Targi FRUIT ATTRACTION 2015

18 maj 2015

Sprzedawcy i odbiorcy świeżych produktów w okresie trzech dni, tj. od 28 do 30 października, podczas VII edycji FRUIT ATTRACTION  — Międzynarodowych Targów Sektora Owoców i Warzyw, będą mieli możliwość spotkania  i nawiązania bezpośrednich kontaktów z uczestnikami ogólnoświatowego rynku owoców i warzyw.
Już od sześciu lat targi Fruit Attraction służą przedsiębiorstwom z branży jako skuteczne narzędzie wzmacniania swojej pozycji i otwierania nowych rynków owoców i jarzyn na całym świecie. W tym roku organizatorzy imprezy stawiają sobie za cel ustanowienie nowego rekordu, zarówno w kwestii jakości, jak i liczby uczestników spotkania. Zamierzeniem jest ugruntowanie roli targów Fruit Attraction jako najlepszej platformy handlowej dla europejskich producentów owoców i jarzyn ze względu na czas, jak i miejsce imprezy. Coraz więcej uwagi poświęca się jakości i sile nabywczej odwiedzających, starając się przyciągnąć przedstawicieli nowych rynków spoza obszaru Unii Europejskiej oraz zwrócić uwagę odbiorców na jakość i różnorodność naszych produktów.
Organizatorzy Fruit Attraction, poprzez promowanie europejskiego sektora owoców i warzyw, starają się zwiększyć udział Europy w międzynarodowym eksporcie i wspierać poszczególne przedsiębiorstwa w budowaniu, poszerzaniu i różnicowaniu rynków eksportu. IFEMA i FEPEX, organizatorzy targów Fruit Attraction, coraz intensywniej wspierają obszary produkcyjne w Hiszpanii a także wszystkie rodzaje działalności związane z produkcją i wprowadzaniem do obrotu owoców i warzyw, starając się, aby zróżnicowanie hiszpańskiego sektora znalazło jak największe odbicie na tragach.
Ponadto podejmowane są działania we współpracy z Europejskim Związkiem Handlu Hurtowego Owocami i Warzywami EUCOFEL oraz z lokalnymi stowarzyszeniami handlowymi w krajach o strategicznej wadze dla unijnego sektora świeżych warzyw i owoców, mające na celu promocję targów Fruit Attraction na rynkach krajowych.
W 2014 roku, w łącznej liczbie 834 wystawców —większej o 25% od odnotowanej w 2013 — najliczniej reprezentowane były firmy z Francji, Włoch, Polski i Portugalii, a spośród  40 528 pracowników sektora z 88 krajów —  liczba o 16% większa niż w 2013 — goście z Niemiec, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Holandii, Polski i Portugalii stanowili aż 74% łącznej liczby odwiedzających spoza Hiszpanii. Potwierdza to pozycję Fruit Attraction jako wydarzenia handlowego o kluczowej roli dla produkcji w Europie.
W tym kontekście, zważywszy, że w październiku szczególnej wagi nabiera potrzeba utrzymania równowagi między podażą a popytem owoców i warzyw oraz zapewnienia ich dostaw do punktów sprzedaży detalicznej na całym świecie, Fruit Attraction może posłużyć międzynarodowym kanałom dystrybucji jako narzędzie selekcji dostawców i produktów.
FRUIT ATTRACTION 2015: 1 000 firm i 50 000 pracowników sektora
Organizatorzy siódmej edycji Targów przewidują imponującą frekwencję — około 1 000 wystawców i 50 000 pracowników sektora. Impreza ta, stanowiąca miejsce spotkań biznesowych producentów i dystrybutorów owoców i warzyw, będzie się odbywać w pawilonach nr 7, 8, 9 i 10 madryckiego centrum wystawczego Feria de Madrid.
Na tegorocznej edycji pojawi się po raz pierwszy przestrzeń wystawowa pod nazwą „The Organic Hub”, poświęcona produkcji ekologicznych owoców i warzyw. Hiszpania zajmuje w tej dziedzinie drugie miejsce w Europie, zarówno pod względem produkcji jak i eksportu. Przestrzeń ta umożliwi przedsiębiorstwom  sektora ekologicznych owoców i warzyw zaprezentowanie swoich najnowszych propozycji oraz nawiązanie kontaktów z innymi producentami i dystrybutorami. Ponadto ofertę handlową targów uzupełni intensywny program spotkań o tematyce merytorycznej, jak na przykład wykład pt. „Rynek i wprowadzanie do obrotu organicznych owoców i warzyw w Europie”, które odbędzie się w #FruitForum w środę 28 października.

