Lidera Zakupów 2015

23 październik 2015

Konkurs Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki pod patronatem Krajowej Izby Gospodarczej i Harvard Business Review na Lidera Zakupów 2015 rozstrzygnięty!!

Kapituła Konkursu składająca się  z przedstawicieli biznesu, mediów biznesowych oraz nauki - osób zapewniających interdyscyplinarną ocenę zgłoszeń z perspektywy
strategii organizacji i roli zakupów dla budowania przewagi konkurencyjnej organizacji - pod przewodnictwem pana Andrzeja Arendarskiego przyznała tytuł Lidera Zakupów 2015
 
panu Łukaszowi Świderskiemu - PKN ORLEN S.A.
 
za zrealizowanie projektu pod tytułem: Kreowanie Wartości - czyli Transformacja Roli Zakupów w Projektach CAPEX.
 
Projekt był odpowiedzią na opóźnienia w zadaniach inwestycyjnych i na nieefektywności wynikające z tych opóźnień. W ścisłej współpracy wdrożono ustrukturyzowane podejście (Front End Engineering Design, macierz odpowiedzialności RACI oraz współodpowiedzialność zespołów projektowych) do projektów inwestycyjnych.
W wyniku projektu, w roku 2014 po raz pierwszy zrealizowano zaplanowane inwestycje w 100% oraz osiągnięto znaczący wzrost EBITDA CAPEX.
 
Kapituła konkursu przyznała również wyróżnienia dla następujących osób:
 
pani Katarzynie Żurek-Smoleń - The Royal Bank of Scotland plc
 
za zrealizowanie projektu: Globalna konsolidacja usług prawnych w 34 krajach regionów EMEA i APAC z wykorzystaniem narzędzia Meksykańskiej Fali
 
oraz
 
Panu Janowi Stasiakowi - Grupa Bunge w Polsce
 
za zrealizowanie projektu: Transformacja funkcji zakupowej spółek grupy Bunge w Polsce.
 
Statuetki dla Lidera Zakupów 2015 oraz dla wyróżnionych w konkursie wręczyli:
pani Profesor Aleksandra Laskowska – Rutkowska
pan Paweł Kubisiak, zastępca redaktora naczelnego Harvard Business Review Polska
i pan Andrzej Piłat, wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej
podczas największego w Polsce spotkania branży zakupowej - konferencji PROCON/POLZAK 2015 w Warszawie.
 
Konkurs Lider Zakupów 2015 został ogłoszony przez Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki aby wyróżnić tych, którzy wywarli znaczący wpływ na efektywność
swoich organizacji i przyczynili się do podnoszenia konkurencyjności firmy.

Jego celem była promocja osobowości lub zespołów, które:
- zaprojektowały i dokonały udanego wdrożenia innowacyjnego lub oryginalnego usprawnienia przyczyniającego się do podwyższenia konkurencyjności firmy;
- podniosły rangę i znaczenie funkcji zakupów w swojej firmie oraz w branży;
- przyczyniły się do wzrostu prestiżu polskich zakupów na forum międzynarodowym.

Spośród wszystkich zgłoszeń do finału zakwalifikowano 12 projektów.

Kapituła oceniała:
- wpływ na efektywność i/lub konkurencyjność danej organizacji
- innowacyjność rozwiązania
- wpływ na prestiż Zakupów w organizacji i/lub poza organizacją             
- współpracę Zakupów z wewnętrznym partnerem biznesowym.

Gratulujemy zwycięzcom i zapraszamy do kolejnej edycji konkursu w roku 2016.

Na podst. mat. prasowych: PSML

Przeczytaj również:

Ochrona przed mrozem: o 2 stopnie więcej dzięki ekranom Arrigoni

15 kwiecień 2024
W związku z problemami wynikającymi ze zmiany klimatu, szkody spowodowane późnymi przymrozkami stanowią coraz większe zagrożenie, a zdarzenia tego rodzaju mogą od samego początku zagrozić uprawom i wynikom całego roku rolniczego. Arrigoni oferuje zróżnicowaną gamę innowacyjnych produktów łagodzących niskie temperatury, mogących zapobiegać lub ograniczać występowanie szkód spowodowanych przez mróz. »

Co wydarzyło się w branży spożywczej w ciągu ostatniego miesiąca?

14 kwiecień 2024
Innowacja ma kluczowe znaczenie w SIAL Paris – i nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż w SIAL Start-up Village, która jest prowadzona we współpracy z Sesamers. Obecna w 24 krajach Sesamers to globalna sieć wydarzeń technologicznych zapoczątkowana przez specjalistów w 2015 roku. „Dzięki 10-letniemu doświadczeniu pomagamy innowacyjnym firmom zabłysnąć na scenie, budować lepsze wydarzenia i skalować strategię wpływu” – mówi sieć znana również jako Start-up Sesame. »

W kwietniu Ucima kontynuuje swoją działalność targową

12 kwiecień 2024
Ponad 50 włoskich firm wybiera się na Circle Pack Chile, Djazagro i Korea Pack. Po udanym udziale w targach Propak Vietnam na początku tego miesiąca, Ucima przygotowuje się do kontynuowania międzynarodowej działalności wystawienniczej poprzez obecność na trzech kolejnych targach branżowych, potwierdzając swoje zaangażowanie w promowanie włoskiego przemysłu opakowaniowego na poziomie globalnym. »
Partnerzy