FRUITNESS, ENJOY IT! w Polsce

25 marzec 2015

Nieprzerwany marsz “Fruitness, Enjoy it!”, projektu pod patronatem CSO - Centrum Usług Owocowo-Warzywnych, współfinansowanego przez Unię Europejską oraz włoskie Ministerstwo Rolnictwa i Leśnictwa w celu stymulowania spożycia owoców w Polsce, Danii, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Szwecji trwa. Dobiegający w tym roku końca program obrał sobie właśnie Polskę na miejsce spotkania, którego tematem były visual merchandising i promocje w punkcie sprzedaży: ogromna możliwość - owoc współpracy pomiędzy producentami i supermarketami - by zadziałać jako katalizator zainteresowania konsumenta i dać impuls do zakupu owoców i warzyw. W spotkaniu, które odbyło się w Warszawie dnia 5 marca, uczestniczyli liczni dziennikarze reprezentujący tytuły branżowe, operatorzy handlu oraz przedstawiciele instytucji.
"Polska należy do krajów, które począwszy od roku 2006 do chwili obecnej wykazały największe zainteresowanie tematyką i treściami projektu “Fruitness, Enjoy it!”” - skomentował Federico Milanese, odpowiedzialny za umiędzynarodowienie CSO. “Wskazują na to również dane dotyczące dostępu do strony internetowej www.fruitness.eu oraz pochodzenie fanów strony www.facebook.com/MrFruitness na portalu Facebook. Uznaliśmy więc za ważne spotkanie z tymi, którzy razem z nami dzień po dniu zaangażowani są w ogromne wyzwanie, jakim jest zachęcanie osób do spożywania większej ilości owoców i warzyw oraz wprowadzenia zdrowszych nawyków żywieniowych. To wybór osobisty, który jednak można stymulować dzięki inicjatywom ad hoc, takie jak te, które od lat realizujemy w ramach projektu" - podsumował.
W spotkaniu w Warszawie udział wzięli również wiodący producenci włoscy, którzy mieli okazję podyskutować z obecnymi polskimi operatorami na zaplanowane tematy. Między innymi, oprócz projektu “Fruitness, Enjoy it!”,dyskutowano również o kluczowych cechach branży owocowo-warzywnej w krajach śródziemnomorskich oraz o możliwości synergicznego opracowywania działań ukierunkowanych na podbicie serc konsumentów. Spotkanie to umożliwiło ponadto zaprezentowanie trendów w produkcji i handlu owocami i warzywami w Polsce - kraju, w którym owoce uprawia się na powierzchni około 420000 hektarów, a produkcja oscyluje obecnie na poziomie około 3,5 miliona ton rocznie. Wśród najważniejszych upraw na pierwszy plan wysuwają się jabłka, stanowiące aż 72% produkcji owoców. Innymi ważnymi uprawami są truskawki, stanowiące 4% łącznej produkcji owoców oraz owoce leśne osiągające 11%, za którymi plasują się mniejsze ilości czereśni, wiśni, śliwek i gruszek.

mat. Biuro Prasowe Fruitness, Enjoy it!

Przeczytaj również:

Interpera2024: skupienie się na wizytach technicznych

22 maj 2024
Interpera 2024 zgromadzi międzynarodowy sektor gruszek w dniach 26–27 czerwca w Óbidos w Portugalii. Oprócz głównego dnia konferencji organizatorzy przygotowali gruszkowe wizyty techniczne, których po prostu nie można przegapić! Uczestnicy zapoznają się z uprawą i ochroną gruszek w Portugalii. Program będzie łączył wymianę wiedzy i wizyty w firmach. Uczestnicy Interpera 2024 zostaną przeniesieni do serca regionu gruszkowego Rocha, w obszar znany jako Oeste, gdzie koncentruje się 90% produkcji. »

Macfrut - miejsce, w którym można dowiedzieć się, w jakim kierunku zmierza ten sektor

20 maj 2024
Macfrut, międzynarodowe wydarzenie dla branży świeżych produktów, po raz kolejny spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem wystawców. W trzydniowych targach w Rimini Expo Centre wzięło udział ogółem 56 200 osób, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z rokiem ubiegłym. To była najbardziej ekscytująca edycja jak dotąd i widać, że branża jest dynamiczna i pewna przyszłości. Powodów do zadowolenia z przebiegu tej imprezy jest wiele. »

Ostatnie wolne miejsca na wystawę w Fruit Attraction!

12 maj 2024
Fruit Attraction, kluczowe wydarzenie dla wszystkich profesjonalistów z branży owocowo-warzywnej, otworzy swoje podwoje w IFEMA Madrid w dniach 8–10 października. 4 powierzchnie wystawiennicze w 10 halach. Nie przegap okazji i weź udział jako wystawca; dołącz do liderów w branży i rozwijaj swój biznes. Wśród odwiedzajacych Fruit Attraction są: Producenci i przetwórcy produktów, Importerzy i eksporterzy, Hurtownicy i handlowcy, Kanały sprzedaży detalicznej i dystrybucji, Transport, »
Partnerzy