Targi EuroGastro i WorldHotel 2018 wysoko ocenione przez branżę

3 kwiecień 2018
22. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro oraz 11. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel w dniach 21-23 marca odwiedziło 19 117 osób. Czekało na nich 268 wystawców z 20 krajów. Po raz kolejny potwierdziło się, że mariaż EuroGastro i WorldHotel jest niezwykle udany. Przedstawiciele branży gastronomicznej i hotelarskiej zapoznali się z najnowszymi trendami rynkowymi oraz wzięli udział w interesujących szkoleniach. Dodatkową atrakcję stanowiły konkursy kulinarne organizowane przez znanych i cenionych szefów kuchni, liczne degustacje oraz bogata oferta wydarzeń towarzyszących.

Głos mają wystawcy
„Targi to świetne miejsce do zaprezentowania naszych nowych produktów” – powiedział prezes firmy Komat Mieczysław Kozłowski – „Wysoko cenimy sobie ich elastyczność i gotowość do wypracowywania wspólnych rozwiązań. W tym roku promujemy bufet fresh śniadaniowy, który chłodzi i nawilża potrawy, co powoduje, że utrzymują właściwą temperaturę i nie wysychają oraz wyciąg mobilny, oczyszczający powietrze z tłuszczów i zapachów”.
Włoska firma TECNOINOX, oferująca profesjonalny sprzęt kuchenny, powróciła na targi, by ugruntować swoją pozycję na polskim rynku. „Klientom polecamy w szczególności piec konwekcyjno-parowy TAP i linię MOSAICO” – zachwalała Martina Giacomini, dyrektor sprzedaży. A Chiara Tonon z działu marketingu dodała – „Zaprosiliśmy tutaj naszych sprzedawców, konsultantów oraz końcowych użytkowników. Zwłaszcza z ilości tych ostatnich jesteśmy bardzo zadowoleni”.
Ciekawe rozwiązanie zaproponowała firma WINTERHALTER GASTRONOM POLSKA. „Jesteśmy pierwszymi, którzy podłączyli zmywarki do Internetu. Nasz system Connected Wash daje możliwość wglądu we wszystkie procesy
i w pełny dziennik aktywności. W przypadku pojawienia się problemów klienci otrzymują powiadomienia na telefon, tablet, czy komputer” – wyjaśnił Marcin Wajda, dyrektor ds. marketingu i PR – „Kolejny raz jesteśmy na targach i ciągle dostrzegamy w nich ogromny potencjał, doceniamy jakość organizacji i co najważniejsze przynoszą nam one wymierne korzyści”.
Komora chłodnicza produkowana przez INSTANCO, należące do grupy DORA METAL, okazała się prawdziwym hitem. „Możliwość jej spersonalizowania i konfiguracji dla własnych potrzeb oraz krótki okres oczekiwania sprawiają, że zainteresowanie klientów jest bardzo duże”– stwierdził Jacek Polcyn, prezes firmy – „Ważne jest także, że to produkt polski. Targów nie traktujemy jako miejsca sprzedaży, ale raczej jako szansę praktycznego pokazania możliwości sprzętu oraz promocji wizerunkowej”.     
Wyśmienitych lodów można był spróbować na stoisku firmy Frigomat. Stanowiły element promocji linii do produkcji lodów w miejscu sprzedaży. „Urządzenia z serii GX spełniają oczekiwania naszych klientów, poszukujących nowoczesnych, a zarazem prostych rozwiązań, łatwych do implementacji. Chcemy tutaj dotrzeć do odbiorców i wybrane produkty z naszej bogatej oferty profesjonalnego wyposażenia lodziarni pokazujemy na targach EuroGastro, które nas nie zawodzą” – mówił Piotr Boba, kierownik sprzedaży.
M.I.L. -System, producent wysokiej jakości mebli, obchodzi w tym roku swoje 25-lecie. Prezes Mirosław Idzikowski podkreślił – „Z targami jesteśmy praktycznie od zawsze, stanowią istotny element naszego marketingu, którego wręcz oczekują od nas klienci. To najlepsze wydarzenie branżowe w Polsce. A w tym roku pokazujemy przede wszystkim nowy produkt – meble hotelowe w technologii obrzeżowania bezklejowego, która sprzyja trwałości mebli i sprawia, że stają się wodoodporne”.
MILOO HOME dbałość o design i różnorodność stylów łączy z wysoką jakością materiałów oraz starannością wykonania każdego szczegółu. Marcin Liśkiewicz, export manager, nie zostawia wątpliwości, co do potrzeby obecności na targach – „Wystawiamy się, by pokazać najlepsze produkty z naszej oferty, aby pozyskać nowych klientów i naocznie przekonać się, co proponuje nasza konkurencja. Targi są dla nas niezwykle ważne, ponieważ pozwalają na lepsze poznanie potrzeb rynku”.
Na stoisku ETNO CAFE uwagę przyciągała nie tylko kawa. Ta lokalna polska marka, stawiająca na brand i jakość, to przecież dużo więcej niż tylko rzemieślnicza palarnia kawy. Jak zaznaczył dyrektor sprzedaży Hamda Trade Sp. z o.o. Marcin Rusnarczyk – „Posiadamy 14 lokali w Polsce, a do końca roku planujemy zwiększyć ich liczbę do 20. Jesteśmy pierwszym producentem Cold Brew Coffee w Polsce. Ten napój, będący naturalnym energetykiem, powstaje przez macerowanie kawy w zimnej wodzie. Targi EuroGastro to dla nas idealne miejsce do kreacji rozpoznawalności tego produktu”.

