BIOFRUIT CONGRESS 2020 - All you need to know for the most sustainable demand

21 październik 2020

Registration at www.biofruitcongress.com and www.ifema.es/en/fruit-attraction

DAY 1 – 20/10/20

15.00-16.30

What's going on in the world of organic F&V? Let's talk about global demand, the latest trends and strategies in the EU market.  

15:00   Welcoming
by Raul Calleja,
director of FRUIT ATTRACTION 
 
15:05   World demand for organic fresh produce & impact of Covid-19 on healthy-eating trend
by Pierre Escodo,
editor of EUROFRESH DISTRIBUTION 
 
15:15   “Farm-to-Fork” strategy: the objectives of the “EU green deal”. What are the possible action plans for the F&V sector?
Speaker: DG Agri officer, Horticulture division, European Commission 
 
15:30   The role and development of organics and the shifting use of labels to communicate sustainability
Speaker: Tea Thaning,
food analyst at EUROMONITOR INTERNATIONAL  

15:45   BRICS market opportunities: Omni-channel sourcing strategies for organic fresh produce in China
Speaker: Sophia Yan Xue,
head of procurement of Chumbo.com 

16:00   Discussion: Diversifying products and channels, Spanish success stories 

Speakers: Francisco Belmonte, CEO of BIOSABOR 
Paco Casallo, CEO of HACIENDAS BIO 
Adolfo Garcia, CEO of CAMPO SEVEN  

DAY 2 – 21/10/20
15.00-16.30

What other sustainable and effective value chains are there to meet consumer demand? The panels will discuss alternative competitive supply chains. 
 
15:00   New zero-residue labels: the challenge to supply more sustainable and competitive products
Speaker: Javier Arizmendi,
director or ZERYA 
 
15:15   France: consumers with multiple demands:The Auchan group’s responsible supply chain
Speaker: Pierre Escodo,
editor of EUROFRESH DISTRIBUTION 
 
15:30   Climate targets or revenue targets?BE CLIMATE connects both.
Speaker: Mike Port,
CEO of PORT INTERNATIONAL 
 
15:45   Permaculture: a possible next stepbeyond organics
Speaker: Didier Fleury
LEHMANN-NATURE business development manager 

16:00   Discussion: How to improve engagement and transparency of certified labels for a greater impact on health, society and the environment. 

DAY 3 – 22/10/20
15.00-16.30

How to make a difference with organics. Boosting cooperation between breeding & retail and improving organic value chains together. 
 
15:00   How organic breeding can bring more value chains
Speaker: Maria Teresa Lazzaro from FIBL 
 
15:15   How to improve quality at retail through better cooperation with breeding
Speaker: Carlo Murer,
supermarket chain manager of ECOR NATURASI 
 
15:30   German market requirements for vegetable varieties free from cell-fusion breeding technology
Speaker: vegetable breeder Holger Scharpenberg,
from Bundesverband Naturkost Naturwaren - BNN 
 
15:45   Success Stories with new organic varietiesand consumer brands
Speaker: Christof Flörchinger from VITALIS 

More information: www.biofruitcongress.com

Przeczytaj również:

Ochrona przed mrozem: o 2 stopnie więcej dzięki ekranom Arrigoni

15 kwiecień 2024
W związku z problemami wynikającymi ze zmiany klimatu, szkody spowodowane późnymi przymrozkami stanowią coraz większe zagrożenie, a zdarzenia tego rodzaju mogą od samego początku zagrozić uprawom i wynikom całego roku rolniczego. Arrigoni oferuje zróżnicowaną gamę innowacyjnych produktów łagodzących niskie temperatury, mogących zapobiegać lub ograniczać występowanie szkód spowodowanych przez mróz. »

Co wydarzyło się w branży spożywczej w ciągu ostatniego miesiąca?

14 kwiecień 2024
Innowacja ma kluczowe znaczenie w SIAL Paris – i nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż w SIAL Start-up Village, która jest prowadzona we współpracy z Sesamers. Obecna w 24 krajach Sesamers to globalna sieć wydarzeń technologicznych zapoczątkowana przez specjalistów w 2015 roku. „Dzięki 10-letniemu doświadczeniu pomagamy innowacyjnym firmom zabłysnąć na scenie, budować lepsze wydarzenia i skalować strategię wpływu” – mówi sieć znana również jako Start-up Sesame. »

W kwietniu Ucima kontynuuje swoją działalność targową

12 kwiecień 2024
Ponad 50 włoskich firm wybiera się na Circle Pack Chile, Djazagro i Korea Pack. Po udanym udziale w targach Propak Vietnam na początku tego miesiąca, Ucima przygotowuje się do kontynuowania międzynarodowej działalności wystawienniczej poprzez obecność na trzech kolejnych targach branżowych, potwierdzając swoje zaangażowanie w promowanie włoskiego przemysłu opakowaniowego na poziomie globalnym. »
Partnerzy