FRUITNESS, ENJOY IT! w Polsce

25 marzec 2015

Nieprzerwany marsz “Fruitness, Enjoy it!”, projektu pod patronatem CSO - Centrum Usług Owocowo-Warzywnych, współfinansowanego przez Unię Europejską oraz włoskie Ministerstwo Rolnictwa i Leśnictwa w celu stymulowania spożycia owoców w Polsce, Danii, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Szwecji trwa. Dobiegający w tym roku końca program obrał sobie właśnie Polskę na miejsce spotkania, którego tematem były visual merchandising i promocje w punkcie sprzedaży: ogromna możliwość - owoc współpracy pomiędzy producentami i supermarketami - by zadziałać jako katalizator zainteresowania konsumenta i dać impuls do zakupu owoców i warzyw. W spotkaniu, które odbyło się w Warszawie dnia 5 marca, uczestniczyli liczni dziennikarze reprezentujący tytuły branżowe, operatorzy handlu oraz przedstawiciele instytucji.
"Polska należy do krajów, które począwszy od roku 2006 do chwili obecnej wykazały największe zainteresowanie tematyką i treściami projektu “Fruitness, Enjoy it!”” - skomentował Federico Milanese, odpowiedzialny za umiędzynarodowienie CSO. “Wskazują na to również dane dotyczące dostępu do strony internetowej www.fruitness.eu oraz pochodzenie fanów strony www.facebook.com/MrFruitness na portalu Facebook. Uznaliśmy więc za ważne spotkanie z tymi, którzy razem z nami dzień po dniu zaangażowani są w ogromne wyzwanie, jakim jest zachęcanie osób do spożywania większej ilości owoców i warzyw oraz wprowadzenia zdrowszych nawyków żywieniowych. To wybór osobisty, który jednak można stymulować dzięki inicjatywom ad hoc, takie jak te, które od lat realizujemy w ramach projektu" - podsumował.
W spotkaniu w Warszawie udział wzięli również wiodący producenci włoscy, którzy mieli okazję podyskutować z obecnymi polskimi operatorami na zaplanowane tematy. Między innymi, oprócz projektu “Fruitness, Enjoy it!”,dyskutowano również o kluczowych cechach branży owocowo-warzywnej w krajach śródziemnomorskich oraz o możliwości synergicznego opracowywania działań ukierunkowanych na podbicie serc konsumentów. Spotkanie to umożliwiło ponadto zaprezentowanie trendów w produkcji i handlu owocami i warzywami w Polsce - kraju, w którym owoce uprawia się na powierzchni około 420000 hektarów, a produkcja oscyluje obecnie na poziomie około 3,5 miliona ton rocznie. Wśród najważniejszych upraw na pierwszy plan wysuwają się jabłka, stanowiące aż 72% produkcji owoców. Innymi ważnymi uprawami są truskawki, stanowiące 4% łącznej produkcji owoców oraz owoce leśne osiągające 11%, za którymi plasują się mniejsze ilości czereśni, wiśni, śliwek i gruszek.

mat. Biuro Prasowe Fruitness, Enjoy it!

Przeczytaj również:

Ochrona przed mrozem: o 2 stopnie więcej dzięki ekranom Arrigoni

15 kwiecień 2024
W związku z problemami wynikającymi ze zmiany klimatu, szkody spowodowane późnymi przymrozkami stanowią coraz większe zagrożenie, a zdarzenia tego rodzaju mogą od samego początku zagrozić uprawom i wynikom całego roku rolniczego. Arrigoni oferuje zróżnicowaną gamę innowacyjnych produktów łagodzących niskie temperatury, mogących zapobiegać lub ograniczać występowanie szkód spowodowanych przez mróz. »

Co wydarzyło się w branży spożywczej w ciągu ostatniego miesiąca?

14 kwiecień 2024
Innowacja ma kluczowe znaczenie w SIAL Paris – i nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż w SIAL Start-up Village, która jest prowadzona we współpracy z Sesamers. Obecna w 24 krajach Sesamers to globalna sieć wydarzeń technologicznych zapoczątkowana przez specjalistów w 2015 roku. „Dzięki 10-letniemu doświadczeniu pomagamy innowacyjnym firmom zabłysnąć na scenie, budować lepsze wydarzenia i skalować strategię wpływu” – mówi sieć znana również jako Start-up Sesame. »

W kwietniu Ucima kontynuuje swoją działalność targową

12 kwiecień 2024
Ponad 50 włoskich firm wybiera się na Circle Pack Chile, Djazagro i Korea Pack. Po udanym udziale w targach Propak Vietnam na początku tego miesiąca, Ucima przygotowuje się do kontynuowania międzynarodowej działalności wystawienniczej poprzez obecność na trzech kolejnych targach branżowych, potwierdzając swoje zaangażowanie w promowanie włoskiego przemysłu opakowaniowego na poziomie globalnym. »
Partnerzy