Turbulent times on the apple market.

21 listopad 2014

In particular, the declining consumption of apples and the Russian embargo are changing market flows. New markets are now becoming the focus of attention for European producer countries. Experts from Europe, North America and New Zealand perceive additional potential for Club varieties.
 
Bolzano, 21st November 2014 - Georg Kössler, President of the South Tyrolean Apple Consortium and Arnold Schuler, Provincial Agriculture Councilor both spoke of a difficult moment in the fruit business, touching even during their opening words on the challenges currently being faced. The bumper crop in Europe and the import embargo imposed by Russia present the marketing people with great challenges. Experts from the leading apple-growing areas around the world are tackling the central questions of marketing throughout this conference: Where is the consumption of the future going to come from? Where are the markets of the future, and how will market flows change?

"We must get out of Europe", stated Helwig Schwartau from Agrarmarkt Informationsgesellschaft, hitting the nail on the head. At present between 10 and 12 million tons of apples are grown in Europe annually, and this trend is a rising one. In particular in eastern Europe, the volume of cultivation will rise, despite the fact that consumption of apples continues to decline. The European markets - according to Schwartau - are saturated while the Russian borders for European apples are closed. The market flows will therefore be trending southwards, to North Africa, the Middle East and Asia. In the classic European markets, Schwartau does however perceive additional potential for Club varieties.

Gottfried Tappeiner, Professor at the University of Innsbruck advises the marketing specialists to focus on consumption patterns. According to him, one thing is clear: apples should replace non-apple products! Apples compete with various other snacks, so need to get more firmly anchored in the awareness of the consumer. 

The Russian embargo presents new challenges, especially for the Polish apple producers, confirmed Dominik Wozniak, from the Rajpol Cooperative (PL), simply because the main customer for Polish apples has severed its trade links.

Steve Lutz from the US sales and marketing organization CMI from Washington State spoke about the challenge facing the American apple market. Apple farming in the US has undergone profound changes: the number of producers has been declining sharply ever since 1997 and the cultivated area has also shrunk by one quarter while production volumes have remained the same. America is witnessing a similar decline in consumption to Europe. However, 'Club varieties' such as Honey Crisp, Pink Lady and Ambrosia remain popular, and demand is high. Nonetheless,
Steve Lutz views the issue of retaining long-term customer loyalty as a major challenge.

Peter Beaven, President of WAPA, also places great hopes in the Club varieties. At Interpoma he reported on the challenges on the New Zealand apple market.

Przeczytaj również:

POLECO 2024 – biznesowe wydarzenie dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska

6 listopad 2024
Targi POLECO 2024 potwierdziły swój status kluczowego wydarzenia biznesowego w branży ochrony środowiska i gospodarki komunalnej, przyciągając ponad 5000 uczestników gotowych nawiązać wartościowe kontakty handlowe oraz wymienić się wiedzą o najnowszych trendach i technologiach w tej dynamicznie rozwijającej się branży. Wystawcy z 10 krajów zaprezentowali innowacyjne rozwiązania – od zaawansowanych maszyn do segregacji i recyklingu »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID

5 listopad 2024
Przeprowadzone testy na terenie zakładu wyrobów spożywczych potwierdziły, że technologia RFID sprawdzi się w optymalizacji procesu inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi we wszystkich wskazanych lokalizacjach. Szacunki wskazują, iż przy liczbie 10 tys. środków trwałych do zinwentaryzowania metodą tradycyjną potrzeba 30 pełnych dni, a za pomocą RFID 2 dni, natomiast samo tworzenie raportu zajmie 5 min przy 5 dniach metodą ręczną. »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID na przykładzie producenta spożywczego

5 listopad 2024
Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej. »
Partnerzy