Polska żywność podbije Chiny?

18 marzec 2015

Polski eksport produktów rolno-spożywczych do Chin, trendy, ścieżki sukcesu, dostępne narzędzia wsparcia i bariery wejścia na coraz bardziej atrakcyjny rynek Państwa Środka, to główne tematy konferencji Polsko Chińskiej Rady Biznesu pod patronatem Ministra Gospodarki i Ambasady Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce.

Konferencja odbędzie się 13 kwietnia 2015 r. w Hotelu InterContinental w Warszawie i podejmie zagadnienia związane z aktualnym pytaniem – „Jak zwiększyć skalę i efektywność polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych do Chin?”. Wśród prelegentów i panelistów wystąpią zarówno polscy jak i chińscy eksperci. Uczestnikami konferencji będą przede wszystkim polscy eksporterzy oraz przedstawiciele administracji rządowej z Polski i Chin oraz przedsiębiorstwa otoczenia biznesowego.

Polski eksport produktów rolno-spożywczych do Chin w liczbach:
• 8-krotny wzrost eksportu towarów rolno-spożywczych z Polski do Chin na przestrzeni 2010-2014
• 209 mln USD – wartość eksportu towarów rolno-spożywczych z Polski do Chin w 2013 r.
• 1/3 polskiego eksportu do Chin to produkty mleczarskie, jaja, miód i jadalne produkty pochodzenia zwierzęcego – dane GUS za 1 kwartał 2014 r.
• 10-krotny wzrost w ciągu 1 roku eksportu kakao do Chin, w tym czekolady – dane MG, 2013 vs I-X 2014 r.

Wydarzenie organizowane jest przy wsparciu merytorycznym, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwa Gospodarki, Agencji Rynku Rolnego oraz Ambasady Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce.

W programie, m.in.:
• Perspektywy rozwoju chińskiej gospodarki i implikacje dokonujących się zmian dla rynku żywności
• Potencjał chińskiego rynku rolno-spożywczego i pojawiające się na nim aktualne trendy
• Taryfowe i pozataryfowe bariery w rozwoju polskiego eksportu żywności na rynek chiński
• Procedura wejścia z nowym produktem żywnościowym na rynek chiński
• Dystrybucja produktów rolno-spożywczych na rynku chińskim
• Logistyka
• Finansowe aspekty wymiany handlowej z Chinami

Szczegółowe Informacje i rejestracja na konferencję: www.konferencje.pchrb.pl

Patronami medialnymi są TVP Info, Agencja Informacyjna Xinhua, Chińskie Radio Międzynarodowe, oraz think tank Poland, Go Global! oraz Poland Fruits.

Wśród patronów honorowych znaleźli się Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Minister Gospodarki oraz Ambasada Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce.

mat. prasowe PChRB

Przeczytaj również:

Rejestracja handlowa otwarta dla Fruit Attraction 2024 i LIVEConnect

10 czerwiec 2024
rofesjonaliści z branży owocowo-warzywnej mogą teraz zakupić karnety dla zwiedzających na 16. edycję Fruit Attraction. Targi organizowane przez IFEMA MADRID i FEPEX odbędą się w dniach 8-10 października i po raz kolejny zgromadzą w Madrycie całą społeczność światowego przemysłu owocowo-warzywnego. Fruit Attraction oferuje różne możliwości wejścia, dostosowane do potrzeb odwiedzających. Od profesjonalnego karnetu jednodniowego (dziennego) do trzydniowego. »

Food Africa i pacprocess MEA 2024: Konwergencja gigantów branży rozpocznie się w grudniu

9 czerwiec 2024
Food Africa i pacprocess MEA przygotowują się do swoich najbardziej ambitnych wydarzeń w historii. Wystawcy będą mieli niezrównane możliwości nawiązania kontaktu z liderami branży i poznania rozwijających się rynków Afryki i Bliskiego Wschodu. Prognozuje się, że do 2050 r. liczba ludności Afryki wzrośnie do 2,5 miliarda, sektor żywności i napojów doświadcza bezprecedensowego rozkwitu. Ten wzrost popytu na różnorodne produkty, napędzany młodą i coraz bardziej miejską bazą konsumentów. »

Krajowe Mistrzostwa Kawy w Singapurze powracają do Specialty Coffee & Tea Asia, gdzie odbędą się pierwsze w historii SIGEP Asia

8 czerwiec 2024
Edycja już 26–28 czerwca 2024 r. w Sands Expo & Convention Center Singapore. SCTA jest obecnie częścią inauguracyjnego SIGEP Asia, pierwszej w historii azjatyckiej edycji wiodących na świecie włoskich międzynarodowych targów rzemieślniczych branży lodów, ciast, piekarni i kawy SIGEP, które mają gościć do 10 000 gości branżowych i kupujących oraz ponad 250 wystawców i marek z 20 krajów i regionów. »
Partnerzy