Nie sposób było ominąć stoiska Kenii, gdzie reprezentanci rządu tego kraju szerokimi uśmiechami i naturalną serdecznością zapraszali do złożenia im wizyty. „Naszą rolą jest promocja spożywania kenijskiej kawy w kraju i za granicą” – wyjaśnił Shadrack Oyngi. A Fellistas Loote dodała – „Nasza kawa jest importowana do Polski głównie poprzez pośredników niemieckich. Zależy nam na udrożnieniu kanałów sprzedaży bezpośredniej. Udział w tych targach rekomendowała nam ambasada Kenii w Polsce i wiele sobie po nich obiecujemy”.
Selgros Cash&Carry i Transgourmet zaprosiły na pokazy live cooking i degustacje potraw przygotowywanych przez kucharzy Kadry Narodowej. „Prezentujemy kuchnię autorską i najnowsze kulinarne trendy w wykonaniu najlepszych kucharzy w Polsce”– powiedział Cezary Furmanowicz, dyrektor marketingu.
Aleksandra Dudka, właścicielka firmy Strusia Kraina & Mobax, na targach polecała strusinę. „To wyjątkowy przysmak, ceniony za walory zdrowotne” – zachwalała – „Produkcja jest ekologiczna, a mięso ma wysokie walory smakowe. Przypomina wołowinę, ale jest od niej delikatniejsze i słodsze, z wyraźną nutką dziczyzny. Na targach jesteśmy pierwszy raz, ale z pewnością nie ostatni. Nasz produkt wzbudza żywe zainteresowanie. Widać, że Polacy są odważni i szukają nowych smaków”.
SCM Sp. z o.o. jest wyłącznym importerem Monin oraz Vitamix w Polsce. Na stoisku targowym rzucały się w oczy różnokolorowe lemoniady, przyrządzane na bazie syropów Monin, ustawione na specjalnych wózkach, które można wstawić praktycznie wszędzie. „EuroGastro to idealne miejsce do prezentacji naszych nowości” – mówi Robert Padiasek, dyrektor handlowy – „Promujemy również pisaki Latte Art Monin, nie tylko dla baristów, ale dla każdego, pragnącego niczym barista, stworzyć unikatowe dekoracje na piance kawy. I wreszcie deserowe 2 w 1, czyli kawa podawana w nieprzemiękającym waflu z czekoladową polewą”.

Smaki świata
CHEF Culinary Cup został zorganizowany przez Nestle Polska S.A. pod patronatem Jerzego Pasikowskiego, który był jednocześnie przewodniczącym składu jury. W tym roku konkurs miał odsłonę międzynarodową, stanowiąc wspaniałą okazję do pokazania swojego kunsztu kulinarnego przez zawodowych kucharzy. Kluczowym elementem dań finalistów były produkty nowej marki CHEF, stworzonej przez szefów kuchni dla szefów kuchni.

