Sukces pierwszego Festiwalu Wódki i Zakąski

26 maj 2017
W dniach 19-20 maja 2017 r. blisko 4  tys. gości odwiedziło Festiwal Wódki i Zakąski w warszawskiej Fortecy. W charakterze prowadzącego imprezę wystąpił znany dziennikarz, podróżnik i znawca smaków - Robert Makłowicz. Festiwal był pierwszym tego rodzaju świętem wódki i zakąsek w Polsce i na świecie.
W Fortecy przy ul. Zakroczymskiej w Warszawie odbył się dwudniowy Festiwal Wódki i Zakąski, któremu patronował Robert Makłowicz. Blisko 40 producentów alkoholi z Polski i świata prezentowało zarówno niszowe, jak i doskonale znane i cenione specjały, odbywały się degustacje kilkuset rodzajów szlachetnych trunków i dobranych do nich zakąsek. Festiwalowe przysmaki skomponowali szefowie kuchni uznanych warszawskich restauracji: Michał Tkaczyk - szef kuchni restauracji Elixir by Dom Wódki, Małgorzata Marchewka - szef kuchni restauracji Folk Gospoda oraz Wojciech Pasikowski - szef kuchni restauracji Czerwony Wieprz.
Festiwal swoją obecnością uświetniło wiele gwiazd estrady, filmu i biznesu, wśród których pojawili się m.in. aktorzy Marek Włodarczyk i Joanna Majstrak, lider zespołu  De Mono Marek Kościkiewicz, znani szefowie kuchni Kurt Scheller i Robert Sowa, czołowy polski biznesmen Zbigniew Jakubas, działaczka i polityk Miriam Shaded oraz prosto z Londynu - Bracia Collins, którzy przerabiają sportowe super auta dla takich gwiazd jak Christiano Ronaldo i Rita Ora. Nie zabrakło też limitowanych serii unikatowych trunków, w tym kolekcjonerskich i inwestycyjnych, czy renomowanych polskich marek jak Hefra i Krosno. O oprawę muzyczną zadbał legendarny DJ Marek Sierocki.
Ideą festiwalu było przywrócenie polskiej tradycji „wódki i zakąski” należnej rangi na tle innych narodowych kultur alkoholowych i gastronomicznych. Degustacje objęły wódki, nalewki, miody pitne i likiery, czyli alkohole, które pełnią szczególną rolę na polskich stołach i są głęboko zakorzenione w polskiej tradycji. Na scenie Robert Makłowicz przez cały dzień opowiadał o historii  łączenia  alkoholi z zakąskami oraz o sekretach „foodpairingu”. Goście festiwalu mogli też jako pierwsi poznać szczegóły związane z planowanym otwarciem Muzeum Wódki, podczas przedpremierowej prezentacji projektu.
 - Idea Festiwalu Wódki i Zakąski narodziła się z obserwacji, jak w innych krajach celebruje się lokalną kuchnię w połączeniu z lokalnymi alkoholami - Hiszpanie mają swoje „tapas”, które łączą z winami, Włosi kulturę „aperitivo”, Francuzi celebrują szampany i koniaki, Portugalczycy organizują festiwal Porto, a na całym świecie spotkać można niezliczone festiwale whisky, wina czy piwa, ze słynnym niemieckim Oktoberfest na czele. My Polacy powinniśmy być dumni z polskiej tradycji i kultury, nie tylko kulinarnej i chwalić się nią całemu światu. Dlatego uważam, że Warszawa, Polska zasłużyła na swoje rodzime tego typu święto - mówi Piotr Popiński, warszawski restaurator, pomysłodawca i organizator Festiwalu Wódki i Zakąski.
 - W restauracji Elixir przy Pl. Teatralnym w Warszawie, działającej w ramach projektu Dom Wódki, prezentujemy alkohole w połączeniu z polską kuchnią, jako ważną część rodzimej historii, tradycji i kultury, edukujemy i proponujemy nowe połączenia smaków. Kontynuacją tej idei będzie Muzeum Wódki, którego otwarcie planujemy jeszcze w tym roku – dodaje Piotr Popiński.
Na festiwalowej scenie odbyły się  mistrzostwa Bar Masters, w  których rywalizowały najlepsze polskie cocktail bary. Wśród wielu atrakcji znalazły się  pokazy rzeźbienia w lodzie, a zwieńczeniem obu dni Festiwalu był spektakularny pokaz sztuki barmańskiej „flair show” w wykonaniu wielokrotnych Mistrzów Świata - Tomasza Małka i Marka Posłusznego.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu imprezy, nasze idee spotkały się z bardzo ciepłym przyjęciem i dużym zainteresowaniem. Mam też wrażenie, że pobudziliśmy ważną dyskusję o naszych rodzimych alkoholach i związanej z nimi kulturze, nie tylko kulinarnej. W kolejnych latach będziemy chcieli, aby festiwal stał się rozpoznawalnym w Polsce i za granicą wydarzeniem, które przyciągnie do Warszawy wielu turystów z całego świata, a polskie wyroby zyskają  jeszcze większe uznanie i renomę za granicą - podkreśla Piotr Popiński.
Opuszczający Festiwal goście podkreślali ciekawą formułę festiwalu, dobrą organizację oraz wysoką kulturę i radosną atmosferę. Wśród wielu opinii przeważały te, że w końcu Polska doczekała się wydarzenia na odpowiednim poziomie, które mają nadzieję wejdzie na stałe do kalendarza najważniejszych wydarzeń stolicy i stanie się cyklicznym świętem produktów, z których nasz kraj słynie na całym świecie – komentują Mariusz Jezierski i Andrzej Spychalski, odpowiedzialni za przygotowanie i przebieg imprezy.
Pomysłodawcą i organizatorem Festiwalu jest Piotr Popiński, biznesmen, restaurator oraz jeden z najbardziej doświadczonych ekspertów rynku gastronomicznego, autor i właściciel konceptów gastronomicznych: Dom Wódki (Restauracja Elixir, Vodka Atelier, The Roots, Muzeum Wódki, Festiwal Wódki i Zakąski, Elixir Boutique), Czerwony Wieprz oraz Folk Gospoda.

