Cydr produktem z potencjałem
16 wrzesień 2016
Lubelskie Święto Młodego Cydru odbędzie się już w najbliższą sobotę 17 września w Lublinie. Podczas tegorocznej edycji będziemy też rozmawiać o potencjale cydru w kontekście produktów regionalnych. Dyskusja połączona z degustacją komentowaną odbędzie się w Restauracji Trybunalska o godz. 13.00, przy ul. Rynek 4. Gospodarzem wydarzenia jest Lubelskie Stowarzyszenie Miłośników Cydru. Obowiązują wcześniejsze zapisy.
Spotkanie branżowe odbędzie się w formie panelu dyskusyjnego. Wezmą w nim udział producenci cydru, sadownicy, naukowcy, sommelierzy i eksperci rynkowi. Tematem przewodnim będzie potencjał cydru, jako produktu regionalnego. Dyskusję poprowadzi Tomasz Prange-Barczyński, redaktor naczelny Magazynu Wino. To kolejna z atrakcji towarzyszących tegorocznej edycji Lubelskiego Święta Młodego Cydru.
- Tak jak Toskania nie mówi o winogronach, tylko o kulturze wina, my również nie chcemy już tylko dyskutować o polskich jabłkach, ale także o bogactwie polskich cydrów. Konsumenci oczekują od nas różnorodności. Święto będzie pierwszą okazją do pełnego rozsmakowania się w tej różnorodności, zapowiedzią zmian, które czekają cały rynek cydru - mówił Robert Ogór, prezes AMBRA S.A., producenta Cydru Lubelskiego podczas konferencji prasowej zapowiadającej tegoroczne Lubelskie Święto Młodego Cydru.
W sobotę poznamy kolejne opinie na ten temat. Wśród zagadnień spotkania są m.in. warunki produkcji i sprzedaży cydru, narzędzia i możliwości promocji produktu, szanse oraz zagrożenia rozwoju branży cydrów rzemieślniczych.
Dyskusji towarzyszyć będzie degustacja komentowana cydrów.
Swój udział w spotkaniu potwierdzili:
- Tomasz Porowski - Stowarzyszenia Polskie Cydry Autorskie oraz Cydr Ignaców
- Tomasz Solis - Stowarzyszenie Lubelskie Stowarzyszenie Miłośników Cydru
- Artur Dubaj - Główny Technolog AMBRA S.A.
- Dr Agata Czyżowska oraz dr inż. Agnieszka Nowak - Politechnika Łódzka, Wydział Biotechnologii i Nauki Żywności.
Wstęp wolny. Liczba miejsc ograniczona. Obowiązują zapisy mailowe: wwilkos@interia.pl
Materiały prasowe: Kuźnia PR
Przeczytaj również: