Wino i alkohole wysokoprocentowe na targach WorldFood Warsaw

2 marzec 2017
Polska to największy w Unii Europejskiej oraz czwarty na świecie producent wódki. Głó́wnymi rynkami eksportowymi są m.in. Stany Zjednoczone i Francja, ale również Węgry, Wielka Brytania, Włochy i Kanada. Polskie marki docierają również do tych bardziej odległych miejsc na świecie jak Singapur, Hongkong lub Chile.
Polaków charakteryzuje wielki szacunek oraz duma z alkoholi narodowych. Podobnie jak Japończyków, którzy nieustanie podkreślają walory sake promując ją w kraju i na całym świecie. Polska wódka również powinna doczekać się takich czasów i promocji. Rodzimi producenci nieustannie odczuwają skutki podwyżki akcyzy na wyroby spirytusowe o 15 proc., do której doszło 1 stycznia 2014 roku. Co więcej Polska ma najwyższą stawkę akcyzy w regionie. Targi WorldFood Warsaw to szansa na nowe perspektywy w tych trudnych czasach.
Jednym z ulubionych napojów alkoholowych Polaków wciąż pozostaje piwo, co potwierdzają badania Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research. Badania ukazują, że konsumenci piwa deklarują wyraźnie, że swój wolny czas chętnie spędzają przed telewizorem. Jeżeli chodzi o wina to, aż jedna piąta badanych wskazała, że to ich ulubiony napój alkoholowy. Fanów wina wyróżnia fakt, że wolny czas spędzają częściej na poznawaniu literatury.
Liczba Polaków, którzy kupują produkty spożywcze w tym alkohole przez Internet zwiększa się coraz szybciej. Wartość rynku e-commerce na koniec 2016 r. sięgnęła 36 mld PLN. Prognozy na 2017 r. są jeszcze lepsze bo wartość rynku przekroczy 40 mld PLN. Na przestrzeni ostatnich lat handel winami przez Internet osiągnął wzrost z 1 do 5%. To bardzo wygodne rozwiązanie dla osób, które konsumują wino oraz posiadają piwnice na wina. Warto podkreślić, że konsumenci coraz częściej mogą kupić unikalne wina w sieciach, których oferta jest z roku na rok bogatsza. Coraz większa rzesza Polaków jest zainteresowana konsumpcją wina. Zmieniła się również kultura picia, coraz częściej odwiedzamy restauracje, gdzie wybieramy i smakujemy wina. Świadomość polskiego konsumenta jest na coraz wyższym poziomie, zwłaszcza jeżeli chodzi o dobór szczepów i regionów. Odkrywamy już nie tylko wina zagraniczne ale stajemy się miłośnikami win rodzimych. 
Targi WorldFood Warsaw to gratka dla producentów, dystrybutorów i smakoszy win. Strefa Wine&Spirites z roku na rok jest coraz większa. Aktualna oferta targowa jest bogata w rozmowy B2B, panele dyskusyjne i wielu innych atrakcji. Na co można liczyć w tym roku?
„Przygotowaliśmy wiele ciekawostek oraz innowacji zarówno dla wystawców, jak i zwiedzających, które gwarantują, że tegoroczna edycja będzie jeszcze ciekawsza. Firmy, prezentujące swoje produkty w sektorze Wine&Spirits, mogą liczyć przede wszystkim na spotkania z właściwie dobranymi grupami odbiorców. Wśród nich znajdą się osoby decydujące o zakupie alkoholi z punktów sprzedaży takich jak: sklepy specjalistyczne, sieci sklepów i supermarketów, przedstawiciele branży HoReCa, importerzy, dystrybutorzy. Dla wygody wystawców biorących udział w targach przygotowany zostanie serwis kieliszkowy. Firmy będą mogły nawiązać liczne kontakty biznesowe i wymienić się doświadczeniami z przedstawicielami sektora alkoholowego z całego świata ”- informuje Agnieszka Szpaderska, manager Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw.
Dla wszystkich zainteresowanych branżą winiarską odbędą się  szkolenia wprowadzające w świat win. Organizatorzy zapraszają do podróży przez regiony, odmiany, rodzaje, roczniki i style. Pozwoli to zainteresowanym dowiedzieć się, jak rozpoznawać wina z różnych regionów, jak dobierać poszczególne rodzaje win do odpowiednich potraw, a także jak ułożyć kartę win.
Zwiedzający będą mieli okazję do zapoznania się z szeroką ofertą alkoholi z całego świata oraz poszerzenia wiedzy o winie połączone z degustacją napojów z różnych regionów, to gratka dla każdego, nie tylko dla osób mających styczność z racji swojej profesji, ale także dla miłośników, znawców czy koneserów z branży.
Do zobaczenia w dniach 11-13 kwietnia na Międzynarodowych Targach Żywności i Napojów WorldFood Warsaw.
Rejestracja odwiedzjących: www.worldfood.pl/Rejestracja-on-line

Przeczytaj również:

GPG wprowadza na rynek nową genetykę jeżyn

22 maj 2024
Global Plant Genetics (GPG) i polski program hodowli Rubusa Niwa właśnie zawarły umowę licencyjną na dwie nowe odmiany jeżyny pierwiosnkowej. Umowa dotyczy reprezentowania przez GPG odmian Maryna i Juhas na szeregu terytoriów międzynarodowych. Światowy przemysł jeżynowy rośnie nieprzerwanie od wielu lat i niezwykle istotne jest wprowadzenie na rynek ulepszonych odmian, które pomogą w tym rozwoju i jeszcze bardziej go przyspieszą »

Interpera2024: skupienie się na wizytach technicznych

22 maj 2024
Interpera 2024 zgromadzi międzynarodowy sektor gruszek w dniach 26–27 czerwca w Óbidos w Portugalii. Oprócz głównego dnia konferencji organizatorzy przygotowali gruszkowe wizyty techniczne, których po prostu nie można przegapić! Uczestnicy zapoznają się z uprawą i ochroną gruszek w Portugalii. Program będzie łączył wymianę wiedzy i wizyty w firmach. Uczestnicy Interpera 2024 zostaną przeniesieni do serca regionu gruszkowego Rocha, w obszar znany jako Oeste, gdzie koncentruje się 90% produkcji. »

Macfrut - miejsce, w którym można dowiedzieć się, w jakim kierunku zmierza ten sektor

20 maj 2024
Macfrut, międzynarodowe wydarzenie dla branży świeżych produktów, po raz kolejny spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem wystawców. W trzydniowych targach w Rimini Expo Centre wzięło udział ogółem 56 200 osób, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z rokiem ubiegłym. To była najbardziej ekscytująca edycja jak dotąd i widać, że branża jest dynamiczna i pewna przyszłości. Powodów do zadowolenia z przebiegu tej imprezy jest wiele. »
Partnerzy