“FRUITNESS, ENJOY IT!”

15 lipiec 2014

(Ferrara, 11 lipca 2014 r.) Fruitness, Enjoy it!”, projekt pod patronatem CSO (Centrum Usług Owocowo-Warzywnych), współfinansowany przez Unię Europejską i włoskie Ministerstwo Rolnictwa i Leśnictwa, mający na celu promowanie spożycia owoców wśród młodzieży w Danii, Niemczech, Polsce, Wielkiej Brytanii i Szwecji, wkrótce obejmie nową inicjatywę związaną ze zdrowiem i prawidłowym żywieniem.

W najbliższych tygodniach wydany zostanie biuletyn informacyjny skierowany do siedemnastu tysięcy lekarzy i specjalistów związanych ze służbą zdrowia w pięciu krajach uczestniczących w projekcie.  Poświęcony on będzie właściwościom odżywczym i dobroczynnym efektom spożywania owoców, zawierać też będzie skrócone prezentacje badań dotyczących wpływu stylów życia i nawyków żywieniowych na zdrowie publiczne.  Celem jest uwrażliwienie specjalistów związanych ze służbą zdrowia na znaczenie diety opartej na owocach, a tym samym na utrzymanie zdrowego i zrównoważonego stylu życia we wszystkich grupach wiekowych, również wśród dzieci i młodzieży.

Konieczność promowania zdrowych nawyków żywieniowych wśród Europejczyków podyktowana jest również statystykami zebranymi w publikacji Consumption Monitor 2012 wydanej przez Freshfel, uwidaczniającymi tendencję spadkową w spożyciu owoców i warzyw w 27 krajach UE. W roku 2011, w porównaniu do średniej z 5 poprzednich lat, spadek wynosił w przybliżeniu 3%. Te dane pokazują, jak ważne są programy oraz inicjatywy mające na celu uwrażliwienie konsumentów na znaczenie diety obfitującej w produkty owocowo-warzywne, stanowiące naturalne źródło witamin i soli mineralnych.

Projekt “Fruitness, Enjoy it!” od roku 2006 skupia się na wszechstronnych działaniach promocyjno-informacyjnych skierowanych do młodych konsumentów, ich rodzin, handlowców, szkół, instytucji oraz podmiotów służby zdrowia, aby ograniczyć tendencję spadkową w spożyciu owoców obserwowaną już od wielu lat. Program ten, będący pionierem wśród kampanii poświęconych upowszechnianiu zdrowych nawyków żywieniowych u dzieci i młodzieży, zawsze wyróżniał się swoją oryginalną, innowacyjną oraz interaktywną formą komunikacji, opartą na zabawnym języku.

Więcej informacji: www.fruitness.eu

Przeczytaj również:

Ochrona przed mrozem: o 2 stopnie więcej dzięki ekranom Arrigoni

15 kwiecień 2024
W związku z problemami wynikającymi ze zmiany klimatu, szkody spowodowane późnymi przymrozkami stanowią coraz większe zagrożenie, a zdarzenia tego rodzaju mogą od samego początku zagrozić uprawom i wynikom całego roku rolniczego. Arrigoni oferuje zróżnicowaną gamę innowacyjnych produktów łagodzących niskie temperatury, mogących zapobiegać lub ograniczać występowanie szkód spowodowanych przez mróz. »

Co wydarzyło się w branży spożywczej w ciągu ostatniego miesiąca?

14 kwiecień 2024
Innowacja ma kluczowe znaczenie w SIAL Paris – i nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż w SIAL Start-up Village, która jest prowadzona we współpracy z Sesamers. Obecna w 24 krajach Sesamers to globalna sieć wydarzeń technologicznych zapoczątkowana przez specjalistów w 2015 roku. „Dzięki 10-letniemu doświadczeniu pomagamy innowacyjnym firmom zabłysnąć na scenie, budować lepsze wydarzenia i skalować strategię wpływu” – mówi sieć znana również jako Start-up Sesame. »

W kwietniu Ucima kontynuuje swoją działalność targową

12 kwiecień 2024
Ponad 50 włoskich firm wybiera się na Circle Pack Chile, Djazagro i Korea Pack. Po udanym udziale w targach Propak Vietnam na początku tego miesiąca, Ucima przygotowuje się do kontynuowania międzynarodowej działalności wystawienniczej poprzez obecność na trzech kolejnych targach branżowych, potwierdzając swoje zaangażowanie w promowanie włoskiego przemysłu opakowaniowego na poziomie globalnym. »
Partnerzy