“FRUITNESS, ENJOY IT!”

15 lipiec 2014

(Ferrara, 11 lipca 2014 r.) Fruitness, Enjoy it!”, projekt pod patronatem CSO (Centrum Usług Owocowo-Warzywnych), współfinansowany przez Unię Europejską i włoskie Ministerstwo Rolnictwa i Leśnictwa, mający na celu promowanie spożycia owoców wśród młodzieży w Danii, Niemczech, Polsce, Wielkiej Brytanii i Szwecji, wkrótce obejmie nową inicjatywę związaną ze zdrowiem i prawidłowym żywieniem.

W najbliższych tygodniach wydany zostanie biuletyn informacyjny skierowany do siedemnastu tysięcy lekarzy i specjalistów związanych ze służbą zdrowia w pięciu krajach uczestniczących w projekcie.  Poświęcony on będzie właściwościom odżywczym i dobroczynnym efektom spożywania owoców, zawierać też będzie skrócone prezentacje badań dotyczących wpływu stylów życia i nawyków żywieniowych na zdrowie publiczne.  Celem jest uwrażliwienie specjalistów związanych ze służbą zdrowia na znaczenie diety opartej na owocach, a tym samym na utrzymanie zdrowego i zrównoważonego stylu życia we wszystkich grupach wiekowych, również wśród dzieci i młodzieży.

Konieczność promowania zdrowych nawyków żywieniowych wśród Europejczyków podyktowana jest również statystykami zebranymi w publikacji Consumption Monitor 2012 wydanej przez Freshfel, uwidaczniającymi tendencję spadkową w spożyciu owoców i warzyw w 27 krajach UE. W roku 2011, w porównaniu do średniej z 5 poprzednich lat, spadek wynosił w przybliżeniu 3%. Te dane pokazują, jak ważne są programy oraz inicjatywy mające na celu uwrażliwienie konsumentów na znaczenie diety obfitującej w produkty owocowo-warzywne, stanowiące naturalne źródło witamin i soli mineralnych.

Projekt “Fruitness, Enjoy it!” od roku 2006 skupia się na wszechstronnych działaniach promocyjno-informacyjnych skierowanych do młodych konsumentów, ich rodzin, handlowców, szkół, instytucji oraz podmiotów służby zdrowia, aby ograniczyć tendencję spadkową w spożyciu owoców obserwowaną już od wielu lat. Program ten, będący pionierem wśród kampanii poświęconych upowszechnianiu zdrowych nawyków żywieniowych u dzieci i młodzieży, zawsze wyróżniał się swoją oryginalną, innowacyjną oraz interaktywną formą komunikacji, opartą na zabawnym języku.

Więcej informacji: www.fruitness.eu

Przeczytaj również:

GPG wprowadza na rynek nową genetykę jeżyn

22 maj 2024
Global Plant Genetics (GPG) i polski program hodowli Rubusa Niwa właśnie zawarły umowę licencyjną na dwie nowe odmiany jeżyny pierwiosnkowej. Umowa dotyczy reprezentowania przez GPG odmian Maryna i Juhas na szeregu terytoriów międzynarodowych. Światowy przemysł jeżynowy rośnie nieprzerwanie od wielu lat i niezwykle istotne jest wprowadzenie na rynek ulepszonych odmian, które pomogą w tym rozwoju i jeszcze bardziej go przyspieszą »

Interpera2024: skupienie się na wizytach technicznych

22 maj 2024
Interpera 2024 zgromadzi międzynarodowy sektor gruszek w dniach 26–27 czerwca w Óbidos w Portugalii. Oprócz głównego dnia konferencji organizatorzy przygotowali gruszkowe wizyty techniczne, których po prostu nie można przegapić! Uczestnicy zapoznają się z uprawą i ochroną gruszek w Portugalii. Program będzie łączył wymianę wiedzy i wizyty w firmach. Uczestnicy Interpera 2024 zostaną przeniesieni do serca regionu gruszkowego Rocha, w obszar znany jako Oeste, gdzie koncentruje się 90% produkcji. »

Macfrut - miejsce, w którym można dowiedzieć się, w jakim kierunku zmierza ten sektor

20 maj 2024
Macfrut, międzynarodowe wydarzenie dla branży świeżych produktów, po raz kolejny spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem wystawców. W trzydniowych targach w Rimini Expo Centre wzięło udział ogółem 56 200 osób, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z rokiem ubiegłym. To była najbardziej ekscytująca edycja jak dotąd i widać, że branża jest dynamiczna i pewna przyszłości. Powodów do zadowolenia z przebiegu tej imprezy jest wiele. »
Partnerzy