MACFRUT INTERNATIONAL

19 lipiec 2014

Podczas tegorocznej edycji, zaplanowanej na 24 - 26 września, zostaną zaprezentowane nowości dotyczące przyszłego formatu Macfrut, o których wprowadzeniu zdecydowano podczas Zgromadzenia wspólników Cesena Fiera.

(Cesena, 14 lipca 2014) Macfrut przygotowuje się do zmiany struktury, mającej na celu wzmocnienie jego pozycji lidera pośród targów sektora warzywno-owocowego, gdzie już teraz jest głównym elementem kalendarza włoskiego i jednym z najbardziej znaczących w Europie.
To główna nowość jaka pojawiła się w trakcie zgromadzenia wspólników Cesena Fiera, organizatora kluczowej imprezy sektora warzyw i owoców (24-26 września).

To nowo wybrany wiceprezes Cesena Fiera Renzo Piraccini będzie nadzorował edycję 2015 di Macfrut, krążącą wokół ideii Macfrut International. Celem jest uczynienie targów Macfrut centralnym punktem spotkania między włoskimi i międzynarodowymi przedstawicielami sektora warzywno-owocowego, koncentrując się na kilku jasnych strategicznych tematach: wzmocnienie tożsamości jedynych targów będących równocześnie wystawą włoskiego sektora warzywno-owocowego; zwiększenie ich roli jako narzędzia promowania przemysłu owocowo-warzywnego i jego internacjonalizacji w kluczowych krajach dla basenu Morza Śródziemnego.
Hipoteza robocza dotycząca ekspozycyjnej części targów Macfrut to innowacyjny format objazdowy, obejmujący - w oparciu o specjalne umowy wiążące - dalsze lokalizacje wystawowe na poziomie imprezy międzynarodowej. Model, na którym Macfrut chciałby się wzorować został już sprawdzony w USA przez targi P.M.A., gdzie polega on na imprezach wystawowych, przeprowadzanych dodatkowo obok już istniejących, w strategicznych krajach, takich jak Chiny i Brazylia, dzięki czemu możliwe byłoby zaoferowanie firmom włoskim doskonałych okazji do internacjonalizacji .

„Mogliśmy zadowolić się sukcesem odniesionym przez Macfrut w ostatnich latach - wyjaśnia mianowany ponownie prezes Domenico Scarpellini – a zamiast tego postanowiliśmy przejść do ataku. Wyzwań przed nami wiele i tyleż samo zachodzących zmian, a my będziemy starać się dać targom nowy impuls poprzez innowacyjne pomysły”.
Punktem wyjściowym projektu jest jedna z głównych mocnych stron targów Macfrut: zdolność wywalczenia sobie zdecydowanej tożsamości i przestrzeni także w obecności imprez takiego kalibru jak Fruit Logistica w Berlinie i Fruit Attraction w Madrycie. Pozycja ta umocniła się podczas ostatnich edycji dzięki znacznemu wzrostowi liczby gości i wystawców z Europy Wschodniej i z krajów basenu Morza Śródziemnego.

Według harmonogramu przedstawionego dziś rano podczas zgromadzenia wspólników Cesena Fiera, projekt Macfrut International powinien być gotów do zaprezentowania w ciągu najbliższej edycji targów – w dniach 24 - 26 września 2014 – zaś rok 2015 będzie rokiem testowym, służącym ocenie rozwoju projektu i propozycji zmian.
Dalsze informacje: www.macfrut.com

Przeczytaj również:

Ochrona przed mrozem: o 2 stopnie więcej dzięki ekranom Arrigoni

15 kwiecień 2024
W związku z problemami wynikającymi ze zmiany klimatu, szkody spowodowane późnymi przymrozkami stanowią coraz większe zagrożenie, a zdarzenia tego rodzaju mogą od samego początku zagrozić uprawom i wynikom całego roku rolniczego. Arrigoni oferuje zróżnicowaną gamę innowacyjnych produktów łagodzących niskie temperatury, mogących zapobiegać lub ograniczać występowanie szkód spowodowanych przez mróz. »

Co wydarzyło się w branży spożywczej w ciągu ostatniego miesiąca?

14 kwiecień 2024
Innowacja ma kluczowe znaczenie w SIAL Paris – i nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż w SIAL Start-up Village, która jest prowadzona we współpracy z Sesamers. Obecna w 24 krajach Sesamers to globalna sieć wydarzeń technologicznych zapoczątkowana przez specjalistów w 2015 roku. „Dzięki 10-letniemu doświadczeniu pomagamy innowacyjnym firmom zabłysnąć na scenie, budować lepsze wydarzenia i skalować strategię wpływu” – mówi sieć znana również jako Start-up Sesame. »

W kwietniu Ucima kontynuuje swoją działalność targową

12 kwiecień 2024
Ponad 50 włoskich firm wybiera się na Circle Pack Chile, Djazagro i Korea Pack. Po udanym udziale w targach Propak Vietnam na początku tego miesiąca, Ucima przygotowuje się do kontynuowania międzynarodowej działalności wystawienniczej poprzez obecność na trzech kolejnych targach branżowych, potwierdzając swoje zaangażowanie w promowanie włoskiego przemysłu opakowaniowego na poziomie globalnym. »
Partnerzy