(Ferrara, 25 sierpnia 2014 r.) Drugi semestr roku 2014 obfituje w nowości związane z projektem “Fruitness, enjoy it!”, realizowanym pod patronatem CSO (Centrum Usług Owocowo-Warzywnych), współfinansowanym przez Unię Europejską i włoskie Ministerstwo Rolnictwa i Leśnictwa, którego celem jest promowanie owoców w Niemczech, Danii, Polsce, Wielkiej Brytanii i Szwecji.
Przede wszystkim w ostatnich dniach odnowiona została strona internetowa www.fruitness.eu (35 milionów kontaktów wygenerowanych w ciągu 8 lat działalności). Została ona wzbogacona o nowe ilustrację oraz stronę w języku duńskim, która stanowi uzupełnienie dostępnych już stron w językach: włoskim, angielskim, niemieckim, polskim i szwedzkim. Ponadto w ramach rozbudowy tego wielojęzycznego portalu dodano do niego nowe gry i aplikacja, a dotychczasowe zaktualizowano, co czyni stronę ważnym narzędziem zarówno dla dorosłych, jak i dla młodzieży. Najmłodsi mogą grać na komputerze, smartfonie lub tablecie w gry, których bohaterami są Mr i Ms Fruitness, utrzymujący doskonałą formę dzięki regularnemu spożywaniu owoców i warzyw, natomiast starsi z pewnością docenią przydatne wskazówki dotyczące właściwości odżywczych oraz przepisy na zdrowe pyszności, dzięki którym zapewnią sobie i swoim bliskim zdrową i zrównoważoną dietę. Na stronie można jednak znaleźć nie tylko informacje dotyczące owoców i warzyw, ale również porady i wskazówki dotyczące zdrowego stylu życia, uwzględniające znaczenie aktywności fizycznej, zmniejszenia spożycia słodyczy i słodzonych napojów, wyboru tłuszczów dobrej jakości i urozmaiconej diety.
Z myślą o wdrożeniu dodatkowych usług internetowych, wznowiona została również działalność na profilu projektu na portalu Facebook: www.facebook.com/MrFruitness, na którym publikowane są regularnie liczne ciekawostki związane z owocami oraz informacje podkreślające znaczenie ich codziennego spożycia.
Projekt “Fruitness, Enjoy it!” od roku 2006 skupia się na wszechstronnych działaniach promocyjno-informacyjnych skierowanych do młodych konsumentów, ich rodzin, handlowców, szkół, instytucji oraz podmiotów służby zdrowia, aby ograniczyć tendencję spadkową w spożyciu owoców obserwowaną już od wielu lat. Program ten, będący pionierem wśród kampanii poświęconych upowszechnianiu zdrowych nawyków żywieniowych u dzieci i młodzieży, zawsze wyróżniał się swoją oryginalną, innowacyjną oraz interaktywną formą komunikacji, opartą na zabawnym języku.