Apetyt na ekologię i tradycję

26 styczeń 2016
Polacy coraz więcej uwagi przywiązują do żywności organicznej i produktów z certyfikatami. Równie chętnie sięgamy po żywność tradycyjną, lokalną czy pochodzącą „prosto od rolnika”.Rynek żywności ekologicznej w Polsce wciąż jest nienasycony, ale popyt na bio produkty rośnie bardzo szybko. Szacunkowa wartość tego rynku w naszym kraju wynosi około 700 mln złotych – co stanowi niespełna 0,3% całego sektora spożywczego.

„Polski rynek certyfikowanych, ekologicznych produktów wciąż jest rynkiem początkującym  w porównaniu z rynkami innych krajów UE, chociaż dynamika rozwoju  (ok. 20% rocznie) jest odczuwalna. Ten rynek jest wymagający, ale ma obiecujące perspektywy. Patrząc na tempo jego rozwoju w UE optymistycznie prognozujemy  przyszłość. Apetyt na ekologiczne produkty jeszcze długo w Polsce nie będzie zaspokojony, a zainteresowanie ekologiczną żywnością będzie nadal rosło” – mówi Katarzyna Kot, dyrektor marketingu firmy Pharmovit, która będzie jednym z wystawców specjalnej strefy EcoFood podczas III edycji Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw. 

W Polsce działa około 800 specjalistycznych sklepów ze zdrową żywnością. Funkcjonują one głównie w dużych miastach, choć rosnąca popularność żywności organicznej powoduje, że te sklepy coraz częściej przenoszą się również do mniejszych aglomeracji. Ponadto coraz częściej sieci handlowe i dyskonty wzbogacają ofertę o produkty z certyfikatami jakości, oznaczone ekologicznym liściem lub unijnymi znakami Chronione Oznaczenie Geograficzne, Chroniona Nazwa Pochodzenia, Gwarantowana Tradycyjna Specjalność.

Na wzrost spożycia produktów ekologicznych, tradycyjnych i regionalnych wpływ ma stopniowe podnoszenie świadomości polskich konsumentów odnośnie tych wyrobów – metod produkcji, zachowania dbałości o środowisko naturalne, niezmiennych od lat receptur, kontroli odpowiednich instytucji nad procesem wytwarzania. Polacy czerpią swoją wiedzę z licznych kampanii promocyjnych eksponujących walory tego typu żywności, pokazujących jej producentów, wyjaśniających skąd się bierze wyjątkowość danych produktów. Ponadto rozwojowi rynku żywności organicznej i tradycyjnej sprzyja większa dostępność tych produktów oraz ich spadająca cena.
Zainteresowanie ze strony konsumentów stymuluje producentów, którzy w ekologii czy tradycji dostrzegają szansę na rozwój.

„Obecnie w Polsce panuje moda na wyroby ekologiczne. Można nazwać to również modą na zdrowie. Każdy certyfikat zobowiązuje nas – producentów, do stawiania sobie poprzeczki coraz wyżej. Obecnie, chcąc pójść z duchem czasu, wymagającymi gustami konsumentów, a co za tym idzie, nowoczesnymi trendami na rynku żywności dążymy do wytwarzania produktów idealnych smakiem bez wykorzystywania wspomagaczy. Współpraca z rolnikami, którzy uprawiają warzywa w czystych rejonach Polski oraz doskonalenie przekazywanej z pokolenia na pokolenie receptury pozwala osiągnąć założony cel – produkt, do którego klienci nieustannie powracają”
– przekonuje Katarzyna Surowiec z tradycyjnej, rodzinnej firmy Ogródek Dziadunia.

Rosnące znaczenie tego typu żywności w Polsce i na świecie dostrzegli organizatorzy targów WorldFood Warsaw. Podczas III edycji wystawy odbędzie się specjalna strefa EcoFood dedykowana produktom organicznym i żywności z certyfikatami. Na producentów czeka specjalna oferta wystawiennicza, dużo możliwości biznesowych, a także bogaty program merytoryczny, który jednego dnia w całości będzie poświęcony ekologii.

„Strefa EcoFood to idealne miejsce zarówno do podtrzymywania  relacji z klientami, jak i do pozyskiwania nowych kontaktów biznesowych. Zapotrzebowanie na certyfikowane produkty ekologiczne wciąż rośnie a tego typu targi to bardzo dobre miejsce, żeby zaprezentować swoją ofertę, zwłaszcza że od początku 2016 roku wprowadziliśmy kilkanaście nowych produktów” – przekonuje Katarzyna Kot z firmy Pharmovit produkującej żywność bio i funkcjonalną.

III edycja biznesowych targów WorldFood Warsaw odbędzie się w dniach 19-21 kwietnia 2016 w Warszawskim Centrum EXPO XXI.

Więcej informacji: www.worldfood.pl

Przeczytaj również:

Andaluzja, region gościnny na targach Fruit Attraction 2024

26 wrzesień 2024
Andaluzja będzie uczestniczyć jako region gościnny w 16. edycji targów Fruit Attraction. Rząd regionalny Andaluzji, za pośrednictwem regionalnego Ministerstwa Rolnictwa, Rybołówstwa, Wody i Rozwoju Wsi, ma na celu promocję regionalnego sektora rolno-spożywczego, wyróżniając się jako jeden z głównych sponsorów trzeci rok z rzędu. Na targach obecni będą profesjonaliści z całego łańcucha wartości sektora owoców i warzyw, w którym Andaluzja wyróżnia się jako światowy lider. »

Blue Whale® realizuje na Fruit Attraction swoje zobowiązanie wobec konsumentów

26 wrzesień 2024
Francuski kolektyw przedstawia wyniki międzynarodowego badania nawyków i preferencji konsumentów. Zrównoważony rozwój, dywersyfikacja i innowacje odmianowe, kamienie węgielne strategii wzrostu. W tym roku wiodąca francuska spółdzielnia Blue Whale® po raz kolejny zaprezentuje swoją ofertę na targach Fruit Attraction w dniach 8–10 października w Madrycie. Tym razem zrobi to na stoisku o powierzchni 130 m2 w hali 6, hali C07, z jasną wizją na przyszłość »

Awokado będzie gwiazdą kolejnej edycji Fruit Attraction

25 wrzesień 2024
W ten sposób targi skoncentrują różne inicjatywy wokół tej superżywności, której sukces znacznie wzrósł w ostatnich latach zarówno pod względem konsumpcji, jak i handlu międzynarodowego. Oprócz prezentacji Interprofesjonalnej Organizacji Awokado i Mango na Fruit Attraction, dzień przed rozpoczęciem targów, w poniedziałek 7 października odbędzie się Globalny Kongres Awokado, aby pomóc w dalszym pozycjonowaniu awokado na arenie międzynarodowej. »
Partnerzy