Co hotelarz wiedzieć powinien
Cykl szkoleń dla hotelarzy zainaugurowała przeprowadzona przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego debata "Konsultacje RODO w zakresie dobrych praktyk w hotelarstwie". Poprowadzili ją adw. Łukasz Łyczkowski i sekretarz generalny IGHP Marcin Mączyński, który powiedział – „Do tej pory przeszkoliliśmy ponad 600 osób podczas 25 spotkań. Kolejne zorganizowaliśmy na targach, bo takie mieliśmy sugestie od naszych członków, których wielu tu się wystawia, a jeszcze więcej targi odwiedza. Cieszę się z naszej dobrej współpracy, co potwierdzamy obejmując imprezę po raz kolejny naszym patronatem. Podczas spotkania pracowaliśmy nad wstępnym zarysem zagadnień związanych z wejściem w życie nowych przepisów z zakresu ochrony danych osobowych w hotelarstwie”.

Gastronomia – niełatwy biznes
Ogólnopolski Serwis Informacyjno-Kulinarny GdzieZjesc.info zaprosił na szkolenie "Zmysły - jak nimi pokierować, by Twoja restauracja naprawdę zachwycała gości?", podczas którego Anna Dębska podpowiadała, jak oczarować gości, przedstawiła  najnowsze trendy w gastronomii oraz odpowiadała na pytania związane z poprawnym prowadzeniem lokalu.
Zespół MADE zajął się stroną finansową gastronomii podczas szkolenia „MADE PROGRESS w FINANSACH – (nie) LICZYSZ, (nie) ZARABIASZ”. Tomasz Habdas pokazał, jak przeprowadzić analizę rentowności, kiedy wprowadzać system motywacyjny dla pracowników oraz jak obserwować i kontrolować food cost. Następnie, wspólnie z Katarzyną Derdzińską, poprowadził warsztaty dot. narzędzi umożliwiających skuteczną kontrolę finansów i sposobów na  poszukiwanie realnych oszczędności w lokalu.
W trakcie mikro konferencji gastronomicznej Made Restaurant „Bądź 3 kroki przed i zarabiaj” przedstawiono rosnącą sprzedaż, skuteczny marketing i satysfakcję klienta, jako efekt znajomości rynku i nowoczesnego zarządzania restauracją. Omówiono też kwestie aktualnych kierunków rozwoju gastronomii w Polsce i na świecie, specyfikę zarządzania gastronomią i zmiany w prawie, ze szczególnym uwzględnieniem zatrudniania obcokrajowców. Nie zabrakło także debaty z udziałem restauratorów, sommelierów i kelnerów.

Do zobaczenia za rok
Dziękujemy wszystkim, którzy sprawili, że tegoroczne targi przebiegły w tak wspaniałej atmosferze. Jednocześnie już teraz serdecznie zapraszamy na 23. edycję Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro 2019 oraz 12. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2019, które odbędą się w dniach 27-29 marca 2019 r.

Więcej informacji o targach na www.eurogastro.com.pl

Przeczytaj również:

Ochrona przed mrozem: o 2 stopnie więcej dzięki ekranom Arrigoni

15 kwiecień 2024
W związku z problemami wynikającymi ze zmiany klimatu, szkody spowodowane późnymi przymrozkami stanowią coraz większe zagrożenie, a zdarzenia tego rodzaju mogą od samego początku zagrozić uprawom i wynikom całego roku rolniczego. Arrigoni oferuje zróżnicowaną gamę innowacyjnych produktów łagodzących niskie temperatury, mogących zapobiegać lub ograniczać występowanie szkód spowodowanych przez mróz. »

Co wydarzyło się w branży spożywczej w ciągu ostatniego miesiąca?

14 kwiecień 2024
Innowacja ma kluczowe znaczenie w SIAL Paris – i nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż w SIAL Start-up Village, która jest prowadzona we współpracy z Sesamers. Obecna w 24 krajach Sesamers to globalna sieć wydarzeń technologicznych zapoczątkowana przez specjalistów w 2015 roku. „Dzięki 10-letniemu doświadczeniu pomagamy innowacyjnym firmom zabłysnąć na scenie, budować lepsze wydarzenia i skalować strategię wpływu” – mówi sieć znana również jako Start-up Sesame. »

W kwietniu Ucima kontynuuje swoją działalność targową

12 kwiecień 2024
Ponad 50 włoskich firm wybiera się na Circle Pack Chile, Djazagro i Korea Pack. Po udanym udziale w targach Propak Vietnam na początku tego miesiąca, Ucima przygotowuje się do kontynuowania międzynarodowej działalności wystawienniczej poprzez obecność na trzech kolejnych targach branżowych, potwierdzając swoje zaangażowanie w promowanie włoskiego przemysłu opakowaniowego na poziomie globalnym. »
Partnerzy