi ASIA FRUIT LOGISTICA 2025 szykują się do dynamicznej edycji AsiaWorld-Expo w Hongkongu w dniach 3–5 września, a globalny biznes świeżych produktów reaguje z impetem. Wystawcy z 41 krajów i regionów, 25 pawilonów narodowych. Tegoroczne wydarzenie wprowadza dwa zupełnie nowe fora: Frozen Fruit and Vegetables Forum pierwszego dnia oraz Nuts and Dried Fruit Forum drugiego dnia. »

Wyczekiwane targi branży spożywczej i napojów SIGEP Asia powracają
24 czerwiec 2025
SIGEP Asia, Speciality Food & Drinks Asia i Speciality Coffee & Tea Asia 2025, odbywające się w tym samym czasie co 6. edycja Restaurant Asia, zgromadzą i zainspirują najlepszych graczy branżowych i decydentów z całego łańcucha dostaw F&B i gastronomii. Priorytetowo traktując programowanie o dużym wpływie, wydarzenie wykracza poza tradycyjne stoiska handlowe, oferując dziesiątki dodatkowych wydarzeń, takich jak tematyczne salony, przejęcia barów, pokazy na żywo i kursy mistrzowskie. »