Przeczytaj również:

Dzień mrożonej żywności

5 marzec 2021
Anuga Frozen Food z innowacyjnymi produktami mrożonymi i nowymi trendami. 6 marca 2021 r. to Dzień Mrożonki. Mrożonki narodziły się 91 lat temu w dziesięciu sklepach spożywczych w małym mieście Springfield w amerykańskim stanie Massachusetts. Po raz pierwszy można było tu kupić mrożonki, takie jak warzywa, owoce i ryby. Zastosowanym tu trikiem było tak zwane mrożenie szokowe, które do dziś jest najdelikatniejszą metodą konserwacji, ponieważ całkowicie obywa się bez konserwantów. »

Grupa Emsur uzyskuje certyfikaty ISO 9001 i 14001 we wszystkich swoich zakładach

5 marzec 2021
Emsur pomyślnie przeszedł audyty ISO 9001 i 14001 w zakresie systemów zarządzania jakością i zarządzania środowiskowego. Grupa dodatkowo wzmacnia swoje zaangażowanie w doskonałość operacyjną i zrównoważony rozwój. Dzięki tym dwóm certyfikatom EMSUR ratyfikuje swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój i ochronę środowiska, a także promowanie kultury doskonałości w zakresie jakości i bezpieczeństwa. »

Popyt na jabłka Kissabel nadal przewyższa podaż

4 marzec 2021
Dostawcy zgłaszają duże zainteresowanie handlowe i przewidują świetlaną przyszłość dla marki. Kissabel®, innowacyjna seria odmian jabłek o czerwonym lub różowym miąższu, oferuje coraz większej liczbie europejskich nabywców ogromną szansę na zwiększenie sprzedaży. Jest to pogląd podzielany przez niektórych wiodących dostawców na kontynencie, którzy obecnie zgłaszają poziomy popytu komercyjnego znacznie przekraczające dostępną podaż. »
Partnerzy