Owoce jagodowe pod lupą

30 czerwiec 2017
Polacy mają coraz większą wiedzę na temat owoców jagodowych. Nasza świadomość o zawartych w tych owocach witaminach i mikroelementach ciągle wzrasta. Z roku na rok o zasadach zdrowego odżywiania wiemy więcej i chętniej poszukujemy informacji na ten temat. Z badań przeprowadzonych w 2017 roku w ramach kampanii „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” wynika, iż 4 na 5 badanych zna korzyści płynące ze spożywania owoców jagodowych.
Ile kosztują, jak wpływają na nasze zdrowie, gdzie i kiedy możemy je kupić? Dzięki odpowiedziom respondentów między innymi na te pytania obliczony został wskaźnik świadomości na temat owoców jagodowych. W Polsce jest on bardzo wysoki i wynosi aż 82,8%. W ciągu 3 lat wzrósł o 6,8%. Jednym z elementów wpływających na wzrost tej świadomości są działania informacyjne prowadzone od 2015 roku w ramach kampanii pn. „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” realizowanej przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej. Akcje odbywają się na rynkach pięciu europejskich państw: Polski, Finlandii, Szwecji, Austrii i Czech. W ramach kampanii prowadzony jest portal www.power-fruits.eu oraz profile na Facebooku, z których można w łatwy i przystępny sposób dowiedzieć się więcej o walorach odżywczych owoców jagodowych, a także poznać ciekawe przepisy na jagodowe dania. W kampanię zaangażowani są także eksperci zajmujący się zdrowym żywieniem, produkcją owoców oraz dziennikarze. Od 3 lat uczestniczą oni w organizowanych przez Związek Sadowników RP w Warszawie, Helsinkach, Sztokholmie, Wiedniu i Pradze spotkaniach informacyjnych.
Popularność europejskich owoców jagodowych rośnie również dlatego, że są one po prostu coraz powszechniej dostępne.

Przeczytaj również:

Fruit Attraction ogłasza nową edycję konkursu Innovation Hub Awards

6 czerwiec 2024
Już kolejny rok Fruit Attraction organizuje nową edycję konkursu Innovation Hub Awards. Nagrody te, honorujące innowacyjność i przedsiębiorczość w branży owocowo-warzywnej, mają na celu wystawianie i współwystawianie firm, które zgłaszają najlepszy projekt, produkt lub usługę, kładąc nacisk na kryteria innowacyjności, zrównoważonego rozwoju, stosowanej technologii i wiedzy. Firmy biorące udział w Fruit Attraction 2024 zainteresowane uczestnictwem mogą to zrobić do 4 września »

Spotkania Biznesowe osiągają wielki finał

4 czerwiec 2024
Zakończenie China Business Meet Up rozpoczyna odliczanie do ASIA FRUIT LOGISTICA. Roadshow Business Meetups osiąga swój wielki finał w Szanghaju, a do powrotu ASIA FRUIT LOGISTICA do Hongkongu pozostało 100 dni. ASIA FRUIT LOGISTICA China Business Meet W dniach 27–28 maja w Szanghaju zgromadziło ponad 1600 specjalistów z branży. Odwiedzający targi spędzili dwa dni na rozmowach i spostrzeżeniach, wysokiej jakości networkingu oraz tętniącym życiem B2B expo skupionym na dynamicznym i szybko rozwijającym się chińskim rynku świeżych produktów. »

Winogrona stołowe z Fresh Energy

4 czerwiec 2024
Fresh Energy jest jednym z egipskich producentów i eksporterów świeżych warzyw i owoców. Fresh Energy oferuje produkty pochodzące ze swojego gospodarstwa, w którym uprawiane są świeże produkty najwyższej jakości, zgodnie z najsurowszymi normami jakościowymi. Fresh Energy z dumą produkuje swoje produkty zgodnie ze standardami Unii Europejskiej zgodnie z wymaganiami klientów hipermarketów takich jak ALDI, Carrefour, Benny’s, Tesco czy LIDL. Fresh Energy oferuje szeroką gamę egipskich winogron. »
Partnerzy