Z Hiszpanii potwierdziła już swój przyjazd delegacja firmy Kölla Valencia, poszukującej nowych możliwości sprzedaży swych produktów na rynku włoskim. „Chcielibyśmy mieć możliwość spotkania z przedstawicielami Supermarketów Włoskich, którzy będą obecni na targach, i przedstawienia im naszych produktów – oświadczyła Jenny Porsia, odpowiedzialna za sprzedaż produktów hiszpańskich we Włoszech – Macfrut jest bardzo interesującą okazją do spotkania, zarówno ze względu na swe położenie, jak i na porę roku, w której się odbywa”. Jej słowa powracają jak echo w wypowiedzi Carlosa Iborry, specjalisty ds. handlu: „Odwiedzamy targi Macfrut, aby wzmocnić więzi z naszymi dostawcami i z naszymi klientami, ponieważ targi te są interesującą okazją do spotkania, zarówno ze względu na swe położenie, jak i na porę roku, w której się odbywają”.
Odkrycie nowych produktów oraz poszukiwania dostawców są głównymi powodami uczestnictwa w targach operatorów z Arabii Saudyjskiej, w tym np. importera Francaise Food. W spotkaniu w Rimini weźmie udział także Andre Van Satden, dyrektor handlowy w Al Jazeerah Shopping Center, który przewiduje znaczny wzrost obrotów w 2016 roku. „Częścią naszej wizji rozwoju na rok 2016 jest wprowadzenie ekscytujących świeżych smaków i nowych produktów na nasz rynek. Oprócz tego do ostatnim stadium znalazły się negocjacje, jakie prowadzimy z dwoma innymi łańcuchami supermarketów, które zamierzamy przejąć”, wyjaśnia Van Satden. „Na targach Macfrut – dodaje – mamy nadzieję znaleźć nowe źródła dostaw warzyw i owoców, nowe techniki pakowania, nowe techniki prezentacji produktów naszym klientom oraz nowe pomysły w zakresie IV gamy, a więc produktów gotowych do spożycia. Bierzemy udział w targach Macfrut, aby spotkać się z firmami logistycznymi oraz dostawcami usług i zweryfikować możliwość podjęcia nowych rodzajów współpracy w zakresie naszego łańcucha zaopatrzeniowego”.
Nie zabraknie także uczestników ze strony Carrefour Saudi Arabia. Magdy Abdelmoneim Moukhtar, merchandise manager sektora świeżych produktów, oświadczył: „Głównym celem naszej wizyty jest poszerzenie i rozwinięcie naszego portfolio dostawców”.
Wśród odwiedzających z Korei Południowej znajdzie się firma Jinwom Trading. Zajmuje się ona dystrybucją żywności, a jej kierownik, Hwan Kim, wyjaśnia: „Chciałbym zebrać informacje dotyczące świeżych owoców, które można by eksportować do Korei, przynajmniej potencjalnie, i mam nadzieję na utworzenie partnerstwa go go z eksporterami i producentami,” Również Soo il Commerce, jedna z głównych koreańskich spółek importowych, będzie obecna na targach Macfrut. Oto słowa zastępcy dyrektora, Seongjun Park: „Z Włoch importujemy już kiwi i dlatego chcielibyśmy spotkać się z producentami i eksporterami kiwi. Ponadto jesteśmy zainteresowani innymi rodzajami świeżych owoców, gdyż musimy zapewnić w przyszłości możliwość ich dostaw przy dalszej liberalizacji importu”.
Na targach Macfrut 2015 nie zabraknie również Kolumbii, czego świadectwem jest obecność firmy Vivasvan. Dyrektor handlowy Sandra Bolívar oświadczyła: „Targi Macfrut są jednym z najważniejszych wydarzeń europejskich sektora warzyw i owoców, ponieważ wystawione zostają różne odmiany tych produktów licznym odwiedzającym z Unii Europejskiej. Jesteśmy pewni, że spełnią one wymagania biorących w nich udział krajów".
A ze strony Włoch? Ważnym uczestnikiem targów jest Coop Italia, która weźmie udział w Macfrut 2015 organizując własne stanowisko wystawiennicze oraz zjazd ze swymi dostawcami z całych Włoch i z innych krajów europejskich. „Wybraliśmy targi Macfrut, ponieważ przekonał nas projekt odnowy – wyjaśnia Claudio Mazzini, kierownik działu warzyw i owoców – zarówno w postaci nowej lokalizacji w Rimini, nowocześniejszej i odpowiedniej dla międzynarodowych targów, jak również ze względu na nacisk na innowację. Jak zawsze w największym stopniu, jako Coop Italia, skupiamy się na wsłuchiwaniu w potrzeby konsumentów: na targach Macfrut znaleźliśmy odpowiednie odpowiedzi”.
Zdjęcie, mat. prasowe: Fruitecom Srl