Kiwi

2 grudzień 2015

Promowanie spożycia owoców zawiera również analizę branży na poziomie międzynarodowym. Z tego powodu CSO (Centrum Usług Owocowo-Warzywnych) - promotor projektu Fruitness, enjoy it!, współfinansowanego przez Unię Europejską i rząd włoski, koncentruje się na jednym z owoców objętych projektem, który w tych tygodniach osiąga apogeum swojego sezonu handlowego: kiwi.

Kiwi jest owocem, który od 2005 roku uzyskał rosnące uznanie, o czym świadczą dane odnotowane na poziomie europejskim. Wśród najważniejszych Krajów produkujących kiwi w UE28 na pierwszym miejscu znajdują się Włochy z produkcją rzędu   495.505 ton zaplanowaną na lata 2015/2016 i prawie 24.450 ha objętych uprawami kiwi (na plantacjach liczących ponad 2 lata). Kolejne miejsce zajmuje Grecja z przewidywaną ilością 170.000 ton, po niej  Francja  z 60.000 ton i Portugalia z 24.000 ton.
Podczas ostatniej kampanii eksport włoskiego kiwi osiągnął wysokość 323.000 ton. Wśród głównych odbiorców Krajów UE28 prawie wszystkie wykazały wzrost dodatni w porównaniu z rokiem poprzednim: Niemcy + 1%, Francja + 30%, Holandia i Wielka Brytania + 12%, zaś w Hiszpanii utrzymała się stała wielkość obrotu. Ilości nieznacznie niższe odnotowano natomiast w Polsce, Belgii, Austrii i na Litwie.

Pasjonatom kiwi dzisiejszy rynek oferuje szereg alternatyw. Tradycyjnym owocom o zielonym miąższu towarzyszą odmiany o innym kolorze miąższu i innym smaku, jak np. kiwi żółte.
Kiwi idealnie się nadaje do spożycia na świeżo, ale jest również znakomitym składnikiem w kuchni, do deserów, koktajli i słonych potraw.  Jest to owoc o doskonałych właściwościach odżywczych, bogaty w witaminę C i inne składniki idealnie spełniające wiele funkcji korzystnych dla zdrowia, wyniku czego można go uznać za prawdziwy zapas energii. Nic dziwnego, że jest jednym z głównych liderów projektu Fruitness, enjoy it!, uaktualnionego w 2013 roku dla promowania korzystnego wpływu spożywania owoców wśród dorosłej młodzieży w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwecji, Danii i Polsce.

W celu rozpowszechniania i informowania konsumentów o pozytywnych efektach włączenia kiwi do stylu odżywiania w ramach kampanii Fruitness, enjoy it!, od końca listopada do stycznia zaplanowano liczne degustacje i promocje zarówno w Niemczech, jak i w Wielkiej Brytanii w punktach sprzedaży pod głównymi szyldami wielkiej dystrybucji.

Press information: Fruitecom Srl

Przeczytaj również:

Pole testowe o powierzchni około 3000 m2 na targach Macfrut 2024

23 kwiecień 2024
Innowacje branży zostaną zaprezentowane na powierzchni około 3000 metrów kwadratowych, podzielonej na dwie hale: jedną przeznaczoną do uprawy owoców (Hala C1 - Agri Field Solution) i drugą do produkcji bezglebowej techniki, ogrodnictwo komercyjne i przemysłowe oraz mechanizacja (hala A1 – Machinery Solutions). Oba te obszary pozwalają odwiedzającym przekonać się na własne oczy, co mogą zastosować w praktyce we własnym gospodarstwie. »

Pierwsza edycja Fruit Attraction w Brazylii odzwierciedla potencjał brazylijskiego sektora owoców i warzyw

22 kwiecień 2024
Fruit Attraction, jedne z wiodących na świecie międzynarodowych targów branży owocowo-warzywnej, zakończyły swoją pierwszą edycję w Brazylii, na terenie São Paulo Expo. Trzydniowe wydarzenie zgromadziło cały łańcuch produkcyjny sektora, z obecnością 45 krajów i 8 stanów brazylijskich (São Paulo, Bahia, Pernambuco, Rio Grande do Norte, Maranhão, Pará, Espírito Santo i Paraná) oraz 12 000 gości . »

Nowe zabezpieczenia w branży spożywczej – ekologia w centrum uwagi

22 kwiecień 2024
Biorąc pod uwagę cele zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym, gdzie jednym z nim jest ograniczenie ilości odpadów opakowaniowych, coraz więcej firm poszukuje opakowań w pełni przyjaznych środowisku. Dlatego już dziś firma Silny&Salamon wprowadza zamknięcia do opakowań produktów spożywczych wykonane w całości z biomateriałów i nadające się do przetworzenia. »
Partnerzy