Fruitness, enjoy summer and keep fit! Podbija Danię!

6 czerwiec 2014

Europejski projekt promujący spożywanie owoców przez dzieci prowadzony w niektórych krajach starego kontynentu przygotowuje się na spotkanie nowego, bogatego w inicjatywy i spotkania roku. Światło reflektorów skierowane będzie w szczególności na jeden z krajów uczestniczących w tym programie - Danię.

(Ferrara, 30 kwietnia 2014 r.) Zbliża się lato i jak zwykle podjęte zostaną działania promocyjne w ramach projektu „Fruitness, Enjoy it!“ prowadzonego przez Włoskie Centrum Usług Owocowo-Warzywnych (CSO) i współfinansowanego przez Unię Europejską oraz włoskie Ministerstwo Polityki Rolnej i Leśnictwa. Projekt zrodził się w 2006 r. i jego celem było zachęcanie dzieci i młodzieży poprzez zabawę do spożywania owoców. W zeszłym roku został wznowiony i będzie prowadzony aż do 2016 r., proponując pewne interesujące nowości. Wśród nich jest poszerzenie grupy państw dotychczas objętych projektem, tj. Wielkiej Brytanii, Polski, Niemiec i Szwecji, o nowy kraj - Danię.

fruitness_poster_summer.jpg

Właśnie tam w ciągu najbliższych kilku miesięcy będzie mieć miejsce seria promocji sklepowych oraz inicjatyw, które mają wzbudzić zainteresowanie opinii publicznej niektórymi rodzajami owoców letnich: brzoskwiniami, nektarynkami oraz śliwkami. W kampanii udział wezmą setki punktów sprzedaży i jak zwykle pojawią się plakaty, ulotki, materiały informacyjne oraz specjalne gadżety „Fruitness, Enjoy it!“. Nie zabraknie również nowych totemów multimedialnych, dzięki którym odwiedzający będą mogli za pomocą zwykłego dotknięcia wejść do świata owoców i warzyw. Aby uczestnictwo w działaniach promocyjnych było jeszcze bardziej atrakcyjne i angażujące, latem 2014 r. ponownie pojawią się Mister i Miss Fruitness, czyli nasz muskularny superbohater w zielonym kostiumie oraz jego towarzyszka - zawsze piękna i w dobrej formie dzięki owocom. Obie te postaci będą informować opinię publiczną w miejscach prowadzenia promocji o zaletach i korzyściach spożywania owoców, tj. przede wszystkim o tym, że mają one bardzo dużą zawartość witaminy C (jedna brzoskwinia zawiera 10% zapotrzebowania dziennego), potasu oraz antyutleniaczy, np. betakarotenu i prowitaminy A.. Zgodnie z najnowszymi badaniami w Danii dzienne spożycie owoców na głowę jednego mieszkańca wynosi 197 g, tzn. jest równe średniej europejskiej. W 2011 r. kraj ten wyprodukował ok. 87.000 ton owoców, z czego ponad 30.000 poszło na eksport. Import świeżych produktów owocowych jest wysoki i w 2011 r. przekroczył 400.000 ton (źródło: Freshfel Consumption Monitor 2012). Wielka waga, jaką w krajach nordyckich przywiązuje się do zdrowego i zrównoważonego stylu życia, sprawia, że rynek duński jest wyjątkowo otwarty na wszelkie działania promujące zmianę zwyczajów żywieniowych na lepsze.

Przeczytaj również:

Innowacje na Konferencji Maszynowej podczas TSW 2025

24 październik 2024
Podczas nadchodzących Targów Sadownictwa i Warzywnictwa (TSW 2025) w Kielcach, serdecznie zapraszamy do udziału w Konferencji Maszynowej, która odbędzie się 23 stycznia 2025. To wydarzenie, które zgromadzi ekspertów i entuzjastów nowoczesnych technologii ogrodniczych – idealne miejsce, by podzielić się swoją wiedzą, nawiązać kontakty i poznać najnowsze trendy w Ogrodnictwie 4.0 i 5.0. »

Macfrut Academy, nowa lekcja wideo na temat chilijskiej wiśni

23 październik 2024
Chilijski łańcuch dostaw wiśni jest tematem nowego odcinka Macfrut Academy, innowacyjnej platformy promowanej przez Macfrut. Spotkanie w czwartek, 24 października, o godz. 17:00 (czasu włoskiego) na lekcję wideo poświęconą jednemu z wiodących na świecie sektorów produkcji wiśni. Bardziej szczegółowo odcinek koncentruje się na procesie po zbiorach, ze szczególnym uwzględnieniem technologii, które umożliwiają eksport 90% tego owocu na całym świecie. »

PPWR, niepraktyczne i szkodliwe rozporządzenie dla całego łańcucha dostaw

21 październik 2024
Europejskie rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR), przyjęte przez Parlament Europejski 24 kwietnia, znacząco wpływa na łańcuch dostaw świeżych owoców i warzyw, szczególnie tam, gdzie zakazuje stosowania opakowań plastikowych. Europejskie świeże owoce i warzywa są już sprzedawane luzem w 50% przypadków, a opakowania plastikowe stosowane w tym sektorze stanowią zaledwie 1,5% wszystkich opakowań żywności. »
Partnerzy