Fruitness, enjoy summer and keep fit! Podbija Danię!

6 czerwiec 2014

Europejski projekt promujący spożywanie owoców przez dzieci prowadzony w niektórych krajach starego kontynentu przygotowuje się na spotkanie nowego, bogatego w inicjatywy i spotkania roku. Światło reflektorów skierowane będzie w szczególności na jeden z krajów uczestniczących w tym programie - Danię.

(Ferrara, 30 kwietnia 2014 r.) Zbliża się lato i jak zwykle podjęte zostaną działania promocyjne w ramach projektu „Fruitness, Enjoy it!“ prowadzonego przez Włoskie Centrum Usług Owocowo-Warzywnych (CSO) i współfinansowanego przez Unię Europejską oraz włoskie Ministerstwo Polityki Rolnej i Leśnictwa. Projekt zrodził się w 2006 r. i jego celem było zachęcanie dzieci i młodzieży poprzez zabawę do spożywania owoców. W zeszłym roku został wznowiony i będzie prowadzony aż do 2016 r., proponując pewne interesujące nowości. Wśród nich jest poszerzenie grupy państw dotychczas objętych projektem, tj. Wielkiej Brytanii, Polski, Niemiec i Szwecji, o nowy kraj - Danię.

fruitness_poster_summer.jpg

Właśnie tam w ciągu najbliższych kilku miesięcy będzie mieć miejsce seria promocji sklepowych oraz inicjatyw, które mają wzbudzić zainteresowanie opinii publicznej niektórymi rodzajami owoców letnich: brzoskwiniami, nektarynkami oraz śliwkami. W kampanii udział wezmą setki punktów sprzedaży i jak zwykle pojawią się plakaty, ulotki, materiały informacyjne oraz specjalne gadżety „Fruitness, Enjoy it!“. Nie zabraknie również nowych totemów multimedialnych, dzięki którym odwiedzający będą mogli za pomocą zwykłego dotknięcia wejść do świata owoców i warzyw. Aby uczestnictwo w działaniach promocyjnych było jeszcze bardziej atrakcyjne i angażujące, latem 2014 r. ponownie pojawią się Mister i Miss Fruitness, czyli nasz muskularny superbohater w zielonym kostiumie oraz jego towarzyszka - zawsze piękna i w dobrej formie dzięki owocom. Obie te postaci będą informować opinię publiczną w miejscach prowadzenia promocji o zaletach i korzyściach spożywania owoców, tj. przede wszystkim o tym, że mają one bardzo dużą zawartość witaminy C (jedna brzoskwinia zawiera 10% zapotrzebowania dziennego), potasu oraz antyutleniaczy, np. betakarotenu i prowitaminy A.. Zgodnie z najnowszymi badaniami w Danii dzienne spożycie owoców na głowę jednego mieszkańca wynosi 197 g, tzn. jest równe średniej europejskiej. W 2011 r. kraj ten wyprodukował ok. 87.000 ton owoców, z czego ponad 30.000 poszło na eksport. Import świeżych produktów owocowych jest wysoki i w 2011 r. przekroczył 400.000 ton (źródło: Freshfel Consumption Monitor 2012). Wielka waga, jaką w krajach nordyckich przywiązuje się do zdrowego i zrównoważonego stylu życia, sprawia, że rynek duński jest wyjątkowo otwarty na wszelkie działania promujące zmianę zwyczajów żywieniowych na lepsze.

Przeczytaj również:

Ochrona przed mrozem: o 2 stopnie więcej dzięki ekranom Arrigoni

15 kwiecień 2024
W związku z problemami wynikającymi ze zmiany klimatu, szkody spowodowane późnymi przymrozkami stanowią coraz większe zagrożenie, a zdarzenia tego rodzaju mogą od samego początku zagrozić uprawom i wynikom całego roku rolniczego. Arrigoni oferuje zróżnicowaną gamę innowacyjnych produktów łagodzących niskie temperatury, mogących zapobiegać lub ograniczać występowanie szkód spowodowanych przez mróz. »

Co wydarzyło się w branży spożywczej w ciągu ostatniego miesiąca?

14 kwiecień 2024
Innowacja ma kluczowe znaczenie w SIAL Paris – i nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż w SIAL Start-up Village, która jest prowadzona we współpracy z Sesamers. Obecna w 24 krajach Sesamers to globalna sieć wydarzeń technologicznych zapoczątkowana przez specjalistów w 2015 roku. „Dzięki 10-letniemu doświadczeniu pomagamy innowacyjnym firmom zabłysnąć na scenie, budować lepsze wydarzenia i skalować strategię wpływu” – mówi sieć znana również jako Start-up Sesame. »

W kwietniu Ucima kontynuuje swoją działalność targową

12 kwiecień 2024
Ponad 50 włoskich firm wybiera się na Circle Pack Chile, Djazagro i Korea Pack. Po udanym udziale w targach Propak Vietnam na początku tego miesiąca, Ucima przygotowuje się do kontynuowania międzynarodowej działalności wystawienniczej poprzez obecność na trzech kolejnych targach branżowych, potwierdzając swoje zaangażowanie w promowanie włoskiego przemysłu opakowaniowego na poziomie globalnym. »
Partnerzy