Kolejna nowość tegorocznej edycji Fruit Attraction to przestrzeń poświęcona wyłącznie firmom z branży dystrybucji i logistyki dla sektora owoców i warzyw. Inicjatywa ta ma na celu podkreślenie roli infrastruktury logistycznej w międzynarodowym handlu świeżymi owocami i warzywami oraz jej zaangażowanie na rzecz efektywnego zarządzania i optymalizacji łańcucha dostaw, aż do punktu sprzedaży.
Organizatorzy targów oferują ponadto #Tech4Fruits, przestrzeń wystawową poświęconą technologii, jako kluczowemu czynnikowi zwiększania produkcji i podnoszenia jakości, a co za tym idzie poprawy konkurencyjności rynkowej przedsiębiorstw.
Podobnie jak miało to miejsce w poprzednich edycjach, spotkaniom biznesowym towarzyszyć będą liczne imprezy dodatkowe: #PasarelaInnova — przestrzeń poświęcona najnowszym produktom, odmianom i markom, które wystawcy prezentują po raz pierwszy ogółowi uczestników rynku owoców i warzyw; #B2BFruit New Markets — spotkania biznesowe wystawców z nabywcami reprezentującymi nowe rynki międzynarodowe; #Fruit Forum — miejsce licznych spotkań i konferencji poświęconych najbardziej aktualnym zagadnieniom branży; #ForoInnova — forum dyskusji i wymiany wiedzy o najnowszych trendach w branży; #FruitFusion — przygotowywanie potraw na żywo i forum poświęcone informacji, innowacji i zastosowaniu najlepszych produktów ogrodniczych dla gastronomii.

Zdjecie i mat prasowe: Fruit Attraction

Przeczytaj również:

GPG wprowadza na rynek nową genetykę jeżyn

22 maj 2024
Global Plant Genetics (GPG) i polski program hodowli Rubusa Niwa właśnie zawarły umowę licencyjną na dwie nowe odmiany jeżyny pierwiosnkowej. Umowa dotyczy reprezentowania przez GPG odmian Maryna i Juhas na szeregu terytoriów międzynarodowych. Światowy przemysł jeżynowy rośnie nieprzerwanie od wielu lat i niezwykle istotne jest wprowadzenie na rynek ulepszonych odmian, które pomogą w tym rozwoju i jeszcze bardziej go przyspieszą »

Interpera2024: skupienie się na wizytach technicznych

22 maj 2024
Interpera 2024 zgromadzi międzynarodowy sektor gruszek w dniach 26–27 czerwca w Óbidos w Portugalii. Oprócz głównego dnia konferencji organizatorzy przygotowali gruszkowe wizyty techniczne, których po prostu nie można przegapić! Uczestnicy zapoznają się z uprawą i ochroną gruszek w Portugalii. Program będzie łączył wymianę wiedzy i wizyty w firmach. Uczestnicy Interpera 2024 zostaną przeniesieni do serca regionu gruszkowego Rocha, w obszar znany jako Oeste, gdzie koncentruje się 90% produkcji. »

Macfrut - miejsce, w którym można dowiedzieć się, w jakim kierunku zmierza ten sektor

20 maj 2024
Macfrut, międzynarodowe wydarzenie dla branży świeżych produktów, po raz kolejny spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem wystawców. W trzydniowych targach w Rimini Expo Centre wzięło udział ogółem 56 200 osób, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z rokiem ubiegłym. To była najbardziej ekscytująca edycja jak dotąd i widać, że branża jest dynamiczna i pewna przyszłości. Powodów do zadowolenia z przebiegu tej imprezy jest wiele. »
Partnerzy