Granaty Mollar ELCHE

7 listopad 2015
Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Granatów Elche zorganizowało spotkanie promocyjne dla przedstawicieli mediów. Celem tego spotkania była promocja Granatów Mollar Elche za pośrednictwem portali społecznościowych, prasy, blogów gastronomiczny i innych platform cyfrowych.
Gospodarze przybliżyli zaproszonym gościom cechy roślin, proces pakowania i propozycje kulinarne z wykorzystaniem granatów Mollar Elche.

2015-11-08-granaty3.jpg

Aby zwiększyć popularność granatów Mollar Elche zorganizowano wycieczkę, na której dziennikarze poznali proces uprawy garnatów.
Jose Manuel Blasco pokazał jak należy obierać granaty i jakie są różnice na podstawie degustacji dwóch odmian Mollar Elche i Wonderfull. Mollar Elche jest słodki, a jego zewnętrzny kolor waha się od kremu do głębokiej czerwieni w odróżnieniu od odmiany Wonderfull, który jest bardziej czerwony na zewnątrz a jego smak jest bardziej kwaśny.
Następnie goście zobaczyli proces pakowania owoców i jak je zachować w idealnym stanie aby trafiły na rynek z gwarancją jakości.
Event zawierał również wycieczkę krajoznawczą, zwiedzanie zabytkowego centrum miasta, poznanie obyczajów i więzi kulturalnych.
Na zakończenie dnia, przybyli goście zostali zaproszeni do Restauracji Granaíno na degustację pysznych dań przygotowanych z wykorzystaniem garnatów Mollar Elche.
Wśród potraw znalazły się dania z sarniny z dodatkiem soku z granatów i oleju chili, różowy czosnek z krewetkami, koka z pieczoną papryką i sardynkami, pestki granatów z pigwą i serem.
Goście mieli okazję degustować również ciepłe marynowane ostrygi z dodatkiem granatów; bułeczki z szynką i pestkami granata; tatar z tuńczyka z pestkami granata i marynowaną czerwoną cebulą; grilowane mątwy z sosem robellones, pestkami granata, słodkiego chili i piwa imbirowego.
Szef kuchni Fran Castell przygotował pyszny deser o nazwie ‘Camp d’Elx’ z ciasta, cytrusów, lawendy i kremowej, migdałowej pianki z dadatkiem pestek granatów Mollar Elche.

2015-11-08-granaty2.jpg2015-11-08-granaty.jpg

Przeczytaj również:

Pole testowe o powierzchni około 3000 m2 na targach Macfrut 2024

23 kwiecień 2024
Innowacje branży zostaną zaprezentowane na powierzchni około 3000 metrów kwadratowych, podzielonej na dwie hale: jedną przeznaczoną do uprawy owoców (Hala C1 - Agri Field Solution) i drugą do produkcji bezglebowej techniki, ogrodnictwo komercyjne i przemysłowe oraz mechanizacja (hala A1 – Machinery Solutions). Oba te obszary pozwalają odwiedzającym przekonać się na własne oczy, co mogą zastosować w praktyce we własnym gospodarstwie. »

Pierwsza edycja Fruit Attraction w Brazylii odzwierciedla potencjał brazylijskiego sektora owoców i warzyw

22 kwiecień 2024
Fruit Attraction, jedne z wiodących na świecie międzynarodowych targów branży owocowo-warzywnej, zakończyły swoją pierwszą edycję w Brazylii, na terenie São Paulo Expo. Trzydniowe wydarzenie zgromadziło cały łańcuch produkcyjny sektora, z obecnością 45 krajów i 8 stanów brazylijskich (São Paulo, Bahia, Pernambuco, Rio Grande do Norte, Maranhão, Pará, Espírito Santo i Paraná) oraz 12 000 gości . »

Nowe zabezpieczenia w branży spożywczej – ekologia w centrum uwagi

22 kwiecień 2024
Biorąc pod uwagę cele zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym, gdzie jednym z nim jest ograniczenie ilości odpadów opakowaniowych, coraz więcej firm poszukuje opakowań w pełni przyjaznych środowisku. Dlatego już dziś firma Silny&Salamon wprowadza zamknięcia do opakowań produktów spożywczych wykonane w całości z biomateriałów i nadające się do przetworzenia. »
Partnerzy