Kiwi

2 grudzień 2015

Promowanie spożycia owoców zawiera również analizę branży na poziomie międzynarodowym. Z tego powodu CSO (Centrum Usług Owocowo-Warzywnych) - promotor projektu Fruitness, enjoy it!, współfinansowanego przez Unię Europejską i rząd włoski, koncentruje się na jednym z owoców objętych projektem, który w tych tygodniach osiąga apogeum swojego sezonu handlowego: kiwi.

Kiwi jest owocem, który od 2005 roku uzyskał rosnące uznanie, o czym świadczą dane odnotowane na poziomie europejskim. Wśród najważniejszych Krajów produkujących kiwi w UE28 na pierwszym miejscu znajdują się Włochy z produkcją rzędu   495.505 ton zaplanowaną na lata 2015/2016 i prawie 24.450 ha objętych uprawami kiwi (na plantacjach liczących ponad 2 lata). Kolejne miejsce zajmuje Grecja z przewidywaną ilością 170.000 ton, po niej  Francja  z 60.000 ton i Portugalia z 24.000 ton.
Podczas ostatniej kampanii eksport włoskiego kiwi osiągnął wysokość 323.000 ton. Wśród głównych odbiorców Krajów UE28 prawie wszystkie wykazały wzrost dodatni w porównaniu z rokiem poprzednim: Niemcy + 1%, Francja + 30%, Holandia i Wielka Brytania + 12%, zaś w Hiszpanii utrzymała się stała wielkość obrotu. Ilości nieznacznie niższe odnotowano natomiast w Polsce, Belgii, Austrii i na Litwie.

Pasjonatom kiwi dzisiejszy rynek oferuje szereg alternatyw. Tradycyjnym owocom o zielonym miąższu towarzyszą odmiany o innym kolorze miąższu i innym smaku, jak np. kiwi żółte.
Kiwi idealnie się nadaje do spożycia na świeżo, ale jest również znakomitym składnikiem w kuchni, do deserów, koktajli i słonych potraw.  Jest to owoc o doskonałych właściwościach odżywczych, bogaty w witaminę C i inne składniki idealnie spełniające wiele funkcji korzystnych dla zdrowia, wyniku czego można go uznać za prawdziwy zapas energii. Nic dziwnego, że jest jednym z głównych liderów projektu Fruitness, enjoy it!, uaktualnionego w 2013 roku dla promowania korzystnego wpływu spożywania owoców wśród dorosłej młodzieży w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwecji, Danii i Polsce.

W celu rozpowszechniania i informowania konsumentów o pozytywnych efektach włączenia kiwi do stylu odżywiania w ramach kampanii Fruitness, enjoy it!, od końca listopada do stycznia zaplanowano liczne degustacje i promocje zarówno w Niemczech, jak i w Wielkiej Brytanii w punktach sprzedaży pod głównymi szyldami wielkiej dystrybucji.

Press information: Fruitecom Srl

Przeczytaj również:

Macfrut Academy, nowa lekcja wideo

17 wrzesień 2024
Profesor Bruno Mezzetti z Marche Polytechnic University opowie o wykorzystaniu markerów molekularnych, przewidywaniu genomicznym, nowych osiągnięciach w hodowli i o tym, w jaki sposób narzędzia bioinformatyczne mogą przyspieszyć innowację odmian. Nowa lekcja wideo na temat osiągnięć w produkcji truskawek, ze szczególnym uwzględnieniem sposobów poprawy i utrzymania ich jakości, zostanie opublikowana w czwartek 19 września o 17:00 czasu włoskiego (UTC+2). »

Rozwiń swój biznes w Egipcie na targach Pacprocess MEA

17 wrzesień 2024
pacprocess MEA, Międzynarodowa Wystawa Przetwórstwa i Pakowania na Bliskim Wschodzie i w Afryce, to kompleksowa i bardzo ukierunkowana wystawa, która odpowiada na wymagania sektorów żywności, napojów, słodyczy, piekarni, farmaceutyków, kosmetyków, dóbr nieżywnościowych i przemysłowych w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki. Targi gromadzą lokalnych i międzynarodowych interesariuszy branży z całego łańcucha wartości, aby zaprezentować najnowocześniejsze technologie i nawiązać partnerstwa. »

XI Food Safety Congress

17 wrzesień 2024
Wyspecjalizowane prelekcje, ciekawe panele dyskusyjne oraz możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy ekspertami branży żywnościowej to zasadnicze elementy Kongresu Bezpieczeństwa Żywności. Ponadto wydarzenie jest doskonałą okazją do nawiązywania kontaktów biznesowych. Organizatorem Kongresu jest International Featured Standards (IFS), instytucja odpowiedzialna za powszechnie uznawaną na świecie certyfikację zapewnienia jakości i bezpieczeństwa produktów oraz PPH Ewa BIS Sp. z o.o. »
Partnerzy