Freskon news

19 maj 2017
 
  Freskon 2017 more “mature” than ever  
     
  This year’s Freskon, to be held from 27 to 29 April at Thessaloniki International Exhibition Centre, is a pole of attraction for the dynamically growing sector of fresh fruit and vegetables. Freskon, the International Trade Show for Fruit & Vegetables, being held for the 3rd time, is already the centre of the sector, serving as a meeting point for producers, international retailing groups, as well as domestic and international transporters of fresh fruit and vegetables.  
 
 
  In this context, the ‘hosted buyers’ programme has been significantly expanded, with guests from South-Eastern and Central Europe, the Balkans, the Scandinavian countries, the United Arab Emirates and China. In total, it is estimated that Freskon exhibitors will meet with hosted buyers from 35 countries. The dynamism of this year’s event proves that in terms of both quality and quantity, participants will exceed those of Freskon 2016.  
     
     
  One of the most noteworthy side events of Freskon 2017 will be the International Kiwi Congress, to be held on 27 April. Projections concerning global production and consumption in the coming years, new technologies in kiwi cultivation, new cultivars and consumption trends, plant protection and nutrition topics, ways to combat diseases, as well as marketing and new markets will be just a few of the topics to be discussed at the International Kiwi Congress, which will feature acclaimed speakers.  
 
     
  Freskon 2017 will also feature ‘FreshCon Market’, held in cooperation with ‘Froutonea’ magazine and aiming at bringing large supermarket chains into direct contact with professionals of the agricultural sector, creating ideal conditions for direct agreements. The largest supermarket chains of the Balkans (Bulgaria, Ukraine, FYROM, Romania, Serbia and Greece) will be present at ‘FreshCon Market’. The perennial goal of TIF-Helexpo is for Freskon to become the top commercial event for the fresh fruit and vegetable sector in the broader region of South-Eastern Europe and the Eastern Mediterranean.  
 
ORGANIZED BY
more
 

1
 
 
1

IF YOU NO LONGER WISH TO RECEIVE THIS NEWSLETTER, YOU CAN EASILY REMOVE YOURSELF FROM OUR RECIPIENT LIST BY CLICKING HERE
 
 

Przeczytaj również:

Dzień mrożonej żywności

5 marzec 2021
Anuga Frozen Food z innowacyjnymi produktami mrożonymi i nowymi trendami. 6 marca 2021 r. to Dzień Mrożonki. Mrożonki narodziły się 91 lat temu w dziesięciu sklepach spożywczych w małym mieście Springfield w amerykańskim stanie Massachusetts. Po raz pierwszy można było tu kupić mrożonki, takie jak warzywa, owoce i ryby. Zastosowanym tu trikiem było tak zwane mrożenie szokowe, które do dziś jest najdelikatniejszą metodą konserwacji, ponieważ całkowicie obywa się bez konserwantów. »

Grupa Emsur uzyskuje certyfikaty ISO 9001 i 14001 we wszystkich swoich zakładach

5 marzec 2021
Emsur pomyślnie przeszedł audyty ISO 9001 i 14001 w zakresie systemów zarządzania jakością i zarządzania środowiskowego. Grupa dodatkowo wzmacnia swoje zaangażowanie w doskonałość operacyjną i zrównoważony rozwój. Dzięki tym dwóm certyfikatom EMSUR ratyfikuje swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój i ochronę środowiska, a także promowanie kultury doskonałości w zakresie jakości i bezpieczeństwa. »

Popyt na jabłka Kissabel nadal przewyższa podaż

4 marzec 2021
Dostawcy zgłaszają duże zainteresowanie handlowe i przewidują świetlaną przyszłość dla marki. Kissabel®, innowacyjna seria odmian jabłek o czerwonym lub różowym miąższu, oferuje coraz większej liczbie europejskich nabywców ogromną szansę na zwiększenie sprzedaży. Jest to pogląd podzielany przez niektórych wiodących dostawców na kontynencie, którzy obecnie zgłaszają poziomy popytu komercyjnego znacznie przekraczające dostępną podaż. »
Partnerzy