4. FUTURE PRIVATE LABELS skupione na innowacjach

15 marzec 2017
Najbliższa edycja programu FUTURE PRIVATE LABELS 2017 w Targach Kielce przebiegać będzie pod hasłem innowacji, realizowanych przez właścicieli marek własnych, na poziomie produktów i nowoczesnych narzędzi strategicznych. Wydarzenie, które odbędzie się w dniach 25-26 października organizowane jest po raz czwarty. Łączy targi producentów marek własnych, konferencję pełną ekspertów, także tych zagranicznych, oraz szkolenia i konkurs na opakowanie. Nowością jest cykl specjalistycznych warsztatów, który poprzedzi październikowe FPL w Kielcach.

Ubiegłoroczne wydarzenie, w stu procentach poświęcone tematyce private labels, zgromadziło 800 specjalistów branży marek własnych -  kupców i przedstawicieli sieci handlowych, producentów private labels oraz projektantów opakowań. Konferencji z udziałem wielu zagranicznych ekspertów branży przysłuchiwało się 120 osób, a w warsztatach, mówiących o roli opakowania w produktach marek udział wzięło 60 osób. W Targach Kielce, drugim ośrodku wystawienniczym Europy Środkowo-Wschodniej zaprezentowało się 83 wystawców z 9 krajów: z Niemiec, Włoch, Litwy, Białorusi, Grecji, Węgier, Ukrainy, Czech oraz Polski.

Innowacje produktowe i nie tylko
- Już nie tak dynamicznie jak w latach poprzednich, ale rynek marek własnych w Polsce wciąż będzie się rozwijał i umacniał – ocenia Dorota Kałowska, ekspert private labels Cobalt Spark i Polskiej Izby Handlu oraz koordynator programu FUTURE PRIVATE LABELS, realizowanego przez Targi Kielce. – Dlatego tak ważne jest, by ”trzymać rękę na pulsie” branży, śledzić nowe kierunki, trendy światowe. W tym roku, podczas FPL 2017 będziemy skupiać uwagę na innowacjach. Zarówno tych realizowanych przez właścicieli marek własnych, na poziomie produktów i nowoczesnych narzędzi strategicznych.
W czasie FPL odbędzie się Wystawa Produktów Innowacyjnych segmentu FMCG. To możliwość zaprezentowania oferty producentów, a także przegląd działań sieci w zakresie wdrażania innowacyjnych rozwiązań asortymentowych.

Platforma wiedzy i wymiany doświadczeń
Ideą programu FUTURE PRIVATE LABELS w Targach Kielce jest tworzenie w Polsce wspólnej platformy wiedzy, inspiracji i wymiany doświadczeń. Wydarzenie oferuje przegląd trendów raz nowatorskich konceptów z całego świata. Cel organizacji FPL najlepiej sprecyzowali prelegenci ubiegłorocznej edycji.
„Ważne jest skupienie się na kierunku, w jakim zmierza rynek private labels w ocenie całościowej – dotyczy to zarówno sprzedawców, jak i firm, oferujących produkty pod marki własne – mówił w Kielcach Joao Ramos z Jeronimo Martins Polska. „Niezmiernie ważnym zadaniem dla firm jest zrozumienie istoty marki własnej, uwzględniając, między innymi, opracowanie odpowiedniego podejścia i zarządzania – dodawał Remy Medina z International Private Labels Consult z Holandii -  Dlatego wydarzenie FUTURE PRIVATE LABELS w Kielcach stanowi wartość dodaną dla każdego, kto pragnie rozwinąć działalność pod marką własną nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie. ” Wśród panelistów i prelegentów ubiegłorocznej konferencji FPL znaleźli się: Maciej Ptaszyński – PIH, Maria Andrzej Faliński – POHID, Andrzej Wojciechowicz – FMCG Consulting, Honorata Jarocka z MINTEL oraz firmy PMR Consulting, Izmałkowa, Fenomen. Edycja 2017 zapowiada  się równie interesująco.   

Warsztaty, szkolenia, konkurs
Nowinką 4. FUTURE PRIVATE LABELS będzie cykl warsztatów, których zadaniem będzie praktyczna analiza tego, co stanie się w świecie marek własnych w niedalekiej przyszłości. Tematami warsztatów będą na przykład: „Opakowania marek własnych w kategorii „food i non-food” oraz „Opakowania marek własnych w kategorii „personal care&pharmacy”. Warsztaty przeznaczone są dla wszystkich osób pracujących nad strategiami i projektami opakowań private labels.  Udział mogą wziąć także menagerowie marek własnych, kupcy, dostawcy, przedstawiciele studiów graficznych.
Jednym z nowych pomysłów organizatorów FUTURE PRIVATE LABELS 2017 są szkolenia z hasłem przewodnim: „ Partnerska współpraca pomiędzy dostawcą a właścicielem marki własnej”.  Będą one dedykowane producentom, którzy chcą skutecznie rozwijać współpracę z sieciami handlowymi i dystrybutorami w zakresie produkcji marek własnych. Kwestie, jakie poruszy szkolenie to m.in.: strategiczna analiza gotowości przedsiębiorstwa do produkcji private labels, przygotowanie oferty handlowej, prezentacje oferty na targach i spotkaniach, rozmowy biznesowe. Mowa będzie także o roli dostawcy od procesu tworzenia marek własnych, po finalizację kontraktu i kluczowe aspekty prawne umów handlowych. Szkolenia prowadzone będą wyłącznie przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem w budowaniu relacji handlowych i strategii private labels, pracujących zarówno w sieciach, jak i u dużych dostawców produktów pod marki własne.     
Już po raz drugi w Kielcach zostaną przyznane nagrody i wyróżnienia w konkursie na najlepsze opakowania marek własnych. Ubiegłoroczna edycja konkursu „Best Private Labels Packaging” zgromadziła wielu uczestników. Więcej wiadomości na temat tegorocznego FPL na www.markiwlasne.pl

Zapraszamy na FPL 2017 do Targów Kielce 25-26 października.

Przeczytaj również:

POLECO 2024 – biznesowe wydarzenie dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska

6 listopad 2024
Targi POLECO 2024 potwierdziły swój status kluczowego wydarzenia biznesowego w branży ochrony środowiska i gospodarki komunalnej, przyciągając ponad 5000 uczestników gotowych nawiązać wartościowe kontakty handlowe oraz wymienić się wiedzą o najnowszych trendach i technologiach w tej dynamicznie rozwijającej się branży. Wystawcy z 10 krajów zaprezentowali innowacyjne rozwiązania – od zaawansowanych maszyn do segregacji i recyklingu »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID

5 listopad 2024
Przeprowadzone testy na terenie zakładu wyrobów spożywczych potwierdziły, że technologia RFID sprawdzi się w optymalizacji procesu inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi we wszystkich wskazanych lokalizacjach. Szacunki wskazują, iż przy liczbie 10 tys. środków trwałych do zinwentaryzowania metodą tradycyjną potrzeba 30 pełnych dni, a za pomocą RFID 2 dni, natomiast samo tworzenie raportu zajmie 5 min przy 5 dniach metodą ręczną. »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID na przykładzie producenta spożywczego

5 listopad 2024
Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej. »
Partnerzy