Kiwi

2 grudzień 2015

Promowanie spożycia owoców zawiera również analizę branży na poziomie międzynarodowym. Z tego powodu CSO (Centrum Usług Owocowo-Warzywnych) - promotor projektu Fruitness, enjoy it!, współfinansowanego przez Unię Europejską i rząd włoski, koncentruje się na jednym z owoców objętych projektem, który w tych tygodniach osiąga apogeum swojego sezonu handlowego: kiwi.

Kiwi jest owocem, który od 2005 roku uzyskał rosnące uznanie, o czym świadczą dane odnotowane na poziomie europejskim. Wśród najważniejszych Krajów produkujących kiwi w UE28 na pierwszym miejscu znajdują się Włochy z produkcją rzędu   495.505 ton zaplanowaną na lata 2015/2016 i prawie 24.450 ha objętych uprawami kiwi (na plantacjach liczących ponad 2 lata). Kolejne miejsce zajmuje Grecja z przewidywaną ilością 170.000 ton, po niej  Francja  z 60.000 ton i Portugalia z 24.000 ton.
Podczas ostatniej kampanii eksport włoskiego kiwi osiągnął wysokość 323.000 ton. Wśród głównych odbiorców Krajów UE28 prawie wszystkie wykazały wzrost dodatni w porównaniu z rokiem poprzednim: Niemcy + 1%, Francja + 30%, Holandia i Wielka Brytania + 12%, zaś w Hiszpanii utrzymała się stała wielkość obrotu. Ilości nieznacznie niższe odnotowano natomiast w Polsce, Belgii, Austrii i na Litwie.

Pasjonatom kiwi dzisiejszy rynek oferuje szereg alternatyw. Tradycyjnym owocom o zielonym miąższu towarzyszą odmiany o innym kolorze miąższu i innym smaku, jak np. kiwi żółte.
Kiwi idealnie się nadaje do spożycia na świeżo, ale jest również znakomitym składnikiem w kuchni, do deserów, koktajli i słonych potraw.  Jest to owoc o doskonałych właściwościach odżywczych, bogaty w witaminę C i inne składniki idealnie spełniające wiele funkcji korzystnych dla zdrowia, wyniku czego można go uznać za prawdziwy zapas energii. Nic dziwnego, że jest jednym z głównych liderów projektu Fruitness, enjoy it!, uaktualnionego w 2013 roku dla promowania korzystnego wpływu spożywania owoców wśród dorosłej młodzieży w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwecji, Danii i Polsce.

W celu rozpowszechniania i informowania konsumentów o pozytywnych efektach włączenia kiwi do stylu odżywiania w ramach kampanii Fruitness, enjoy it!, od końca listopada do stycznia zaplanowano liczne degustacje i promocje zarówno w Niemczech, jak i w Wielkiej Brytanii w punktach sprzedaży pod głównymi szyldami wielkiej dystrybucji.

Press information: Fruitecom Srl

Przeczytaj również:

Technologie cyfrowe, które przewidują „sad jabłkowy przyszłości”

27 maj 2024
Technologie cyfrowe torujące drogę do „sadu jabłoniowego przyszłości” – to wspólny wątek, który połączy wiele wydarzeń proponowanych na Interpoma 2024, a Nagroda Interpoma 2024 nie będzie tu wyjątkiem. Zostanie przyznana technologiom cyfrowym, które umożliwiają postęp w zrównoważonym zarządzaniu sadami jabłoniowymi, powodując na przykład znaczną redukcję stosowania pestycydów i nawozów lub znaczną redukcję śladu węglowego. »

Sezon na arbuzy i melony | FRESH ENERGY

23 maj 2024
Fresh Energy oferuje produkty pochodzące ze swojego gospodarstwa, w którym uprawiane są świeże produkty najwyższej jakości, zgodnie z najsurowszymi standardami jakości. Pozwala to zachować kontrolę nad każdym etapem procesu, od nasion po półkę, zapewniając klientom najświeższe i najbardziej aromatyczne produkty. Uprawa Fresh Energy obejmuje 10 dzień Ramadanu CITY, Dar El Salam 1 i 2, AL Alamein i Al Ismailia na glebie bogatej w minerały, »

GPG wprowadza na rynek nową genetykę jeżyn

22 maj 2024
Global Plant Genetics (GPG) i polski program hodowli Rubusa Niwa właśnie zawarły umowę licencyjną na dwie nowe odmiany jeżyny pierwiosnkowej. Umowa dotyczy reprezentowania przez GPG odmian Maryna i Juhas na szeregu terytoriów międzynarodowych. Światowy przemysł jeżynowy rośnie nieprzerwanie od wielu lat i niezwykle istotne jest wprowadzenie na rynek ulepszonych odmian, które pomogą w tym rozwoju i jeszcze bardziej go przyspieszą »
Partnerzy