FRUITNESS, ENJOY IT! w Polsce

25 marzec 2015

Nieprzerwany marsz “Fruitness, Enjoy it!”, projektu pod patronatem CSO - Centrum Usług Owocowo-Warzywnych, współfinansowanego przez Unię Europejską oraz włoskie Ministerstwo Rolnictwa i Leśnictwa w celu stymulowania spożycia owoców w Polsce, Danii, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Szwecji trwa. Dobiegający w tym roku końca program obrał sobie właśnie Polskę na miejsce spotkania, którego tematem były visual merchandising i promocje w punkcie sprzedaży: ogromna możliwość - owoc współpracy pomiędzy producentami i supermarketami - by zadziałać jako katalizator zainteresowania konsumenta i dać impuls do zakupu owoców i warzyw. W spotkaniu, które odbyło się w Warszawie dnia 5 marca, uczestniczyli liczni dziennikarze reprezentujący tytuły branżowe, operatorzy handlu oraz przedstawiciele instytucji.
"Polska należy do krajów, które począwszy od roku 2006 do chwili obecnej wykazały największe zainteresowanie tematyką i treściami projektu “Fruitness, Enjoy it!”” - skomentował Federico Milanese, odpowiedzialny za umiędzynarodowienie CSO. “Wskazują na to również dane dotyczące dostępu do strony internetowej www.fruitness.eu oraz pochodzenie fanów strony www.facebook.com/MrFruitness na portalu Facebook. Uznaliśmy więc za ważne spotkanie z tymi, którzy razem z nami dzień po dniu zaangażowani są w ogromne wyzwanie, jakim jest zachęcanie osób do spożywania większej ilości owoców i warzyw oraz wprowadzenia zdrowszych nawyków żywieniowych. To wybór osobisty, który jednak można stymulować dzięki inicjatywom ad hoc, takie jak te, które od lat realizujemy w ramach projektu" - podsumował.
W spotkaniu w Warszawie udział wzięli również wiodący producenci włoscy, którzy mieli okazję podyskutować z obecnymi polskimi operatorami na zaplanowane tematy. Między innymi, oprócz projektu “Fruitness, Enjoy it!”,dyskutowano również o kluczowych cechach branży owocowo-warzywnej w krajach śródziemnomorskich oraz o możliwości synergicznego opracowywania działań ukierunkowanych na podbicie serc konsumentów. Spotkanie to umożliwiło ponadto zaprezentowanie trendów w produkcji i handlu owocami i warzywami w Polsce - kraju, w którym owoce uprawia się na powierzchni około 420000 hektarów, a produkcja oscyluje obecnie na poziomie około 3,5 miliona ton rocznie. Wśród najważniejszych upraw na pierwszy plan wysuwają się jabłka, stanowiące aż 72% produkcji owoców. Innymi ważnymi uprawami są truskawki, stanowiące 4% łącznej produkcji owoców oraz owoce leśne osiągające 11%, za którymi plasują się mniejsze ilości czereśni, wiśni, śliwek i gruszek.

mat. Biuro Prasowe Fruitness, Enjoy it!

Przeczytaj również:

POLECO 2024 – biznesowe wydarzenie dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska

6 listopad 2024
Targi POLECO 2024 potwierdziły swój status kluczowego wydarzenia biznesowego w branży ochrony środowiska i gospodarki komunalnej, przyciągając ponad 5000 uczestników gotowych nawiązać wartościowe kontakty handlowe oraz wymienić się wiedzą o najnowszych trendach i technologiach w tej dynamicznie rozwijającej się branży. Wystawcy z 10 krajów zaprezentowali innowacyjne rozwiązania – od zaawansowanych maszyn do segregacji i recyklingu »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID

5 listopad 2024
Przeprowadzone testy na terenie zakładu wyrobów spożywczych potwierdziły, że technologia RFID sprawdzi się w optymalizacji procesu inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi we wszystkich wskazanych lokalizacjach. Szacunki wskazują, iż przy liczbie 10 tys. środków trwałych do zinwentaryzowania metodą tradycyjną potrzeba 30 pełnych dni, a za pomocą RFID 2 dni, natomiast samo tworzenie raportu zajmie 5 min przy 5 dniach metodą ręczną. »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID na przykładzie producenta spożywczego

5 listopad 2024
Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej. »
Partnerzy