Hongkong bramą do Azji: Co przyniesie Food Expo PRO 2025?

12 kwiecień 2025

2025-04-12_hktdc2.jpg

Interview with Sophia Chong, Deputy Executive Director, HKTDC

by Anna Dąbrowska

  1. 1.   What are the main goals and expectations for Food Expo PRO 2025 in terms of developing the food industry in the region? 

 

 

 

 

 

 

  1. 2.   Are there any new thematic zones or innovative initiatives planned for this year’s edition of the trade fair?
  2. 3.   What are the key trends and innovations in the food industry thatFood Expo PRO 2025 observes?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. 4.   How does the new “EXHIBITION+” format combine the physical exhibition with the online Click2Match platform, and what benefits does it offer to participants? 

 

 

 

 

 

 

  1. 5.   What actions are HKTDC taking to attract international exhibitors and buyers to participate in Food Expo PRO 2025? 

 

 

 

 

 

  1. 6.   How does the trade fair support the development of small and medium-sized enterprises in the food industry? 

 

 

 

 

-      “This Expo has raised the profile of Polish food industry and enhanced our food companies’ expansion in the Asian market. Our successful showcase also encourages overseas food companies to explore business opportunities in Poland. In 2024, we have again established contact with many new buyers from different markets including Hong Kong, Japan, Korea, Thailand, the Philippines, Indonesia, India, Australia, Egypt and UAE. We are pleased with the strong response and look positively ahead to conclude new business development.” – by Organic Farming and Food Quality Department, Ministry of Agriculture and Rural Development, Poland (exhibitor)

 

-      Aomori prefecture is making a strong presence here again this year to promote a rich variety of quality food from 14 Aomori food producers. Products include fresh fruits, apple jelly and frozen seafood. We’ve received enquiry from many buyers including those from Hong Kong, Singapore, Korea, India, New Zealand and Europe. A Hong Kong trading company is negotiating to purchase apple jelly and apple baumkuchen while an Indian buyer indicated an intent to distribute Aomori apples. The Expo opens up a lot of new business opportunities in Hong Kong and other markets.” – by  Department of Tourism, Trade, Flights and International Exchange, Aomori Prefectural Government (exhibitor) 

 

 

About Food Expo PRO:

Date/Venue: 14-16 August 2025 (HKCEC); 7-23 August 2025 (Click2Match)

Website: https://www.hktdc.com/event/foodExpopro/en

Success stories: https://www.hktdc.com/event/foodExpopro/en/success-stories

Press info.: https://www.hktdc.com/event/foodExpopro/en/press-release

 

Trade buyers can register for FREE admission badge: https://bit.ly/4jH41Xd

Przeczytaj również:

Poznaj świat win i alkoholi - mistrzowska klasa Vinexpo 2025

9 czerwiec 2025
Poszerz swoją wiedzę dzięki Vinexpo India 2025 Masterclass Series, prowadzonej przez Vinexpo Academy, globalnie uznaną platformę edukacji, innowacji i spostrzeżeń branżowych. Pogłęb wiedzę o produktach dzięki fachowo prowadzonym degustacjom. Poznaj trendy rynkowe dzięki bezstronnym, wartościowym spostrzeżeniom. Bądź na bieżąco dzięki treściom opracowanym przez światowych ekspertów. Każda sesja prowadzona przez uznanych sommelierów, mistrzów destylacji »

FRUITNET i IFPA łączą siły, aby dostarczać wartościowe treści na ASIA FRUIT LOGISTICA PEET UP

7 czerwiec 2025
Fruitnet i IFPA przygotują program treści wypełnionych spostrzeżeniami na wiodącym międzynarodowym wydarzeniu dla branży świeżych produktów w Ameryce Łacińskiej ASIA FRUIT LOGISTICA PERU MEET UP, zupełnie nowe międzynarodowe wydarzenie łączące handel eksportem świeżych produktów w Ameryce Łacińskiej z kluczowymi nabywcami z Azji i całego świata, rozpocznie się w Limie w dniach 28-29 października 2025 r. »

Rejestracja gości jest już dostępna w aplikacji mobilnej

6 czerwiec 2025
Dlaczego warto wziąć udział: - F Istanbul to najbardziej kompleksowe wydarzenie w Turcji obejmujące całą branżę: żywność, napoje, przetwórstwo, składniki i opakowania. - Turcja jest jednym z najważniejszych krajów produkujących i eksportujących żywność w centrum populacji 2 miliardów, a F Istanbul będzie adresowany do całego regionu. - F Istanbul służy nie tylko tureckim producentom, ale także eksporterom w krajach rozwijających się. »
Partnerzy